{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.587 visninger | Oprettet:

Michael S
Michael S
Tilmeldt:
1. apr 2011
Emner: 50 Svar: 237

Tyveri under 100.000 kr = ingen politi {{forumTopicSubject}}

Hvis din motorcykel er under 100.000 kr værd bør du nok overveje en ekstra lås, politiet sorterer bare anmeldelsen fra:

(link fjernet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyveri under 100.000 kr = ingen politi
  • #1   20. jul 2014 100.000 ny værdi den gang eller 100.000 brugt saglsværdi?

  • #2   20. jul 2014 Klart nok. Politiet har ikke tid fordi de skal jagte dem som vil sidde og ryge en lille pind i al fredsommelighed. Det er til gengæld MEGET forbudt. smiley

  • per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #3   20. jul 2014 ret skræmmende hvis det skulle passe, så er der frit spil, tror jeg vil ud og have mig en ny cykel eller fjernsyn.

  • #4   20. jul 2014 Mon det der holder nogen steder - personligt tvivler jeg en del.

    I visse amerikanske stater har man sådanne administrative grænser men de er sat ved 200 USD, og de giver tonsvis af politiske problemer!!!!!


  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 50 Svar: 237
    #5   20. jul 2014 Per v: Ja, og hvis du vil have for mere end 100.000 kr kan du jo bare gå to gange..

    Jeg håber den historie eksploderer i medierne så DF bliver landets største parti med samtlige mandater, før sker der ikke en skid så længe idioterne i regeringen insisterer på at det er mere synd for tyvene end for ofrene, og at fri bevægelighed mellem EU landene er vigtigere end at man kan have sine ting (og i nogle tilfælde liv) i fred.


  • #6   20. jul 2014 Klart de ikke har tid .... de har mere travlt med at sidde i deres fotovogne så politimesteren kan få sin årsbonus.....

  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 50 Svar: 237
    #7   20. jul 2014 Knud: "Ifølge den interne skrivelse blev blot fem procent af i alt 48.521 anmeldelser om især simpelt tyveri samt indbrud og hærværk i 2013 givet videre til efterforskerne. De resterende 95 procent blev blot journaliseret i servicecentret."

    Arkiveret med andre ord. Dvs ingen efterforskning, kun en registrering af at det er sket.

    "Politiinspektør fra Københavns Politi Jan Bjørn bekræfter, at der en ’tommelfingerregel’ om, at tyvene enten skal have stjålet for 100.000 kr, eller også skal sagen rumme særlige omstændigheder, før efterforskerne bliver kontaktet."

    Jeg tror ikke en 10-15 år gammel brugsstjålet motorcykel rummer "særlige omstændigheder", uanset hvor glad ejeren er for den.


  • #8   20. jul 2014 Michael R:

    Nu har jeg rent faktisk lige tilskrevet politiet og bedt om en kommentar (link til artiklen er medsendt). Svarer de ikke kan pressens jo få forespørgslen bagefter. Faktum er jo at alle brugstyverier af nyere biler og MC samt en række motionscykler til 30-50000 kr ikke vil blive efterforsket??? Jeg forstår at man sætter en petitessegrænse, men 100000 kr er ikke petitesser!!!


  • #9   20. jul 2014 men der står osse at det ikke betyder der ikke bliver efterforsket. men at det ikke er noget de smider alt hvad de har i hænderne for. men er man ikke naiv hvis man ikke vidste det i forvejen. hvor tit har folk ikke fået afvide i tlf de ikke kunne gøre noget nu og her. når folk ringede

  • #10   20. jul 2014 Det betyder reelt intet, politiet finder jo ingen stjålne cykler, så om grænsen er 100,- eller 1000000,- er hip som hap,,

  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 50 Svar: 237
    #11   20. jul 2014 Knud, det bliver jo bekræftet af både formanden for politiforbundet og politiinspektøren fra københavns politi i artiklen. Du kan nok godt regne med at de får travlt med at besvare henvendelser de næste par dage, så din mail ryger nok nederst i bunken medmindre der er "særlige omstændigheder".

    Og nej, 100.000 kr er ikke en lav grænse, men sådan går det når man fjerner grænsekontrollen...


  • #12   20. jul 2014 Michael R:

    Det er jeg sådan set ligeglad med, Det tog mig fire sekunder at spørge, og et evt generelt svar kan benyttes som bilag ved en evt senere anmeldelse!


