{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor ofte bliver i stoppet af politiet på jeres MCer?
  • #2   31. jul 2014 Er aldrig blevet stoppet, hverken på mc eller i bil...

  • #4   31. jul 2014 En gang på min stivsteller af en Mc betjent

  • #5   31. jul 2014 Er aldrig blevet stoppet i det 1½ jeg har haft MC. Er blevet stoppet i bil et par gange uden at jeg havde gjort noget forkert.

  • #6   31. jul 2014 aldrig

  • #7   31. jul 2014 Det er jo helt vildt svært for dig at bruge til noget, for det afhænger både af hvad tid på dagen og hvad dag du færdes i trafikken og ikke mindst hvilken by osv osv osv der er så meget der spiller ind for hvor tit eller sjæl dent man snakker med politiet,

  • #8   31. jul 2014 1 gang på 10 år...

  • Sigurd H
    Sigurd H Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 108
    #9   31. jul 2014 Jeg er blevet stoppet 1 gang af en mc-betjent. Han kørte bag mig i cirka 5-6km udenfor byen, og da vi kom ind til de små veje i byen, stoppede han mig bare for at se kørekort osv.

    Tror ikke han havde noget bedre at tage sig til.


  • #10   31. jul 2014 1 gang, men det var 8-10 MC betjente smiley som bare stod og ventede på at stoppe alt til rutinetjek.
    Hvis man var ghostrider skulle man have givet den gas, men jeg overgav mig på stedet smiley


  • #11   31. jul 2014 endnu ikke , tror de opgiver på forhånd smiley

  • #12   31. jul 2014 6 gange rutinetjeck på 7 år. Alle gange i KBH. området.

  • #14   31. jul 2014 Aldrig på mc. En gang i bil. Pga. Jeg kørte rundt i en kasse vogn i et villa kvarter og ledte efter Brøndby stadion. De viste mig pænt vej derhen til.

  • #15   31. jul 2014 4 gange på 5år, første gang var min nummerplade faldet af, så kørte rundt uden, 2 var fordi jeg hilste på en anden mc der holdt ved siden af mig i et lyskryds, 3 fordi jeg overhalede en civil betjent lidt for hurtigt ud af en rundkørsel, også 4 gange af en civil betjent fordi jeg kørte for hurtigt.

    Men er blevet stoppet flere gange i bilen, tror jeg blev stoppet en 6 gange sidste år, men det er fordi jeg kører om natten, så skal de lige se hvad man er ude på, helt fint med mig smiley


  • #16   31. jul 2014 13 gange i bil på snart 4 år og det har været rutine hver gang. Jeg kører dog også tit om natten. Er aldrig blevet stoppet på MC (endnu)

  • #17   31. jul 2014 Det kan man da kalde chikane, så det gør noget, Søren smiley Håber ikke du svarede på deres dumme spørgsmål.

    Jeg er ikke blevet stoppet hverken i bil eller på MC, men har også kun kørt i et års tid smiley


  • #18   31. jul 2014 Aldrig på MC. Én gang i bil siden 1995. Da vidste jeg åbenbart ikke hvordan en speeder betjenes.

  • #19   31. jul 2014 1 gang på MC siden 1996. smiley
    Rutine tjek ved Præstø fjord.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #20   31. jul 2014 Ca 15 gange på MC siden 07.

    De fleste gange er det bare rutinetjek, men en enkelt bøde eller to har de også kunne snige ud af ærmet, og et par gange har jeg kunne snakke mig ud af en frakendelse af kørekortet.


  • #21   31. jul 2014 2 gange, begge min egen skyld.
    Havde ikke set baglys var sprunget første gang (aften), og anden gang synes en mc betjent jeg skulle have hjelm på, selvom jeg bare lige skulle i Fakta..


  • #22   31. jul 2014 Aldrig på MC i de 11 år jeg har kørt.

  • #23   31. jul 2014 1 gang i bil - rutine tjek
    3 gange mc - 2 rutine og 1 "du kørte liiiiige hurtigt nok"

    Aldrig bøder dog ... endnu..

