{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.742 visninger | Oprettet:

Lasse W
Lasse W
Tilmeldt:
5. okt 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12

Køb af mc!!! Til en på 18 {{forumTopicSubject}}

Jeg har hele livet gerne ville have en mc. Nu har jeg så fået sparet nogle penge sammen til det. Jeg er 18 år, og bor inde midt i Aarhus. Skal bruge cyklen til at køre ud på landeveje. Og inde i byen.
Jeg har tænt på yamaha yzf r125 og honda rs 125.
Mit spørgsmål går så på om nogle vil anbefale en af disse ? Og om det ville være en god starter cykel. Håber på hjælp, da jeg er ret ny i denne mc verden smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af mc!!! Til en på 18
  • #1   6. okt 2013 Det er begge fine maskiner I A1 15 hk Men jeg vil men at Generic SR 125 er sjovere eller Kawa D-tracker 125

    Mvh


  • Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119
    #2   6. okt 2013 Altså hvis det var mig ville jeg uden tvivl købe en Honda MSX 125.. Er da for fed en maskine smiley

  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #3   6. okt 2013 Det er ikke nogen jeg har hørt om. Jeg har været ved et par forhandlere, Og må indrømme at design spiller en stor rolle for mig. Og der føre rs 125 og yzf r125. Men jeg vil lige se på dem i anbefaler smiley tak for svaret

  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #4   6. okt 2013 Jo Kawasaki D-Tracker 125 har jeg hørt og set. Og virker også fed, har du nogle erfaringer med den. Og kender du topfarten ?

  • #5   6. okt 2013 Topfarten er omkring 100-110 vil jeg tro. Hvis du tager kort hos Bøttern Køreskole har han en D-tracker du kan køre på.

    Hvis du bor midt i Aarhus, så vær beredt på at smide en del efter tyveri sikring. Her taler jeg af bitter erfaring.


  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #6   6. okt 2013 Ja tyveri sker ofte i byen. Det er to meget forskelligt cykler yamaha yzf r125 og D-tracker. Tror man kan få rigtig meget sjov på en D-tracker !

  • #7   6. okt 2013 D-Tracker er dog ret lille i størrelsen. Så hvis du er meget høj ville det nok ikke være så godt et valg.

    Når det så er sagt, så tror jeg også jeg havde overvejet en Honda MSX 125. Den er sgu fed smiley


  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #8   6. okt 2013 Jeg er kun 1.77. Så tror det vil passe meget godt. Jeg vil kigge lidt på dem i har anbefalet smiley

  • #9   6. okt 2013 Hvad med min, var det noget?
    Sjov og nem at køre på, god begynder maskine.

    http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/MC/143165-yamaha-tdr-170ccm


  • #10   6. okt 2013 Fin cykel, men han må ikke køre på mere end 125cc og 15hk før han er 20.

  • #11   6. okt 2013 Når okay jeg troede bare at den max måtte være 30hk.
    Alle de regler.... smiley smiley


  • #12   6. okt 2013 En honda cbf 125 er også en fin bette billig cykel, kan ikke udtale mig om hvordan den er at køre på, men ved den kan køre rigtig langt på literen, og koster omkring de 25.000 fra spritny smiley

  • #13   6. okt 2013 Denne her er totalt overset i DK pt.

    (link fjernet)

    klasse cykel, med v-motor og kun 125cc smiley


  • #14   6. okt 2013 Ja en Varadero 125 ville være oplagt.

    Tvivler på det er en Honda RS125 du har kig på. Hvis det er en sportslig Honda er det en CBR125, og hvis det er en RS125 så kommer den fra aprilia.


  • #15   6. okt 2013 Honda MSX 125 er da også en fin maskin der ser da fed nok ud også i gul
    http://www.youtube.com/watch?v=AnVaR-WbPBs


    Og lidt gejl
    http://www.youtube.com/watch?v=rPSCHH38m0Q


  • Jacob L
    Jacob L Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Svar: 2
    #17   6. okt 2013 Der er også denne her, billig og køre langt på literen
    http://m.123mc.dk/honda-cbf-125-friis-mc/mcid-76115s0


  • #18   6. okt 2013 Tag kørekort hos Bøttern Køreskole (ligesom jeg) og prøv hans D-tracker og CBR 125. Begge nogle ganske fine maskiner.

  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #19   6. okt 2013 Det er en stor jungle. Jeg må på nettet og søge efter de modeller i anbefaler. Synes det er nogle fede forslag jeg har fået smiley er der nogle af jer der har haft en af de omtalte modeller ? smiley mvh Lasse

  • #21   6. okt 2013 Kun kørt D-tracker og CBR. D-trackeren er fed, når man tænker på, det kun er en 125'er, men den kører ikke mere end 108 km/t ligeud på motorvej og godt 86-90 op ad bakke.

