1.853 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 59 Svar

EFTERLYSNING. EFTERLYSNING.

Vil gerne bringe en efterlysning, står og mangler en KTM 250 SXF fra 2010, den har stået til salg hos en der edder Kristian Jensen i Kalundborg området. Det var meningen han skulle sælge den for mig, men det hele ender ud i han snyder mig med en bankoverførsel på 20.000,-, han sender udskrift på pengene er overført, men stopper så betalingen, nu kan jeg ikke få fat i manden, og vil egentlig gerne finde min MX´er igen, eller den som han måske har solgt den til, har mailet rundt til diverse cross baner og bedt dem holde øje. Har flere venner rundt om på banerne som også holder øje for mig.

Håber i vil hjælpe mig hvis i ser den, det er den KTM´er jeg har oprettet her inde.

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  EFTERLYSNING.
  • #1   6. jul 2013 Kørenummer 165, med navnet Michael Nielsen, komplet akrapowich udstødning, orange kobling og bremsegreb, hinson koblingsdæksel, team west side racing klister, orange forgaffelbroer, carbon tankbeskyttelse.

• #2   6. jul 2013 Henvendelse på 40 15 07 29.

• #3   6. jul 2013 Kører gerne hele DK rundt for at få fat i min MX´er....

• #4   6. jul 2013 jeg har smidt den ind i denne gruppe også..

nogle folk er bare svin..

jeg holder øje her oppe i nord sj . .

http://www.motorcykelgalleri.dk/grupper/vaelg/198640-folk_er_nogle_svin____nogle_folk_?status=1

• #5   6. jul 2013 Tak for det. ja det er fucking træls, man får lyst til at gøre forskelligt, meeen mon ikk jeg finder frem til den, eller bare ham som har snydt mig... smiley

• #6   6. jul 2013 Når du har overleveret hele salget til anden person, og denne anden person evt. sælger KTM videre, ja så er den nye ejer af maskinen jo ham som har købt den.
    Den nye ejer kan jo ikke gøre noget ved, at der er en tvist mellem dig og ham der skulle sælge den. Så hvis den er blevet solgt, ja så lugter det af advokat og retssag.
    Hvis ikke den er solgt videre, ja så er du stadig den rette ejer af maskinen og så er det måske politiet du skal gå til. Men en rigtig lorte sag.

• #7   6. jul 2013 Er totalt ligeglad faktisk, det er bare synd for en evt ny køber, for så længe jeg ikke har modtaget en krone, så er det min mx´er i min verden, så den må han slippe og så må han klare det med den idiot som har snydt mig, vil skide på regler og paragraffer, hvis i kan følge mig... smiley

• #8   6. jul 2013 Hvad med at opsøge manden der har solgt den for dig, du må da have hans adresse eller sådan noget?

• #9   6. jul 2013 Har en adresse som han er flyttet fra, og hans 3 numre er selvfølgelig lukket, har ledt og ledt efter ham, men dog uden held...

• #10   6. jul 2013 Har den stået til salg ved ham privat eller er det en forhandler, ham Kristian Jensen?
    Hvor kender du ham fra?

• #11   6. jul 2013 Han har/havde vist noget butik, kender ham fra dengang jeg selv kørte cross, han har et andet firma der hedder KS Service, men de numre der hører til det firma dutter heller ikke mere, han bor vist hos sine forældre efter hva jeg har hørt, men dem kan jeg desværre heller ikk finde frem til...

• #12   6. jul 2013 Kan godt følge dig. Hvis du har meldt den stjålet, ja så vil det være hælergods som en evt. ny ejer vil have købt. Og så er maskinen din.
    Hvis ikke den er meldt stjålet, og du tager den retur fra en evt. ny ejer, ja så begår du tyveri.
    Ved godt at man kan komme der ud, hvor regler og love er være lige meget, men det kan altså ramme en igen.
    Du vil være bedre tjent med at opsøge Kristian Jensen, og blive ved til du falder over ham. Og så få ham op i en krog. Og klart, svinet skulle have slag, og mere til.