    Alt pånær 1 var i kbh omegn den sidste lige efter Jægerspris mod Kulhuse

    ---- Sajmon ----

    Snakket dig ud af en frakendelse af kørekort - det må jeg nok sige, sg ude færeste der kan præstere smiley


  • #24   31. jul 2014 Een gang på vej hjem fra Skagen træf, rutinetjek af spiritus indtagelse... smiley


  • #25   31. jul 2014 Aldrig.. Der var en grund til det, den ene gang i 1980, da jeg blev stoppet. Jeg slap dog med en advarsel.. smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #26   31. jul 2014 #23 - Det var en aften på striben efter en 6-700m lang wheelie på min SV1000.

    Det startede med at den ene betjent sprang rundt for at tage min nøgle, men på det tidspunkt var der nøgleløs tænding på den, som virkede med en lille transponder i mit nøglebundt i lommen.
    Men anyways - jeg holdt hovedet koldt, var venlig og imødekommende og solgte min gamle bedstemor det bedste jeg havde lært, og det endte med at de lod mig køre afsted uden konsekvenser.

    Jeg har så været af med kortet siden, men det er en helt anden historie. smiley


  • #27   31. jul 2014 En gang! Og så endda den sidste tur sidste år. Det Hva sådan et par nye betjente, helt grønne bag ørende der lige mente de hørte den få lidt gas..? Haha men det ente kun med en smart bemærkning fra en af betjentene der sagde at det jo os Hva tid til at få den på køl...haha lidt forvirret af sig selv kørte de fint igen smiley

  • #28   31. jul 2014 Er blevet stoppet 2 gange på mc i løbet af 6 år. 1 gang på min XL 500 inde i århus. Havde sluppet gassen ned af en bakke. Det resulterede så i et par,solide knald fra sebring potten. Jeg havde ikke lige set ham panseren der lå bag mig. Slap men en advarsel, og måtte love at sætte original potte på når jeg kom hjem. At jeg så ikke havde den originale til at ligge, behøvede han jo ikke vide.

    2 gang var på min fj 1200 nede i vejle. Havde 2 kulfiber potter monteret = masser af brum. Blev stoppet af en mc betjent. Han var dog ikke så emsig. Han ville bare høre,hvor jeg havde de potter fra. For han havde selv en fj 1200 og synes de lød godt.


  • #29   31. jul 2014 Er endnu ikke blevet stoppet i hverken bil eller på mc i de 3 år jeg har haft mit kort smiley

  • #30   31. jul 2014 2 gange til Skagen træf...

  • #31   31. jul 2014 Ikke blevet stoppet på MC... men jeg er blevet stoppet et utal af gange i bil... har dog også arbejdet i disko branchen så har tit kørt på nogle underlige tidspunkter af døgnet...

    dog har en mc betjent givet mig "rolig rolig" hånden uden at stoppe mig...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #32   31. jul 2014 Kan vi få en faktor mere med i samtalen - f.eks antal kørte km?

    Siden September 06 har jeg kørt ~127.000km fordelt over 4 cykler.

    Stoppet 15 gange giver en gang pr ca 8466 km. De sidste ca 30.000 km har jeg ikke snakket med ordensmagten overhovedet.


  • #33   31. jul 2014 Jeg har slet ikke tal på de gange jeg er blevet stoppet.
    Een gang ufortjent i bil, resten af gangene fuld fortjent og min straf burde have været langt hårdere.
    Vandvidskørsel er min kørsel blevet kaldt af en del betjente, men hvis man vælger HVOR og HVORNÅR man kører wheelies, hop over rundkørsler, sidelens sving m.m. kan man måske snakke sig ud af det ved mentalt at acceptere at de gør deres job ved at stoppe en og udviser den respekt de fortjener... Og det mener jeg faktisk, vi bør være ydmyge og hvis de vælger at tage mit kort er det bare deres arbejde og jeg har sikkert fortjent det en del gange alligevel..
    Jeg har til dato tilgode at få en bøde eller et klip i kortet...



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #34   31. jul 2014 Jeg har den yderste respekt for de fleste politister, og bebrejder kun en af dem jeg er blevet stoppet af, for sin opførsel.

    Men han er også linselus på TV, så han er lovligt undskyldt. smiley


  • #38   1. aug 2014 # 13

    Du skriver:"Så Sjælland hver 5 tur ca, det var sjældent de ville se kørekort og den slags, de ville bare høre hvor jeg havde været, og hvor jeg var på vej hen, og hvorfor."

