{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. Abs eller uden?
  • #1   24. apr 2014 Ville til enhver tid vælge ABS til hvis jeg stod med to modeller hvoraf en var med og en var uden ABS

  • #2   24. apr 2014 Som du skriver kan det være en stor fordel hvis du havner i en dum situation, hvis du er heldig får du aldrig brug for det. Men pengene er ikke spildt: en rimelig prisforskel (for mange modeller) er typisk 10.000 kr, penge som du stort set vil kunne hente hjem når du selv skal sælge om nogle år.

  • #3   24. apr 2014 Vil også klart anbefale ABS.. uanset om du er nybegynder eller ikke. smiley Har flere gange set nogle som kommer i en uforventet situation hvor de ender med at blokere forbremsen og styrter..

  • #4   24. apr 2014 Lyder godt.:)

    Det vil jeg tage til mig og vælge en med ABS, Dog mangler jeg bare lige den helt rigtige kommer tilsalg smiley


  • #5   24. apr 2014 Min ER6'er har det, og det giver en eller anden form for tryghed, synes jeg. I vådt føre har jeg prøvet at blokere baghjulet på min gamle ZR550 ved et pludseligt opstået ønske om at standse smiley

  • #6   24. apr 2014 Lyder fornuftigt. smiley Jeg har selv købt en ny motorcykel som også ABS.. Jeg har kørt i 6 år, så det er ikke en nybegynder ting.. hehe

  • #7   24. apr 2014 Har selv en Z750 08 model - fravalgte også de ældre uden abs, af samme grunde, forhåbentlig kommer det ikke i brug, men har da lige testet bagbremsen og det giver dejlig form for sikkerhed smiley

  • #8   24. apr 2014 Der er intet rationelt argument for at fravælge abs på en gadecykel


  • Gumledyr G
    Gumledyr G Tilmeldt:
    feb 2014

    Emner: 5 Svar: 47
    #10   24. apr 2014 Helt sikkert MED ABS! Jeg er selv nybegynder og som en del af det at tage kortet skulle vi en tur på Jyllandsringen og lære at bremse korrekt på en MC, og herunder lære forskellen på at køre med og uden ABS. Det var noget af en øjenåbner, og vi kørte enda kun på helt tør perfekt asfalt. Men i en katastrofe opbremsning for en uerfaren MCist er der ingen tvivl.

    Og hvis man oveni det tilsætter lidt glatføre, puhh jeg ville aldrig vælge en MC uden ABS! Se f.eks her: https://www.youtube.com/watch?v=M3MfLcJLaCs


  • #12   25. apr 2014 Ja ABS er nok vejen at gå i dag. Især på grund af den vil være nemmere at sælge.

    Når det så er sagt, så mener jeg ikke at ABS på nogen måde er et must. Kender man sin mc, så kan man sagtens bremse meget hårdt op uden ABS. Jeg har massere af gange været i en situation hvor jeg pludselig har måtte bremse hårdt. Ja så har baghjulet blokeret hurtigt, men holder man hovedet koldt, så kan man sagten få det maximale ud af baghjulets greb.
    Det er noget mere vanskeligt med forbremsen, men ABS eller ej, så er panikopbremsninger aldrig en god ting. Panik er aldrig en god ting.

    Og man skal også huske på at ABS IKKE giver mere greb. ABS sørger udelukkende for at holde grebet inden for den dynamiske gnidsningsmodstand - men det ændrer ikke på at hvis det er meget glat, så har man stadig intet greb. Man må ikke stole blindt på det og det er en af grundene til at jeg syntes at alle bør lære at køre uden ABS - Således at de lærer følingen med grebet under opbremsning.

    Men har du pengene og muligheden, så helt klart ABS. Ingen tvivl smiley


Kommentér på:
Spørgsmål ang. Abs eller uden?

Annonce