• #13   6. jul 2013 Altså den for tyveri tog jeg gerne, det er en over nallerne som jeg er villig til at leve med, men ja jagten går på ham Kristian, det må være hans problem at sørge for jeg får mine penge eller min MX tilbage, men møder jeg den eller får et tip, så er jeg den der er kørt...

• #14   6. jul 2013 Jeg vil sige at dit problem er mellem dig og ham der skulle sælge din MX.
    Og ikke en evt. køber. da han har handlet i god tro.
    Men forhelvede en lorte situation!

• #15   6. jul 2013 Ja det er sku lidt noget øv, men skal nok finde ud af noget.

• #16   6. jul 2013 Send mig en pm med hans navn og tidligere adr. Evt hans konto nummer.

• #17   6. jul 2013 Hvad opnår du ved at stjæle/tage din crosser tilbage?

• #18   6. jul 2013 Hvis han er så meget væk som du skriver,,,hvorfor går du ikke bare til politiet med den info du har på ham, så skal de nok finde ham.

• #19   6. jul 2013 Simon T -->> Det er da ikk svært at regne ud, regner med at få den tilbage af at ta tilbage hva der er mit..

• #20   6. jul 2013 Hvad så når den nye ejer melder den stjålet?
    Så finder han hurtig frem til at det er dig som har taget den "tilbage" du bliver meldt for tyveri og den nye ejer for den tilbage? Så står du med en plet og hverken penge eller crosser?

• #21   6. jul 2013 Hmm jeg har kvitteringen på det er min, hvor den er købt og betalt, og har ingen hvor den er solgt, så kan vi da diskutere hvem der ejer den bagefter...

• #22   6. jul 2013 Hyr en privatdetektiv.

• #23   6. jul 2013 Er rimelig sikker på det er selvtægt det du har gang i, styrer du selv..

- Men fanme trist, håber du finder ud af noget.

• #24   6. jul 2013 Ved godt man ikke bare må ta den, men når man i 6 måneder er blevet fyldt med løgne historier om hvornår man får penge, og så sender han et screen print af en bankoverførsel, som så viser sig at være fup, så er flinkeskolen sku forbi...

• #25   6. jul 2013 Nok engang!
    SÆLG ALDRIG NOGET TIL FOLK DU IKKE KENDER UDEN AT FÅ KONTANT BETALING,,,,ALDRIG.....

• #26   6. jul 2013 Men reglerne bare sådan at man ikke nødvendigvis ejer noget, bare fordi man har betalt det. (den nye "ejer" altså)
    Har han en kvittering fra Kristian Jensen, så er sagen jo klar, svindel og humbug.

• #27   6. jul 2013 Hvis en ny ejer har en kvittering fra Kristian, ja så er den nye ejer jo ejeren af maskinen. Og det er uanset om det er svindel eller ej. Det sidste der så mangler i kæden, er jo at Kristian skal overføre penge til Michael. Og her kan kæden så være hoppet af.
    Og har Michael ikke et eller andet på skrift, en mail, en optaget samtale eller.... ? som bevis for at Kristian skulle sælge maskinen for ham, ja så står man endnu mere i lort til halsen. En mega mega lorte sag, som lugter lidt af øretæver som den eneste løsning.

• #28   6. jul 2013 håber du finder ham og den.. banken kan se pengene er blevet stoppet , vis politiet udskrift, og lad dem hjælpe dig med at lede også.. mvh hc

• #29   6. jul 2013 KIM C:
    Hvis jeg skriver en kvittering på at din mc er solgt af mig til Jens Jensen, er Jens Jensen så ejeren?
    Nej nej du, den går vidst ikke....
    Helt klart svindel.

• #30   6. jul 2013 Tror jeg gennem en ven har fundet frem til hvor han har gemt min KTM´er, så nu ser vi i morgen om den kommer hjem på sin plads, skal nok lige komme med en update i morgen...

