Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Let rengøring 500 kr.
  • Toilet løber 3.400 kr.
  • Græsklipning 1.370 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Fjerne bed støbt i cement 4.200 kr.
  • Akkustikpaneler i entré 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Politiet får bonus af bøder.....
  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #1   25. jul 2013 Nej! De får bonus fordi, de opnåede deres måltal - hvoraf "bøder" blot er en lille del. Men hvad kan man forvente, når det kun er BT og/eller EB som skal "forsøge" at forklare os almindelige danskere - og samtidig sælge aviser på overskriften? smiley

• #2   25. jul 2013 Sålænge man overholder gældende lovgivning, burde politiets "bonus-ordning" jo ikke være et problem smiley

• #4   25. jul 2013 Haha og læserne hopper i med begge ben...

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 174
    #5   25. jul 2013 Måltal og min bare..... Hvis dette er rigtgt, så har de satme da en interresse-konflikt. Bøde "kvoten" skal da slet ikke indgå i deres løn....... De er ansat af staten som tjenestemænd og er ikke medlem af "danske sælgere". Skal de måles på noget må det da være kriminalitet-opklarede forbrydelser og hvor trykke befolkningen er i deres områder. Selvfølgelig skal traffikken kontrolleres, men ikke som en del af løn´en.
    Måske betyder det en del mere end vi tror, for Øsjyllands politi har opgraderet fra 2 til 9 fotovogne pr. 1/8 smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#6   25. jul 2013 Du læser- og tolker artiklen (søg evt. dybere) som Fanden læser en bestemt bog! smiley

Og når dette er sagt, så skal du bare indstille dig på, at både Stat, Region og Kommuner ligeledes skal tiltrække kompetence i skarp konkurrence med den private sektor - og derfor er konceptet "bonus" også på den front en naturlig del. Alternativt kan du skrive 1931 på kalenderen.....

• #7   25. jul 2013 Hellere skrive 1931 end at offentligt ansatte belønner andre offentlige ansatte med bonusser i et vist omfang styret ud fra antallet af udskrevne bøder. Det kan jeg ikke se det forkerte i, at påpege interessekonfliktion i.

Nu er det jo ikke et privat foretagende, der belønner efter kompetencer. Men en offentlig instans, der belønner efter antallet af bøder og det er vist næppe en kvalifikation i sig selv. Og med dine og mine penge.

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

#8   25. jul 2013 Det er præcis interessekonflikten jeg påpeger. 1931 var et fint år smiley

• kalle 5
    kalle 5 Tilmeldt:
    jan 2011

Følgere: 6 MC-er: 1 Svar: 77
    #9   25. jul 2013 enig sten H
    og fotoene var af en lorte kvalitet på dette tidspunkt .

dengang var polisen nok nød til at være synlig for at sørge for at tingene foregik på lovlig vis .

meen en skjult betjent i et krat eller gemt i en bil med kamera som ikke kan spottes det må da virkelig også øge trafiksikkerheden .

det er jo til fælles gavn .

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

#10   25. jul 2013 Selvfølgelig er det da det og en synlig betjent giver da mig øjeblikkelig dårlig samvittighed. Tjekker hele tiden spedometer m.m. smiley Det også fint nok med mig at de "gemmer" sig, for så må man jo bare stå ved sit ansvar og betale. Men IKKE provision af bøder, selvom de blot er en del af nogle måltal (budget)...... Tænk hvis du ringede til brandvæsnet og fik at vide :
    Du bliver stillet om til det lokale hjemmeværnsdepot for yderligere hjælp. Kan branden ikke slukkes telefonisk er du velkommen til at ringe igen--Du er nu nr. 4 i køen smiley
    Og så er den lokale brandmajor som fik bonus for færre udrykninger. Det ville vist ikke gå.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#11   25. jul 2013 ZZzzzzz........ Click'

• #12   25. jul 2013 GTR> Du glemte en masse blinke-smileys.

• kalle 5
    kalle 5 Tilmeldt:
    jan 2011

Følgere: 6 MC-er: 1 Svar: 77
    #13   25. jul 2013 GTR.
    flot gjort .

sovende .

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#14   25. jul 2013 Jamen altså! Hvad stiller man op, når ovenstående argumenter køres på et forkert grundlag? Hvis I virkelig tror på, at hastighedsbøder indgår som bonusordning, så er jeres verden super lille... Prøv nu lige at undersøge sagen - I kan faktisk finde rigtig meget information (ikke på EB eller BT) som giver en god og saglig forklaring - og ikke kun sensationsbeskrivende!

smiley (og her var den manglende smiley)

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

#15   25. jul 2013 Jeg ved godt jeg er firkantet, men det er jo også det som skaber dialog. Det er jo politikerne som udstikker disse tåbelige "retningslinier".
    Som den fri avis skrev sidste år " politiet skal sikre, at 182.000 danskere får en færdselsbøde i 2013." Citat slut. Hele systemet halter og jeg skyder IKKE politiet i skoene, overhovedet.
    GTR : hvor findes de oplysninger ? Jeg vil gerne læse dem, så jeg også er sagligt orienteret smiley

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

#16   25. jul 2013 Rettelse : avisen skrev det d.14/1-2013.
    http://denkorteavis.dk/2013/krav-fra-regeringen-politiet-skal-udskrive-182-000-faerdselsbode-i-2013/

• #17   25. jul 2013 Men er det da forkert? Der står bøder og ikke hastighedsbøder, bare for ikke at snakke forbi hinanden smiley

Der må jo da være noget om det, eftersom f.eks. Peter Skaarup ønsker at tage det op politisk.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#18   25. jul 2013 Alle kredse har indgået Resultatskontrakter, og de findes under de respektive kredse. Overordnet vægter man forskellige former for "forretning", men der er ingenlunde tale om, at der bliver udløst *bonus* på baggrund af antal hastighedsbøder. Det er helheden. Og der er stor forskel for/på de enkelte kredse.

