2.384 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Steffen (Fjelstervang) .
Steffen (Fjelstervang) . Hjælpe-administrator

Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803

Forsikring og nummerplade Forsikring og nummerplade

Der var lige en der spurgte ...

Min cykel står som så mange andre med plader på ..
men den må først køre D 01-03

Hvad sker der hvis den køre nu ( Umiddelbart burde der være ansvar på )
Som udgangs punkt er der vel netlig altid Ansvar på et køretøj der er nummerplade på ?
Men Kaskoen dækker vel ikke Før D 01-03

Hvad mener i eller gerne en side hvor man kan se reglerne

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring og nummerplade
  • #2   6. feb 2011 i teorien er der vel Ansvar på når der er plader på men Uden Kasko
    på tryg fandt jeg dette

Vinterkørsel med motorcykel
    For at gøre det nemt og billigt for alle, der ikke kører om vinteren, har vi indrettet forsikringen sådan, at den ikke dækker kørsel i december, januar og februar. Du sparer penge og slipper for besværet med at skulle hente og bringe nummerpladerne.

men det besvare jo ikke det hele

• #3   6. feb 2011 På min er ansvar dækket hele året. Jeg har kun hørt om kasko ikke dækker i vintermåneder, hvis der sker uheld - men stadig dækker tyveri osv.

• #4   6. feb 2011 Jeg har også Brand og Tyveri på min men aner ikke om der er Ansvar på nu ??

Tror jeg vil ringe til dem i morgen de burde da vide det

• #5   6. feb 2011 jeg har ikke vinterdækning på min forsikring... dvs jeg "ikke må køre før 1. marts"

men jeg har stadig kasko på hvis den bliver stjålet, den brænder, hærværk osv...

og jeg må som sådan også gerne vende en tur på den nu... dog dækker kaskoen ikke hvis jeg skulle skride i svinget...

og så længe der er plade på en cykel er den også ansvars forsikret..

• #6   6. feb 2011 "og jeg må som sådan også gerne vende en tur på den nu... dog dækker kaskoen ikke hvis jeg skulle skride i svinget..."

Nej, du har ingen ansvarsforsikring før 1.3

• #7   6. feb 2011 Jeg har haft ansvar, brand og tyveri hele året på mine cykler. Kaskoen dækkede kun fra 1/3-1/12...

Men ring da og spørg dit selskab - det er jo ikke ulovligt smiley

• #8   6. feb 2011 og så længe der er plade på en cykel er den også ansvars forsikret..

Er det helt sikker ...
    fordi hvis betjenten kommer får han et føl eller er han lige glad ??
    Spørgsmålet er jo om vi beholder pladerne på fordi der er meget bøvl med at forsikringen skal opbevare dem

• #9   6. feb 2011 en ansvars forsikring er lovpligtig... længere er den ikke... så er der plader på er der ansvarsforsikring på...

• #10   6. feb 2011 Hos nogen forsikringsselskaber kan man aflevere sine plade(r), og så stilles forsikringen i bero. Så længe du selv har pladerne, så er der også ansvars forsikring.

• #11   6. feb 2011 @ Nivky
    "en ansvars forsikring er lovpligtig... længere er den ikke... så er der plader på er der ansvarsforsikring på..."

Vil du vædde?

• #12   6. feb 2011
    Tjek f.eks denne side:
    (link fjernet)

En af valgmulighederne er:
    - Lovpligtig ansvarsforsikring uden vinterdækning, dvs. forsikringen ikke dækker i perioden 1.12 til 29.2. Pladen afleveres ikke.

Kan du ikke lige ringe til dem og sige at de ikke overhorder loven?

(Det er da osse for dårligt at et forsikringsselskab ikke ved sådan noget)

• #13   6. feb 2011 Ja det lyder meget rigtigt for pladerne kan som udgangspunkt være på ude den er forsikret

nu mener jeg ikke at tungene ikke er betalt osv

• #14   6. feb 2011 det er sikkert denne du mener

Forsikringsdækninger
    Forsikring for motorcykel kan tegnes på følgende måde:
    - Lovpligtig ansvarsforsikring uden vinterdækning, dvs. forsikringen ikke dækker i perioden 1.12 til 29.2. Pladen afleveres ikke.
    - Lovpligtig ansvarsforsikring som dækker hele året.
    - Ansvars- og kaskoforsikring uden vinterdækning, dvs. fra 1.12 til 29.2 dækker kaskoforsikringen kun brand, tyveri- og hærværksskader.
    - Ansvars- og kaskoforsikring med vinterdækning, dvs. fuld dækning hele året.

• #15   6. feb 2011
    Ja, det fremgår tydeligt at der ikke er ansvarsdækning, selvom man har plader på - med mindre man har valgt vinterdækning.

• #16   6. feb 2011
    Ja, den dækker de normale kaskoskader de må bare ikke være sket i forbindelse med kørsel på motorcyklen.
    Den dækker også MC´en under transport (altså på/i et andet køretøj)

Men kørselsskader af enhver art er ikke dækket, - herunder ansvarsskader.
    Ordet "stilstandsforsikring" indeholder en vis logik.

• #17   7. feb 2011 I min kontrakt står der tydeligt, at selvom man slipper for at afleverer nummerplader, må cyklen ikke køre om vinteren. Den er nemlig ikke forsikret mod andet end tyveri, hærværk osv, og endda kun hvis det er sket fra et sikret rumi fx. en garage. Hvis cyklen skal ud om vinteren, skal der altså vinterforsikring på.

Håber at det er til noget hjælp.

Nummerplade eller ej, man kunne vel antage, at loven påbyder selskaberne en ansvarsforsikring, i tilfælde af en køreulykke om vinteren. Men det betyder vel også, at selskabet så vil kræve disse penge af dig bagefter.

• #18   7. feb 2011 Salman

Præcis, selskabet hæfter overfor skadelidte, og henter pengene hos føreren af motorcyklen.

Ikke at forveksle med den almindelige regres, hvor forsikringen er i kraft, og der skal være kørt "groft hensynsløst" før selskabet har krav mod skadevolder.

• #19   7. feb 2011 Har du så fået ringet til de eneste der kan give dig et 100% svar på dit spørgsmål, nu hvor det er blevet mandag?

• #20   7. feb 2011 Kunne forestille mig at der var ansvarsforsikring på som dækker I FØRSTE OMGANG. men i og med at der i din police står at den kun dækker fra en dato til en anden, kunne jeg forestille mig at de efterfølgende vil gøre krav på penge fra dig. (siger jeg uden at vide det)

• #21   7. feb 2011 Så har jeg snakket med tryg .. Her er beskeden

Der er IKKE forsikring på
    Sheriffen bliver tosset hvis han kontakter forsikringen siger de det er det samme som ingen plader
    Så det er FORBUDT at trille medmindre der er helårs forsikring på

• #22   7. feb 2011 Steffen -> TAK smiley Dejligt med fakta! Så var jeg sq nok ikke så velinformeret om mone forsikringer som jeg troede...

• #23   7. feb 2011 Jeg har også snakket med politiet, Det vil blive betragtet på samme måde som der ikke er plader på cyklen,
    Så er vi vist også kommet hele vejen rundt

Kommentér på:
Forsikring og nummerplade

Annonce