{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

Prøvekørsel med passagerer {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er pt igang med at prøve forskellige mc'ere, da jeg overvejer at skifte ud, næste sæson.

Jeg køre også en del med min bedre halvdel og derfor er det lidt vigtigt for mig at hun kan få lov til at prøve at sidde bagpå ved en prøvekørsel, så hun kan få mærket hvordan mc'en føles for hende.

Nu har jeg spurgt ved forskellige forhandlere og pt har jeg 2 forhandlere, hvor det intet problem er at prøvekørsel med kæresten bagpå og to forhandlere hvor de siger at de lovmæssigt / forsikringsmæssigt ikke kan sende os 2 afsted på prøveplader.


Nu er jeg blevet lidt nysgerrig efter om det er ulovligt at køre 2 på mc ved prøvekørsel eller om det bare er pæne måder at sige, at de ikke vil have 2 ud på prøvekørsel.


Hvad er jeres personlige erfaring med at prøvekører 2 personer ?


Mvh Brian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøvekørsel med passagerer
  • #1   26. jul 2014 Hvis den er på prøveplader må du ingen passager have med.


    https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1965854&vId=0


  • #2   26. jul 2014 skulle mene at prøve plader kun er beregnet til kørsel mellem værksted og synshal.
    og ( måske )også tll forhandler der sælger køretøjer, men tror de har ret i at du ikke må køre rundt med konen, da det kunne minde om en hyggetur.. mvh hc


  • #5   26. jul 2014 Ok.

    Tja, hyggetur og hyggetur. Nu er det jo også ærgerligt at bruge X antal kroner på en f.eks ny mc for så at finde ud af bagefter at kæresten sidder a helveds til.

    Der er forskel på at prøvesidde i butikken og prøvesidde på en lille køretur på 20-30min. Sidstnævnte giver da bedre mulighed for at vurdere hvordan ergonomien føles.

    Mvh Brian


  • #6   26. jul 2014 brian b.. jeg er helt enig. hc

  • Bo M
    Bo M Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 102
    #8   26. jul 2014 Som jeg har forstået det er det ikke ulovligt at sidde 2 på en mc med prøveskilte hvis det er faste prøveskilte, dem som forhandlere har,. Men den ene skal så være forhandleren eller en af de ansatte
    http://www.motorhistorisk.dk/oldweb/registreringsbkg.htm


  • #9   26. jul 2014 Henrik:

    Helt korrekt.

    Den ene af de 2 forhandlere hvor vi ikke måtte køre 2 tilbød da også dette.

    Men jeg vil nu helst gerne selv køre med hende, så jeg også selv samtidig kan mærke hvordan det føles med 2 personer på den pågældende mc.

    Det jeg synes er mest ærgerligt er at det begrænser mit mc udvalg til de mærker hvor vi må få lov at prøvekører 2.

    Men sådan er det nu engang smiley


  • #10   26. jul 2014 Så må man vel afprøve på en stor nok privat grund

  • #11   26. jul 2014 Først køre du en tur alene.. Er smilet kæmpe. Så køre forhandleren en tur med kæresten bagpå. er hendes smil kæmpe. så køre du en tur med forhandleren bagpå. er dit smil stadig ikke til at tørre af fjæset, så skal der forhandles smiley

    Eller gør som de fleste, køb den DU kan lide, og så må tøsepigen sgu indfinde sig hvis hun vil med ( det er jo også sjovere at køre solo, så giv hende i stedet et mc kort hvis der er for meget brok )

    Mvh Brian smiley


  • #13   26. jul 2014 Se DER var noget vores "kære" politikere burde få rettet - så man kunne prøvekøre med sin bedre halvdel. Det er jo langt ude.

    Er sælger privat kan jeg til nød se "problemet" (da det kunne misbruges - dog hvis det kunne dokumenteres ved f.eks. salgs annonce eller lignende så burde det vel gå) - Fra en forhandler burde det være 100 % lovligt. Politiet kan jo bare lige ringe forhandler op - "er X person ved at prøvekøre Y MC i forbindelse med køb...?" - Er svaret JA - så er det OK.


  • #14   26. jul 2014 Brian S:

    Tak for grinet. smiley

    Kæresten siger da også at jeg bare skal købe det jeg vil have, så det er heller ikke problemet.
    Heldigvis søger jeg også efter en naked maskine med en oprejst kørestillingen, så det burde ikke blive et kæmpe problem at finde noget der dur til mig alene og os begge smiley

    Men jah ellers må hun jo bare få en tur af sælger smiley


  • #19   26. jul 2014 Der er da nogen der ikke kan læse.. Der står da interesserede køber, dennes pårørende og personer der bistår køberen med at bedømme køretøjet, hvis der er en låneblanket der begrænser prøveturen til under 3 timer!

  • #20   27. jul 2014 Tag ud at prøv den mc du vil ved en forhandler. Saml så konen op et andet sted og se om ikke maskinen passer jer.

    Smid konen af, og kør tilbage og handl hvis den opfylder jeres krav smiley

    PS, kør med omtanke så I ikke ender i en ærgerlig situation som evt et uheld.


  • #21   27. jul 2014 # 20

    Det var faktisk en god ide smiley


  • #22   27. jul 2014 På prøveplader er lystkørsel -altså med passager ikke tilladt. Det er min erfaring, at de fleste forhandlere ser gennem fingre med det, især hvis man på forhånd påtager sig ansvaret!!!! DVS, man erklærer sig indforstået med at bøder betaler man selv!!!

    En seriøs køber, der skal have en passager med er jo nødt til at prøve om passageren nu også sidder rimeligt ordentligt, og er seriøs sælger ved at en seriøs køber skal/vil prøve, så der findes oftest en løsning - lovlig eller ikke-lovlig!


  • #23   27. jul 2014 Da jeg købte min VFR skulle jeg også vide, at vi faktisk sad ordentligt to mennesker på den. Jeg fandt en herinde, der havde en, smed alle kort på bordet for ham, og lånte hans en kort tur med to - han var i mit hus så længe!

  • #24   27. jul 2014 # 23

    Det er da dejligt at der så flinke personer derude smiley



  • #25   27. jul 2014 Brian B:

    Dem tror jeg faktisk der findes en del af - især hvis man ellers kan opføre sig ordentligt. Jeg er ikke ene om at have lånt og prøvet - det har min søn også gjort mange gange, og i dag kommer der en gut jeg kender ret godt for at få hjælp til sin egen MC, og han har da udtrykt et ønske om at prøve at køre en tur på min VFR. Ønsker han stadig det, får han da lov.


  • #26   27. jul 2014 ^^nemli Knud ! Det er sådan livet er dejligt smiley

  • #27   27. jul 2014 du giver bare sælger sådan en tur her bag på.

    så for du lov til at trille en tur mere, med din kone .

    lol lol

    smiley smiley .


    https://www.youtube.com/watch?v=vTsL7tAzbDI


  • #28   27. jul 2014 # 25

    Jah, hvis respekten for hinanden og hinandens ting er iorden, kan jeg da kun give dig fuldstændigt ret smiley


  • #29   27. jul 2014 Det er da hul i hovedet at det ikke kan lade sig gøre (eller rettere at det skal være så besværligt). Min kone er 25% invalid efter en faldulykke som bl.a. gik ud over hendes hofte, haleben, lænd og nakke. Det betyder selvfølgelig at hendes krav til at sidde ordentligt når hun er bagpå er forøget. Hvis jeg ikke kunne teste en ny mc med hende bag på, så havde jeg fundet et andet sted der var villig til at tage chancen.

Kommentér på:
Prøvekørsel med passagerer

Annonce