1.517 visninger
|
Oprettet:
Gsx 750 es svær ved at holde hastighed {{forumTopicSubject}}
Hej
min suzuki Gsx 750 es, opfører sig mærkeligt hvis den har kørt et stykke 3+km med jævn hastighed (ca100- 110 km/t mellem 3000 og 5000 omdr)
Det er som om den mister trækkraft lige så stille, så den skal have lidt mere håndtag for at holde fart.
Hvis jeg vrider håndtaget godt om, så tager den fint fat.
skifter jeg ned i anden gear, for at svinge, hakker den som om den går på 3 cylindre, men efter et hurtigt vrid, kører den fint.
Har lige sat 4i1 udstødning på, kan det være der den driller?
feb 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 280
Uorginal luftfilter.
sep 2006
Følger: 11 Følgere: 22 Emner: 101 Svar: 326
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 419
michael, Tak, det må jeg prøve at kigge på, hvordan kan jeg se det, eller skifter man dem bare?
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 419
michrev: så må jeg ud og ha fat i nogen større dyser
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.933
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 419
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.183
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 419
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 419
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 133
feb 2005
Følger: 78 Følgere: 78 MC-er: 4 Emner: 96 Svar: 1.930
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 133
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.183
For nu at bibeholde den fine internationale stemning!
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 828
tændrøret skifter farve
mit i min dt skifter fra sort til brun til hvid fordi udstødningen rasler løs med jævnemellemrum
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 59 Svar: 602
I bekræftende fald, forsvinder problemerne så når du lægger dig ind over maskinen?.
feb 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 65
Har årøvet noget lignenede på min gl. ES'er. Det vidste sig at når man sad på sædet så "åbnede" de sig således at det ikke sluttede tæt ved tanken, det medførte en slags turbulens ved indsugning, prøv evt. at sætte hånden ned og se om det hjælper. En gang skumgimmu mellem sæde og tanken skulle afhjælpe problemet.
Hilsen Morten
feb 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 18 Svar: 65
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 19
jan 2005
Følger: 32 Følgere: 36 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.923
på min GSX750ES'er.... ?
Skumgummi hjalp....
jan 2005
Følger: 32 Følgere: 36 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.923
Tjek filtre, haner, benzin/vacumslanger osv.
Tjek også membranerne der løfter spjældene...
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 419
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 828
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 73 Svar: 828
jan 2005
Følger: 32 Følgere: 36 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.923
Men nu er det jo en firtakter vi snakker om...
Hvis den ellers ikke har et overforbrug af motorolie, er jeg overbevist om at farven på tændrørene kan give et rimeligt fornuftigt bud på om luft/benzin-blandingen er acceptabel....
jan 2005
Følger: 32 Følgere: 36 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.923
Selvfølgelig er der forskel på farven alt efter om man lige har taget 100 km. på motorvej med høj fart, eller 10 km. langsom bykørsel...
Men ka' jeg ramme noget der i farve minder om kaffe med godt med mælk, er jeg ikke nervøs på min motors vegne...
jan 2005
Følger: 32 Følgere: 36 MC-er: 7 Emner: 209 Svar: 1.923
What the fuck er det for et tændrør...?
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 419
mar 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 442
Problemet har jeg også oplevet, og MiChRev var tidligt inde på noget af betydning: Indsugningsluften...
Lige under sædet, bag tanken, sidder indsugningsstudsen til luftfilterkassen. Den peger frem og op, i retning mod tanken.
ES´eren er en ældre dame, og efterhånden bliver sædet "træt", så det giver sig lidt når man sætter sig.
Det laver en ganske tynd sprække mellem sædet og tanken, men nok sprække til, at der kommer masser af luft den vej, og direkte ned i indsugnings røret. Og den er altså meget følsom på lige præcis dette område.
Jeg har løst det (på min egen, men også 3-4 stykker andre), ved at tage fuge bånd - altså en god bred skumstrimmel med dobb. klæb tape - af den type man bruger i dør/vindues karme for at holde dem tætte. Den skal være så tyk, at den slutter til, selvom man sidder på sædet. Klæb den på tanken, så den følger kanten af sædet.
Jeg vil vædde på at det løser problemet.
Og ellers ring til Claus/Pitværkstedet.dk - han kan bekræfte effekten
sep 2005
Følger: 13 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 419
Jeg prøvede at lukkehullet med gaffa fra oven, men det hjalp desværre ikke på problemet.
Men da jeg fyldte en dunk karburatorsprit i tanken forsvandt mystisk motorgang, men jeg vil da huske jeres tip, hvis den bøvler igen når jeg har tanket på ny
mar 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 442
Okataner har det med at fordufte, og stort set alle motorer har det svært med for lavt oktantal - selv min 2007 Bandit 1200 brokkede sig efter 4 mdr. i garagen
Frisk benzin løste den ujævne gang - og så er det jo ingen reparation, hehe...
Gsx 750 es svær ved at holde hastighed