    Det svarede du forhåbentligt ikke på.
    Man undres over at politiet stopper folk, bare for at spørge om noget der ikke rager dem.


  • #39   1. aug 2014 4 gange i bil
    4 gange fordelt på 2 mc'er
    på 1,5 år over ca. 60.000-70.000 km
    Ingen bøder på de stop :--P


  • #40   1. aug 2014 Modtog du aldrig larmebøden, David? smiley

  • #41   1. aug 2014 Nope smiley

  • #42   1. aug 2014 Stærkt!

  • #43   1. aug 2014 I de sidste 2 år jeg har kørt, der er jeg kun blevet stoppet 1 gang. Jeg havde ikke gjort noget forkert, men på den anden side så var jeg lige rullet væk fra Viva(bar, komikeraften) i Aalborg en torsdag aften klokken 00.30, så det var selvfølgelig en smule mistænkeligt. Havde kun fået en enkelt whiskey hele aftenen, så der var ikke noget at komme efter og de sagde pænt "fortsat god aften" og kørte igen smiley

  • #44   1. aug 2014 Aldrig, men håber politiet begynder at lave mere kontrol af mc'er så vi måsek kan få gjort noget ved alle de larme potter der kører rundt i kbh, meget generende



  • #45   1. aug 2014 Anders C...



    profilbillede
  • #46   1. aug 2014 Anders er bare jaloux over andre har mc der siger bedre end hans hvis han da har en ??

  • #47   1. aug 2014 #34 eller også kan man bare snakke ordentligt til dem, så er de også ordentlig ved dig, det er da ikke andet end at skabe sig, hvis man begynder at sige at det ikke kommer dem ved.

  • #48   1. aug 2014 Det sker i ny og næ i bil (når der holdes skat razzia eks) på mc er der jo altid en grund til man bliver vinket ind smiley smiley

  • #50   2. aug 2014 Morten P

    Du skriver: "#34 eller også kan man bare snakke ordentligt til dem, så er de også ordentlig ved dig, det er da ikke andet end at skabe sig, hvis man begynder at sige at det ikke kommer dem ved. "

    Man kan sagtens sige på en pæn måde, at man ikke har tænkt sig at stå til regnskab for sin færden, over for myndighederne.
    At de overhovedet spørger, er udtryk for en herrementalitet der ikke hører hjemme i et retssamfund.
    De har ingen lovhjemmel til at få det oplyst, og spørgsmålet er lige så malplaceret, som hvis du spurgte en tilfældig dame i kassekøen i Brugsen om det samme.

    Privatlivets fred gælder også over for myndighederne, - faktisk især over for myndighederne.


  • #51   2. aug 2014 Hvorfor er det så skrækkeligt at fortælle dem du bare er ude at kører en tur ?, forstår nok hvad du mener og der er love og blabla.
    men siger du "jeg er bare ude at kører en tur på min kværn" så er de glade og tilfredse og kører igen, begynder du på det ævl med "det er min ret, ikke at oplyse jer om det", så sætter man bare gang i en diskution og spilder ens egen og deres tid.


  • #52   2. aug 2014 Det er en principsag, Morten. Det handler ikke om, at det er "skrækkeligt" at fortælle dem, at man er ude at køre. Det handler bare om, at det ikke kommer dem ved på nogen som helst måde. Men hvis du ikke har noget imod det, så er det jo fint for dig.

  • #53   2. aug 2014 Jeg ser spørgsmålet som en del af en samtale hvor betjenten, som en del af sit arbejde, prøver at fornemme om der er noget at komme efter...
    Jeg tror betjenten er uendelig ligeglad med svaret som sådan, men at han aflæser kropssproget til at vurdere om han lige bør kontrollere ejerforhold/korrekt nummerplade, om vedkommende er efterlyst m.m.
    Jeg har ingen ide om at en fra herrefolket prøver at tappe mig for oplysninger.



  • #54   3. aug 2014 Jeg tror heller ikke han vil tappe for oplysninger.
    Men det er da så malplaceret som det kan være at han overhovedet spørger.

