Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Tømre til eftersyn 205 kr.
  • Reperation af ovn 500 kr.
  • Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Sætte en havelåg op 1.300 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  oktan vs. blyfri?
  • #1   7. sep 2007 Ja, det er jeg sikker på det har. Mon ikke din Boldor kører blyfri, motoren har bestemt ikke godt af at man hælder det forkerte på. smiley

    Og du kan vælge mellem de to på ALLE stationer.


  • #3   7. sep 2007 min kones 86 kører blyfri!!

  • #4   7. sep 2007 Min Suzuki fra 81 kunne køre oktan 91 blyfri efter manualen. I Californien har man kun haft Blyfri siden starten af 70'erne, så på din "ældre" maskine betyder det ikke det helt store.



  • #5   7. sep 2007 Christopher.. Er ikke særlig længe siden jeg røg forbi en tank hernede på Falster mindes jeg (Ellers var det Lolland - Nok nærmere Lolland) hvor de solgte benz med bly i.

  • rud o
    rud o Tilmeldt:
    dec 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 94
    #6   7. sep 2007 Der er ikke iblandet bly i benzin mere. Den røde 95-98 oktan, som man stadig kan købe er heller ikke med bly, men med et erstatningsadditiv, som iøvrigt også er under udfasning. Langt de fleste motorer kører ganske glimrende på almindelig blyfri benzin. Motorolien idag er meget bedre end i tresserne da en Jaguar E-type skulle have 100 oktan.

  • #7   7. sep 2007 Jer har lige siden Statoil introduceret ders Bio95 benyttet denne til begge mine cykler. De kører fint på den.

    Du burde kunne hælde ganske alm blyfri på din maskine uden problemer.

    Mvh
    Thomas E


  • #8   8. sep 2007 Du kan sagtens bruge den røde "bly" benzin, det tager motoren ikke skade at, men den er ikke nødvendig. Samtlige honda'er fra midt 70'erne kan køre blyfrit, også din.

    Hvis en motor har høj kompression, kan det ske benzinen selvantænder, motorbanker. I så fald skal man bruge en højere oktan. Kører den fint med 95 eller endda 92 oktan, er der ingen gevinst ved at skifte til højere oktan på din MC.
    På en moderne motor med bankesensor, kan man godt miste hk ved at køre med for lav oktan. Der mærker man nemlig ikke om man har motorbanken, for indsugning/udstødningen reguleres af en computer, som opvejer selvantænde-heden, så der skal man følge instuktionsbogen mht oktan valg.

    Kører din Bol d'or fint med 92 oktan, så kør med det, motorbanker den, så kør med 95 oktan. Det er rigeligt.


  • #9   8. sep 2007 Blyholdig benzin blev forbudt i Japan sidst i 70'erne (vist nok 1978) - så alle japanske mc'er, der er nyere kan køre blyfrit. Og - ja, 92 eller 95 oktan burde række til stort set alle maskiner ...

  • #10   8. sep 2007 Fint - tak for alle svarene

    Rune


Kommentér på:
oktan vs. blyfri?

Annonce