{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.498 visninger | Oprettet:

Telt til turen. Oppakning generelt {{forumTopicSubject}}

Jeg skal, om ikke så længe, på tur, og i den sammenhæng skal jeg have købt mig et telt, samt sovepose og underlag.

Jeg har i længere tid også gået lidt med tanken om at komme ud og hike lidt, og jeg tænker at jeg her har muligheden for at slå to fluer med et smæk. Hiking udstyr er vel noget af det letteste og mindste man kan få.

Er der nogen som har nogle gode råd/ideer til udstyr, telte mm.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Telt til turen. Oppakning generelt
  • #1   22. jul 2014 Tja... Vil mene du er bedre stillet ved at købe udstyr som kan bruges til hike som du selv skriver.
    Noget af det fedeste du kan få indenfor telte vil være Nordisk Telemark imo.
    Samtidig er udvalget indenfor soveposer helt enormt, men prisen og kvaliteten (komforten når man ligger i posen, samt pakstørrelsen) hænger sammen.
    Skriv evt. en pm hvis du har spørgsmål.
    Mvh. Kasper - Butikschef i Eventyrsport Aarhus.


  • #2   22. jul 2014 Jeg synes at Wolf Camper har nogle fornuftige produkter når også prisen er med i betragtningen.

  • #3   22. jul 2014 mht hiking gear så er udvalget meget større hvis du smutter til Norge eller Sverige

  • #4   22. jul 2014 Der er MERE end rigelig udvalg herhjemme mhs til hiking udstyr, utroligt nok har vi nogle rigtige gode forretninger herhjemme som : Friluftslageret, friluftland, eventyrsport, spejdersport, seuf osv osv.

    Jeg hiker selv meget, og jeg har bevist valgt at have et telt til MC og et telt til hiking.
    Skal du have et godt telt til hiking så skal det være lille og let, eftersom du selv skal slæbe på det. og skal du på MC tur , så må det meget gerne være størrer så du kan have dit grej, som hjelm dragt, sidetasker osv indenfor. Så jeg ville klart købe et godt 2 personers til hiking og et middel godt feks 3-4 personers til MC. størrelsen og vægten på MC teltet er mere underordnet eftersom du ikke selv skal slæbe på det.


  • #5   22. jul 2014 For mig er det egentlig lige meget om du handler i den ene eller den anden butik, men lad nu være med at gøre som så mange andre narrehatte og gå ned i butikken og udfritte den stakkels ekspedient for alt hans viden, for at at bestille det i en eller anden udenlandsk butik når du kommer hjem.

  • #7   22. jul 2014 Hvis nu man skal trekke, så skal der vel også være lidt plads til at lave mad i et evt. Fortelt..
    Shit.. Har lige sat og læst nogle artikler omkring trekking udstyr. Der er jo et hav af muligheder. PU, SilNylon eller Cuben Fiber. Hvor stort skal teltet være og hvilken type skal det være (tunnel, "pyramide" eller anden)
    Telt fæstninger osv.. Puha smiley


  • #8   22. jul 2014 C-4 . Rigtige mænd bruger regnslag som telt når de er på tur smiley

    Elsker at tage på fjeldtur med ildstål kniv feltflaske og regnslag + evt. friskegrej .. Its all you need smiley


  • #9   22. jul 2014 Jeg købte et Redverz telt sidste år.... Det er jeg bare kanon glad for, God plads til 2 med oppak. Kan åbnes i alle 4 sider, nemt at slå op Pakke str. Ca 55X 25 og 6 kg.
    Og i fortelt er der stå højde og du kan parkere din mc......


  • #10   22. jul 2014 Jeg har et lille Bergans tre pers tunneltelt som egentlig er til Hiking, men fint til MC-brug. Det kan ligge i en topbox, med stænger og alt sammen med to selvoppustelige underlag!! eller det kan spændes på en oppakning-smart. Ej billigt, men godt!

  • #11   22. jul 2014 link:

    http://retailer.bergans.com/tents/tunel/compact-light-3-pers-tent-green--601302-p0000027819


    her er det - smadder let og smaddersolidt - nemt at stille op!


Kommentér på:
Telt til turen. Oppakning generelt

Annonce