Københavns Politis mål for 2013
    Københavns Politi er målt på antal borgere, antal ansatte samt antallet af sager og opgaver - Danmarks største politikreds. Københavns Politi varetager samtidig meget forskelligartede og nogle af de mest indsatstunge opgaver samt særdeles omfattende efterforskninger.

Strategi og vision findes her:
    https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/2311D8AF-2A70-43B3-996C-2A6834BA39E5/0/strategier_2013.pdf

Resultatkontrakten findes her:
    https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/F9F3FE85-CCCC-41C0-8AC6-30AE04B38EC2/0/11Koebenhavn_resultatkontrakt2013.pdf

....og HUSK nu på, at de enkelte kredse er forskellige, hvorfor Strategi- og vision samt Resultatkontrakt er forskellig fra kreds til kreds.

@Søren Bøgh N: Nu er det jo ikke første gang at Hr. Peter Skaarup ønsker en debat og dialog startet op på baggrund af politisk populisme!

Og generelt... Der er sørme stor forskel på en "bonusordning" til øverste ledere i forhold til opnåelse af målsætning og Resultatskontrakt vs. "fang x antal fartsyndere", hvilket bestemt kan virke meget provokerende på den jævne borger.

Min pointe er den, at I ikke kan skyde skylden på Etatens ledelse ift. en bonusordning, og at bonusordning som sådan intet har med antal fartbøder som udskrives. Dernæst....man kunne fint have Resultatskontrakter med ledelsen uden at der pr. "autopilot" skulle fanges x antal fartsyndere - hvis det så bare opvejes af f.eks. bedre service, flere tyverier opklaret osv. Og i den retning har Politiforbundet (altså repræsentanten for medarbejderen) jo så evig ret.....

• #19   26. jul 2013 Bonus har der altid været bare til de forkerte.

Synes det er helt ok nu mere du laver nu flere penge i din kasse,,, 100% lån efter et bonus system ville være ok,, så dem i offentlige stillinger får deres finger ud af røven og laver noget mere...

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #20   26. jul 2013 Det er dybt forkasteligt. Staten scorer pengene, og udsteder måltal. Som de skal overholde, f.eks er der nogen der kan huske sidste hjul, der var det oppe at vende at politiet lige skulle massivt ud på gaden og stoppe "alt" der kunne trække vejret.
    Det vil sige, at politiet for bonus for at overholde de krav som folketinget udsteder.

Sidst jeg blev stoppet, spurgte jeg i al høflighed om det var en p-bøde han var ved at skrive, nu de havde lige så pæne uniformer som p-vagterne. Han blev sur.

• Sten H
    Sten H Tilmeldt:
    aug 2012

#21   15. aug 2013 Ha ha ha.... SUPER ok det der 51m053n smiley

• #22   15. aug 2013 Der var engang en klog mand, som gik i noget "fint tøj" med nogle reklamer på, der fortalte mig op og ned af stolper at "Man skal altid køre efter forholdne".

OK - men hvis vi trafikkanter efterhånden bruge mere og mere af køretiden på at kigge på speedometeret, GPS'en hastighedsmåler og hvad man ellers har monteret for at undgå overskride disse hersens ellers ualmindelige og vanvittige hastighedsgrænser vi har i DK, så får vi da brug for en co-driver - en skal jo holde øje med trafikken og forholdne.

Flere af mine venner og familie har da fået bøder for at køre 56 km/t i en 50 zone, 65 km/t i en 60 zone og 120 i en 110 zone.

Jeg ved squ snart ikke hvad der er værst, komme til at køre for hurtigt eller komme til at stjæle en bil/mc. Det må åbentbart være det første for det er da her der indsættes de fleste etat-ressourcer...
    Eller også er det ikke helt forkert det som trådstarter skriver om.

Et hypotetisk spørgsmål:
    Politiet sætter en hastighedskontrol op på en 80-zone landevej , og jeg stiller mig 500 m før med et skilt pålydende: "80 km/t - hastighedskontrol længere fremme"

Hjælper jeg politiet samt at huske trafikkanterne på at de befinder sig i en 80-zone eller hindrer jeg politiets arbejde ??

I såfremt de sidste - Hvad er så Politiets arbejde ??

• #23   15. aug 2013 51m053n:
    Gríner....

Husk også lige på at Fartbøder ER kommet på finansloven - dvs. der kalkuleres med det... måske er der en lille sammenhæng med den pakke af lovforslag fra et dyrt betalt embedsmandsudvalg, der i forgårs blev luftet for offentligheden og som bl.a indeholdte et forslag om at nedsætte hastighedsgrænserne.

• Simonsen
    Simonsen Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
    #24   15. aug 2013 Kan godt være at jeg sagde mere end det til ham, men var en anelse hidsig.
    Kørte i en stor flok med 80-100kmt. Ved Roskilde, og på en rampe kører der en æggeskal ned, og hiver mig ud, der var vejarbejde, men det her var om lørdagen,

Kommentér på:
Politiet får bonus af bøder.....

Annonce