    Det har intet med hans arbejde at gøre.
    At han stiller spørgsmål om noget han ikke har krav på at få at vide, uden at have en begrundet mistanke om noget som helst, tyder på at han ikke helt har forstået sin opgave.
    Har er repræsentant for myndighederne, og er udstyret med magtbeføjelser.
    Og når man er det, så kræver det en vis ydmyghed over for sit job, hvis det ikke skal virke en herrefolksmentalitet.
    Det er ikke en 'lige' samtale, - men står som almindelig person over for en der har magten, og det skal betjenten være sig bevidst, så han ikke mere eller mindre direkte bruger sin magt til noget han ikke har beføjelse til, ved at stille spørgsmål, han ikke har ret til at få svar på.


  • #55   3. aug 2014 Aldrig.

  • #56   4. aug 2014 Et par gange på MC. De var vildt nysgerrige for at se hvad det var, og den ene ville gerne prøve at sidde på den. Det fik han lov til, mest fordi han ikke spurgte om det var en Nimbus.


  • #59   24. sep 2014 Jeg har kun kørt denne sæson og ca. 3.000 km.
    Jeg er allerede blevet stoppet en gang på Frederiksberg for....og hold nu fast...

    "Jeg kørte i hvide sko"....

    Jeg havde min sorte 2-delte dragt på, men fordi mine støvler var blevet ødelagt og jeg ikke havde fået købt de nye endnu, havde jeg taget mine hvide sko på.
    Det signalerede åbenbart at jeg ikke havde kørekort til MC smiley


  • per v
    per v Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
    #60   24. sep 2014 7-8 år siden i bil, aldrig på mc.

  • #61   24. sep 2014 I bil er jeg blevet stoppet 6-8 gange dengang jeg kørte rundt i de gamles halvdyre biler, de bliver lidt skeptiske når der sidder en 20-årig skaldet gut bag rettet smiley på mc er jeg blevet stoppet i rutine kontrol de første 15 gange på mc i år, men jeg kører også lige forbi Christiania når jeg skal til og fra arbejde, og kører på den hver dag

  • #62   24. sep 2014 Ikke på mc - endnu, men har heller ikke mange km på vejen endnu.
    I bil vel en ialt ca. 10 gange siden 98.
    1 klip inkasseret.
    Flere positive møder end negative
    meen har prøvet et par helt nye betjente der var total dumsmarte at høre på. Endte med at blive kropsvisiteret, fordi jeg "lignede en der godt kunne ryge en bønne engang imellem" - det startede idioten simpelthen med at sige! - ikke ligefrem fremmende for yderligere samarbejde, hvilket jeg da også fik fortalt ham


  • #63   24. sep 2014 2 gange på 2 år

  • #64   6. okt 2014 3 gange siden Juni..

  • #65   6. okt 2014 =)

    profilbillede
  • #66   6. okt 2014 hah! sådan er det sikkert at køre motard smiley

  • mogens N
    mogens N Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
    #67   6. okt 2014 Aldrig på mc men i mine amerikaner er det sket et utal af gange

  • #68   6. okt 2014 Er aldrig selv blevet stoppet (eller jo i bil - 1000kr. for at køre med de forreste tågelygter tændt) , men et par af gutterne fra klubben blev vinket en til siden her forleden. De ville bare gerne lige have et billede af deres rygmærker?

    ...Den slags sker sku' ikke i en badminton klub smiley


  • #70   19. dec 2014 jeg har kun 10 fingere og de strækker ikke smiley

  • #71   19. dec 2014 Der sker uhyret sjældent nu, men da jeg kørte med vibra lys, blev jeg jævnligt vinket ind. Jeg har aldrig mødt en betjent, der ikke syntes, at det var genialt, selv om det ikke var lovligt. Desværre fungerer det kun med gammeldags pærer.

  • #72   19. dec 2014 Stoppet 1 gang siden 1997, rutine check...... Vise kørekort og det var det (selvom jeg havde helt åbne carbon potter på VTR'en smiley

  • #73   19. dec 2014 1 gang da jeg en aften i bil da jeg overhalet en politibil for fuldt optrukket linjer med ca 100 km i timer hvor man måtte køre 80 km. De var ikke helt glade , de ku ikke måle min fart men fik dog et klip for at overhale og uden kørekort med . 1500kr i bøde .????

Kommentér på:
Hvor ofte bliver i stoppet af politiet på jeres MCer?

Annonce