{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

Salg af mc procedure {{forumTopicSubject}}

Jeg står over for et salg af min trofaste sv1000. Det er første gang jeg skal sælge, så jeg har et par spørgsmål, som jeg håber i vil svare på.
Jeg er lidt i tvivl om processen idag.
Da jeg købte var cyklen så ny, at den blot skulle omregistreres.
- idag kan jeg forstå at der skal opsyn til. Hvor længe frist gives der?
En køber skal selvfølgelig prøvekøre et potentielt køb, men hvordan her hvis makkeren vælter?
- husker da jeg købte den her, at sælger sagde, vælter du - køber du.
- hvad gør i andre?
Jeg har fundet et dokument via mctouring i forbindelse med salg som jeg tænker at bruge. Hvis i kender det, er det så dokument nok for både køber og sælger?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af mc procedure
  • #2   22. jul 2014 Jeg ville selv syne den hvis det var mig og så omregistrere sammen med køber ved selve handlen, og ved prøvekørsel som nr 1 siger smiley

  • #3   22. jul 2014 Ok ok. Hvorlænge gælder sådan et syn jeg evt foretager? Hvis køber nu springer fra?

  • #4   22. jul 2014 Kommer an på hvor gammel din MC er

  • #5   22. jul 2014 Den er indreg. første gang 5/7 2005?

  • #6   22. jul 2014 Så holder dit syn i et år.

    Jeg vil anbefale dig at finde procedure og handelsdokument på www.fdm.dk og så skal du ellers bruge din sunde fornuft!!!!


  • #8   22. jul 2014 #1:

    Jeg vil da ikke sige, at det IKKE sker, men det hører på ingen måde til dagens orden!!! Jeg har købt og solgt masser af køretøjer uden at opleve noget der bare ligner - men det er heller ikke alle og enhver, der får en prøvetur!


  • #9   22. jul 2014 Jeg har hentet sådan en slutseddel fra mctc, som jeg tænker må være fyldestgørende..

    Umiddelbart gælder et syn 2 år, da den er under 10 gammel fra 1 ind.reg.:

    Sakset fra qiuckbilsyn:
    Hvis motorcyklen er registreret første gang for mellem 5-10 år siden, og den er godkendt indenfor de sidste 2 år, skal motorcyklen ikke til syn ved ejerskifte.

    Så er spørgsmålet bare om den kan synes med akrapovic potterne:)


  • #12   22. jul 2014 Sælg den uden nummer plade. Så er der ingen bøvl, og om kommende ejer skal betale for ny plade eller omregistrering kan være det samme.

  • #13   22. jul 2014 det er pisseirriterende når folk sælger uden nummerplade! så lad vær med det.. især hvis du ikke syner den inden.

    og synet holder 1 år, da den når at blive over 10 år inden de 2 år er gået.


  • #15   22. jul 2014 Søren; det ledte jeg efter i går da jeg havde hørt om det men kunne sgu ikke finde det. Det er dog super fedt for alle parter at man kan det.

  • #16   22. jul 2014 Vedr. Prøvekørsel. Jeg tænker at være over for andre som jeg selv forventer ved privat handel. Selvfølgelig skal man have lov at prøve inde køb alt det der gangster halløj med betal før du prøver etc syntes jeg ikke hører nogen steder hjemme. Dem som har det sådan må sælge til en forhandler så er det så enkelt. Det handler selvfølgelig om at bruge sund fornuft som Knud også siger.

  • #17   22. jul 2014 Hvis den nye ejer skulle være så uheldig at noget går i stykker på turen hjem, eller en af de første dage. så kan du få lidt hjælp i denne tråd til hvordan nogle reagerer. og hvordan du undgår retslig ballade og erstatningsansvar....

    Go fornøjelse, den er pænt lang efterhånden smiley

    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/212222-mc_doed_efter_salg__hvad_ville_i_goere#newest


  • #19   22. jul 2014 Tobias H

    ja det er da nemmest hvis den er synet , men hvis du synes det er så irreterende hvis en MC sælges uden syn så står det dig jo frit for ikke at købe smiley


  • #20   22. jul 2014 Jeg skal lige have afklaret en ting.. Kan jeg omregistrere uden et syn??

    For så klarer vi det bare herhjemme? Jeg havde bildt mig ind er der skulle et syn til


  • #23   22. jul 2014 Ja det er det jo selvfølgelig:). Men ville det kunne lade sig gøre at at registrere her hos mig og han så kører den til syn, en af de efterfølgende dage?

    Det ville alt andet lige være det nemmere også. Jeg er klar over jeg stadig skal holde min forsikring kørende, så længe den ikke er omsynet.

    Aner intet om emnet, så beklager hvis det er debile spørgsmål:)


  • #26   22. jul 2014 Nej du får ikke lov at omregistrere i den situation. Syn først, og omregistrering bagefter. Men kør den da til syn inden salg, det gør alting nemmere for begge parter, og du står ikke med en køber som "glemmer" at omregistrere osv.

  • #27   22. jul 2014 Tror ikke der er noget som helst med den.. Det skal være potterne der larmer for meget. Jeg har bare en der vil kigge på den idag og så er tiden sgu ved at rende fra mig, kan jeg godt se:). Ellers kører jeg op med den imorgen, for ja det er da laaaangt nemmere

  • #28   22. jul 2014 Jeg ville føle mig mest tryg, hvis personen som prøvekører tager en kammerat, sin mor/far dvs. en eller anden person med som "pant", når vedkommende er ude og prøvekøre. En bil kan jo være stjålet, så er det jo bare at smutte og væk er den mc; men når der bliver en bil og en person tilbage er det nok lidt sværere ;-). Desuden ville jeg som de andre skriver se noget billed-id og evt. udforme en "You break it, you buy it"-skrivelse, som begge parter underskriver, så har man da også det på skrift.

  • #29   22. jul 2014 I det tilfælde køber ønsker at købe den, så medgives reg papir? De skal til ved en omregistrering ikke?

  • #30   22. jul 2014 Når du har fået dine penge, skal reg. attest naturligvis afleveres til den nye ejer. Er det ikke også noget med, at man som sælger kan sige til køber, at man afmelder den (forsikring/vægtafgift osv.) efter 14 dage, så har køber mulighed for at få den omregistreret/forsikret, og sælger "hænger ikke på mc´en" bagefter?

  • #31   22. jul 2014 Nej Marc, det kan man ikke. Køber har lovmæssigt 3 uger til at få den omregistreret. Derefter kan man tvangsafmelde hvis det ikke er gjort, men det er bare noget bøvl som nemt kan undgås ved at omregistrere online sammen.

  • #32   22. jul 2014 Syn er intet problem, så det ville jeg helt klart vælge

  • #33   22. jul 2014 Hvis I begge indskriver betalingsdato og leveringsdato i handlesdokumenterne og begge underskriver dem, så kan I jo enes om både syn og indregistrering. Under alle omstændigheder har køber 14 dage til at syne og omregistrere, og sælger har selvfølgelig en kopi af handelsdokumenterne som anvendes ved afmelding af forsikring og nummerplade - herefter er alt købers problem!!!!!!

  • #34   23. jul 2014 1000 tak for alle jeres svar:)

Kommentér på:
Salg af mc procedure

Annonce