• #31   6. jul 2013 Helt enig Allan. Men nu sker historien jo et led længere ude. Så din sammenligning holder ikke helt vand.

• #32   6. jul 2013 Gutten har solgt noget der ikke var hans, så er det ikke en lovlig handel. Så vidt jeg ved. Så Michael N er vel stadig retmæssig ejer.

• #33   6. jul 2013 Bottom Line.

DET ER IKKE LÆNGERE DIN CYKEL!

Et hvert forsøg på at tilbage erhverve den, vil du blive straffet for. Og du vil enten blive dømt til at udleverer maskinen, eller erstatte med den værdi den har.....

Sådan er vores lov HELDIGVIS skruet sammen... Den nye ejer hverken kan eller skal straffes for at du er et fjols, og vælger en svindler til at forestå salget...

Få fat i en advokat eller et par store mænd med en boltsaks. Og inddriv enten din gæld, eller fjolsets fingre....

Mvh Brian

• #34   6. jul 2013 @johnny.

Manden har fået til opgave at sælge maskinen ( nøjagtig som en sælger i en hver anden butik) og når man beder folk om dette, kan de lovmæssigt sælge !

• #35   6. jul 2013 Godt ord igen. Over and out

• #36   6. jul 2013 At kalde mig fjols synes jeg er noget underligt noget, så det er helt ok at snyde folk og svindle som det passer ham bedst, og vil skide på om den nye ejer blir ked af det, jeg har ikk fået mine penge, og indtil det sker ser jeg på det som at det er min cykel, og kan da ikk erstatte noget hvis jeg ikk har en krone...

• #37   6. jul 2013 Når man ikke sætter sig ind i hvordan den verden man lever i ,er skruet sammen. Og tror man kan oprette sit eget regel kodex, baseret udelukkende på at lukke hullerne efter sine egne dumheder. Ja så er man altså et fjols i min verden..

Hvis du havde købt den crosser af mig, i det som kun kan opfattes som ren og ærlig handel. Og jeg faktisk havde lov til at sælge den. Så ville du på ingen måde kunne accepterer at den blev afhentet, blot fordi jeg ikke videre gav pengene til ham han havde lovet at sælge den for......

Hvis ikke selv du kan se, at dit valg af sælger ikke hører til blandt de kloge valg.. Så melder jeg mig sgu ind i folkekirken igen smiley

Mvh Brian

• #39   6. jul 2013 Havde det været mig der var blevet røvrendt på den måde,er jeg helt sikker på jeg ville gå på"indkøb" i mandens hjem.Også selv om det ville udløse en fængselstraf!
    Øje for øje,tand for tand,,,,,sådan!

• #40   6. jul 2013 Tak Thomas E, en mand efter mit hoved. Historien er at han var en ven som åbnede butik, salg af mx´ere og udstyr, så det burde være lettere for ham at sælge dem. Men det viser sig så at manden er svindler i stor stil, og det blir jeg så straffet nu. Ved godt hvordan det er skruet sammen, og at jeg ikke lovligt bare kan hente min KTM´er igen, men man når et punkt hvor regler og straffe ikke betyder det store, som jeg ser det er der en anden der fornøjer sig for mine penge, slider på en maskine som er min indtil der blir betalt for den.!

• #41   6. jul 2013 manden som "stjal den" jar jo som skrevet snydt og stjålet den fra manden, han sælger maskinen videre, ergo den er stadig stjålet og er stadig michaels eje, håber du finder din maskine igen, man tager ikke en anden mands legetøj det sikkert

• #42   6. jul 2013 Det er 100% ok at inddrage hos svindel sælgeren.... Der er vi så enige man kan blive.!!

Mht ham som køre på ktm'en så fornøjer han sig, for sine egne penge..

Jeg tog gerne straffen for at sælgeren ville have problemer med at holde på vandet resten af livet, men ikke for at røre ham der helt lovligt har anskaffet sig en ktm.....

• #43   7. jul 2013 Hvis man køber noget der senere viser sig at være stjålet, så må man aflevere.