  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 50 Svar: 237
    #13   20. jul 2014 Og hvad vil du bruge det til? Lad os sige du får svar og derefter stjået din mc, hvad hjælper en mail der bekræfter at politiet ikke vil gøre noget ved det?
    Vil du sagsøge dem? Fortælle dem at de er uduelige og at du kan bevise det?
    Jeg forstår ikke helt pointen?


  • #14   20. jul 2014 Det er helt fint, at man fra politiets side melder ud, at man ikke gider bekymre sig og banaliteter som tyveri - men så giv os da mulighed for selvtægt.

    Ingen piver, ingen skal i fængsel, og ingen sladrer.


  • #15   20. jul 2014 Helt almindeligt pression. Du - jeg har rejst verden rundt på overbookede fly og kun ventet en gang - og det var selvvalgt idet jeg skulle vente en time, fik et måltid mad og 1000 USD i hånden for min ulejlighed. Ellers har jeg blot holdt mig i handling agentens synsfelt og ladet ham/hende vide, at jeg vidste, at de var på gale veje. Jeg forestiller mig at dette kan virke på samme måde. Hvis du vil sidde med hænderne i skødet, er det dit valg!!!

  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 50 Svar: 237
    #16   20. jul 2014 Det er fint knud, jeg er sikker på at din pression medfører en ny politireform på et tidspunkt.

  • #17   20. jul 2014 hørte det godt i radioen i dag, det er sku for dårligt.. hc

  • #18   20. jul 2014 Michael r, du dælme da noget indebrændt smiley

    Jeg er helt enig med #14 de burde lempe lidt på hvad man selv må gøre ved tyveknægte.


  • #19   21. jul 2014 Det er simpelthen et sørgeligt politi vi har i Danmark.... smiley

    Det her er nærmest en opfordring til at "løse problemerne" selv..... ???


  • #20   21. jul 2014 Det er vel ikke Politiets skyld at der ikke er tid til alle opgaver?

    Problemet er jo nok snarere at skiftende regeringer i gennem tiderne har skåret i budgetterne og så mangler der folk til opgaverne.



  • #21   21. jul 2014 Nej nej - okay... Men vi ka' da godt blive enige om at det er så ringe, delvis fordi at der ikke bliver bevilget penge nok til den store opgave, men også fordi at der bliver prioriteret forkert....

  • #22   21. jul 2014 For flertallet af motorcykeltyverier, hvordan skulle man så efterforske dem? Ud at finde vidner? Tage skoaftryk? Det er sgu ikke særlig realistisk.

    Registreringsnummeret bliver skrevet ind i systemet sammen med nummerpladen, og hvis politiet så ser nogen kører råddent, så kontrollerer de nummerplade og registreringsnummer. Kan ikke se hvordan det skulle være meget anderledes.

    Og så er det jo sjovt at at folk kritiserer politiet. De arbejder jo ud fra nogle rammer. Rimelig skidt argument at kritiserer politiet for ikke at gøre deres arbejde i denne sag ved at argumentere mod at de gør deres arbejde i andre henseender (såsom hash)


  • Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 50 Svar: 237
    #23   21. jul 2014 Jeg tror det folk er pænt trætte af er, at hvis man bliver udsat for tyveri/indbrud osv så har politiet ikke tid, mens de samtidig meddeler folk på tv at de holder cykelrazzia med 500 mand hele næste måned for at checke folks cykellygter..

    Det kan godt være de enkelte betjente gerne vil gøre tingene anderledes, men så længe ledelsen prioriterer opgaverne efter hvor mange penge de kan score på bøder for latterlige småting, så falder respekten helt naturligt for dem.

    Jeg kan sagtens forstå at folk er pissetrætte af at betale verdens højeste skat, og så får de et politi tilbage som kun har en funktion: at flå dem for endnu flere penge!


  • #24   21. jul 2014 og løser man problemet selv skal de nok stå der , så bliver man straffet hårdere end skovlen man stoppede i at være til fare for andre på ens køretøj

    kald da også mig indebrændt , det bliver man med tiden når man føler man har fået nok ;-.)


  • #25   29. jul 2014 Det er som med politiet som så mange andre steder. Folkene på jorden vil gerne gøre tingene anderledes eller bedre, men dem der sidder højere oppe vil ikke være med på det og gør livet surt for dem på bunden.

Kommentér på:
Tyveri under 100.000 kr = ingen politi

Annonce