  • #22   6. okt 2013 Jeg tog kørekort i Randers og prøvede både en Yamaha YBR 125 og en Honda CBF 125, af disse to ville jeg nok vælge Honda'en. Begge to fornuftige maskiner, der kører utroligt langt på literen. CBF'en har desuden et fedt design, og du kan finde et væld af dem brugte. Det samme gælder Yamahaen, men synes at hondaen virkede mere robust, og bedre kvalitet.
    De kører begge mellem 100-120 km/t når du vrider håndtaget helt i bund, så der er nok ikke den store forskel når det kommer til farten.
    Det hele er jo en smagssag, og du skal prøve at sidde på dem først, evt en lille prøvetur smiley
    Held og lykke med det smiley


  • #24   6. okt 2013 Sad lige og tænkte på nøjagtig samme video Steven J.
    Kig den video Lasse, de prøvekører alle de forskellige 125 kubikkere og udnævner til sidst en vinder i hver kategori smiley


  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #25   6. okt 2013 Rigtig fed video. Takker mange gange for de gode kommentere. Efter at have set videoen og læst lidt på tingene. Hælder jeg nok mest til yamaha yzf r125 til 50.000 eller honda cbr 125 til 38.000 smiley
    Victor H jeg kan se du har honda cbr 125. Er du tilfreds med den ? Og vil du anbefale den som starter cykel ? smiley


  • #26   7. okt 2013 Vil klart anbefale den, der er skide lækker, og i forhold til de gamle modeller er den virkelig piftet op med nyt udseende, bredere bagdæk osv, så den føles mere som en "større" mc. Den kører skide langt på literen, koblingen er blød, gearskifte nemt, så der er intet der. Kører cirka 120-130 stykker. Man sidder også fint på den. Udover dette "larmer" den også lidt mere end normale 125'ere, det kam vi godt lide.. smiley men kan jo altid smide ny potte på hvis det er, det er min plan smiley
    I mine øjne er det en skide god starter cykel, til en okay pris, nu ved jeg ikke om det er mig der er nærig men synes at 50000 er meget at smide for en 125'er (yamaha), selvom den er lækker.
    Håber det hjælper på dit valg!


  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #27   7. okt 2013 Tak for svaret. Det er den samme som denne ikke http://www.friismc.dk/mc/mc.html
    Hvad gav du for de røde ringe rundt om fælgene ? smiley
    Jeg har kun læst positive ting om den. Og du er også glad for den. Så jeg tror lige jeg vil et smut til forhandlerne og se på den smiley


  • #28   7. okt 2013 Jo, det er præcis den samme. Jeg tror jeg gave 160kr for mine rimstripes eller noget, de har dem i mange forskellige farver på mcstyling.dk smiley
    Synes også kun der er positivt at fortælle, så tag da en smut til forhandleren tjek den ud smiley
    Held og lykke med det, og hold os opdateret, kunne være vi skal have en fælles tur næste sæson så smiley


  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #29   7. okt 2013 Nå det koster ikke mere end det. Det kunne være fedt når jeg får fat i en. Jeg vil opdatere så snart der sker nyt smiley tak for hjælpen

  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #30   22. okt 2013 Lige et hurtigt spørgsmål nogle der kender generic worx 125. Det er en meget billig cykel. Til kun 16.000 kr. Jeg vil jo nok sandsynligvis skifte den ud når jeg må køre på de større maskiner. smiley

  • #31   22. okt 2013 kender den ikke, men HUSK!! Århus er meget kendt for des rigitg mange motorcykel tyve, så sikre din mc godt med en god skivebremsealarm, og evt en kæde når du parkere den hjemme hos dig selv.

  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #32   22. okt 2013 Elias. Ja har godt hørt nogle knap så gode historier om tyveri. smiley

  • #33   22. okt 2013 Kan skrive under på det med tyveri i Århus. Har selv fået nakket kværnen to gange i år. En skivebremsealarm er IKKE nok med mindre cyklen står lige udenfor dit soveværelse vindue og du sover med et baseball bat under puden. Anden gang blev min nakket med skivebremsealarm. Det stoppede dem ikke i at slæbe den væk midt om natten.

    Det skal dog siges at de ikke formåede at køre væk på den da de ødelagde bremseskiven så meget i forsøget på at få låsen af at den ikke kunne køre. Men skaden var sket. 18k betalte forsikringen for reperationer på ledningsnet, plastik og bremse og jeg betalte 4k i selvrisiko. Ikke særlig sjovt...

    Den skal låses fast til noget og helst også stå indenfor så de ikke kan spotte den så nemt...og selv der er du ikke sikker. Spørg selv Baghjulskongen.


  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #34   22. okt 2013 Nikolaj. Træls historie. Bor du selv i Århus ? Og blev de fundet igen efter tyveriet ?

  • #35   22. okt 2013 Ja jeg bor i Aarhus.

    Den første der blev stjålet blev ikke fundet igen. Blev stjålet i Aarhus C tæt ved Universitet. Den ligger nok i Brabrand søen eller står i en garage i Trillegården.

    Den anden der blev stjålet blev fundet igen et par dage efter tyveriet. 300m fra hvor jeg bor i et skovområde. De havde ødelagt bremsen i forsøg på at få låsen af og kunne derfor ikke køre på den. Den blev stjålet på min adresse.


  • Lasse W
    Lasse W Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #36   22. okt 2013 Det sku træls. Jeg har også hørt mange lignede historier. Bor selv lige ved siden af universitet. Jeg må købe en kæmpe kædelås smiley

  • #37   22. okt 2013 Ok, den blev nakket over ved Katrinebjerg kollegiet hvis du ved hvor det er.

  • #38   22. okt 2013 almax 19mm kædelås... det duer og kan ikke klippes over af en boltsaks drevet af manual kraft

Kommentér på:
Køb af mc!!! Til en på 18

Annonce