• #44   7. jul 2013 netop allan

• #45   7. jul 2013 det kan jo være nye ejer har lidt flere oplysninger på ham idioten, ingen af jer skal prøve at ringe til ham! giv hellere politiet alle de oplysninger i har

• #46   7. jul 2013 Lov eller ej, så mangler jeg enten 20.000,- i kolde kontanter, eller en KTM, begge dele dur, men gir ikk op uden en af dem...

• #47   7. jul 2013 Så hvis du går ned i sportmaster og køber et par adidas'er og det senere viser sig at sportmaster ikke har betalt deres regning til adidas. Er det ok at adidas kommer ud til dig og henter "deres" sko igen?

Hold nu. Din udestående er med ham du overdrog din MX og retten til at sælge den til. Hvis du henter den hos køber er du ikke bedre end din svindler "buddy".

• #48   7. jul 2013 hold nu claus, havde manden direkte stjålet den fra michael og solgt den videre, så havde politiet i sin fulde ret til at tage den fra nye ejer?

• #49   7. jul 2013 Ved ikke hvad jeg skal holde med?? Men ja hvis han havde stlålet MX'eren. Men det har han nu altså ikke. Mellemmanden har stukket pengene i egen lomme. Altså er det ham der er skurken her.

Altså som jeg har forstået det, overdrager han sin MX(varen) og retten til at sælge denne til en butik. Køber køber og betaler prisen for MX'en i butikken, som en hver anden vare. Ikke i en lusket baggård uden kviteringer osv.

Det er i øvrigt ikke unormalt at en mc forhandler sælger kundecykler i kommision. Jeg har fået solgt sådan før.

Vil dog indrømme at jeg ikke ved hvordan loven tolker dette problem.
    Men holder på at min sammenligning er réel.

• #50   7. jul 2013 Må sku give Brian S ret her, syntes nu også du lyder som et fjols!
    Som han skriver kan du jo ikke sige at den er stjålet i det ny køber handler den, fordi den man du har tiltroet dig til, så vælger at tage røven på dig, er jo ikke købers skyld..
    Og med den holdning du virker til at have overfor loven om tyveri, virker du sku også til at være et fjols! -omend så fordi du vil gøre dig til tyv for sølle 20.000,-, bevars kan sagtens forstå det er mange penge, men i forhold til konsekvenserne ved at blive stemplet som tyv, og inddrage en egentlig uskyldig man i dit eget lort, ja så syntes jeg sku det er SØLLE 20.000,-!

Tag da ud til ham der skulle sælge den, og find noget du kan bruge? -så har du i det mindste ikke indraget en uskyldig mand. Og hvordan vil du bevise over for den nye køber at det er din?! Hvis det var mig du kom og bankede på ved, fik du sku fingeren, jeg ville tro at DU ville tage røven på mig..

Når alt det er sagt, kan jeg sagtens forstå din situation, bare synd du får dig selv til at lyde dummere end du garanteret er! Meld den da stjålet, og så er både dig og ny køber bedre stillet imod ham idioten der har solgt den!
    Held og lykke med at få sagen løst! smiley

• #51   7. jul 2013 Thomas K - Det er jo det der gør dét her lidt anderledes, mellemmanden havde jo IKKE stjålet den, ergo kan køber jo ikke have købt en stjålet MXér?

• #52   7. jul 2013 Hmm
    et kan vi vel blive enig om,

slag med kølle til den gut der bare har solgt den videre uden at betale tråd starter..

mvh

• #53   7. jul 2013 så er det vel på sin plads at man altid modtager kontant nu. Nederen JA! men kontant er eneste vej frem!

• #54   7. jul 2013 men vi kan vel godt blive enige om han har snydt og bedraget michael, den er stadig stjålet i mine øjne

• #55   7. jul 2013 Ja kontant det dur, men sådan gik det desværre ikke denne gang, men er ved godt mod, skal nok finde ud af det ene eller det andet...

• #56   7. jul 2013 Jeg er sikker på den bliver fundet... og så skal manden nok blive straffet på den ene eller anden måde. Den skal bare hjem til sin ejermand!!

• #57   7. jul 2013 @Thomas k.

Noget som man frivilligt overdrager, kan ALDRIG betegnes som stjålet... Det er snyd og bedrag ! og skal behandles derefter !!

Hvis ham du købte din iphone af i TDC butikken. ikke lagde pengene i kassen, men derimod i sin egen lomme. Ville det så betyde at din telefon var stjålet ??? Nej vel.. Skulle du afleverer din telefon igen uden at få pengene tilbage ?? Nej vel.

Er det overhovedet dit problem ?? Nej vel..

Ville det være en sag mellem TDC og den ansatte, som skulle afgøres af en dommer hvis de ikke selv kunne finde ud af det??? Ja ikk smiley

Prøv nu lige at se lidt nuanceret på sagen !!

Det er PISSE surt for Michael, Og sælger er et svin, som jeg har ønsket afklippede fingre, længere oppe i tråden..

Men lad være med at blande hverken køber eller mc ind i billedet (hvis der er handlet på alm vis, dvs køber har købt i god tro, og betalt for varen)

som ejer kan man kun gøre sine krav gældende overfor sælger !!

Mvh Brian.

• Jan L
    Jan L Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #58   7. jul 2013 Prøv lige at få politiets vurdering af situationen det er jo en kriminel handling, men er enig i hvad Brian S siger den er ikke stjålet, der er tale om svindel. det er pisse ærgerligt at Michael hverken har crosser eller penge.
    Men tager du din crosser tilbage er du lige så skidt stillet som ham du havde kommision ved da det ifølge det jeg har fundet er køberen der har ret til crosseren fordi at han har handlet i god tro.

Du skal med andre ord selv stå til ansvar for din egen dumhed (undskyld udtrykket)

Den sag om penge er en sag mellem dig og ham du havde crosseren kommision ved (håber at du har en skriftlig aftale). Helt præcist hvad der kommer til at foregå hvis du melder det til politiet kan jeg ikke sige men jeg er rimelig sikker på at du ikke får crosseren tilbage desværre.

(link fjernet)

3. Ydre forhold
    Det ydre forhold dækker over kommissionærens aftaleindgåelse med købere eller sælgere(hvis der undtagelsesvist er tale om kommissionærer hvis opgave er at købe ind på vegne af en kommittent). Udgangspunktet er Kommissionslovens §54:
    Har salgskommissionæren fået godset i sin besiddelse, og forsømmer han sine pligter ved at sælge det til en ufordelagtigere pris end den, der burde være opnået, eller i øvrigt i strid med kommittentens interesser, erhverver køberen alligevel ret til godset, når han ved aftalens indgåelse hverken vidste eller burde vide, at kommissionæren ved salget væsentligt tilsidesatte kommittentens interesser eller handlede svigagtigt overfor kommittenten.
    Stk. 2. Når salgskommissionæren på anden måde end ved salg uberettiget råder over godset, medens han har det i sin besiddelse, og når indkøbskommissionæren uberettiget råder over gods, som er erhvervet for kommittentens regning, og som han har i sin besiddelse, gælder det foretagne til fordel for trediemand, som var i god tro ved erhvervelsen.

Princippet efter bestemmelsen er klart. Har kommissionæren salgsgenstanden i sin besiddelse og sælger han det en dårligere pris end aftalt med kommittent, erhverver køberen dog ret til det solgte hvis han er i god tro. Hvornår der foreligger god tro vil i sagens natur være en konkret vurdering, men et godt fingerpeg er hvad markedsprisen er.

• #59   7. jul 2013 Jn L: Godt belyst!
    Det er jo svindel, men forurettede betragter det jo som tyveri, forstår man godt, men det er slet og ret svindel.

• #60   9. jul 2013 Noget nyt?

Kommentér på:
EFTERLYSNING.

Annonce