{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.248 visninger | Oprettet:

synkronisering af kaboer på intruder vs750 {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.

Er der en på fyn der har værktøjet til at synkronisere kaboerne med, og som kunne have lyst til at give en hånd og lære lidt fra sig, på min vs 750er??

Kan mærke på varmen og se det på udstødnings røgen, at den bagerste arbejder meget mere end den forreste... så tror den Kunne trænge til en justering

En helt masse slags tak.
Dannie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  synkronisering af kaboer på intruder vs750
  • #1   4. dec 2012 Det er utroligt simpelt - køb dig en carbtune pro2 og se på youtube hvordan man gør... ved det lyder lidt for simpelt, men det er faktisk ikke sværere og koster kun ca 500,- inkl instrument mener jeg...

  • #2   4. dec 2012 Ja har tænkt på det, har også kigge tlidt på youtube. Men kan ikke finde nogen der viser hvilke skruer man skal skrue ud og i og justere på, og vil jo nødig skrue på noget forkert:D

    Læste i et ældre indlæg at der var nogen der klippede forbindelsen imellem de 2 kaboer for så blev de mere stabile... Om det passer aner jeg ikke.. Har aldrig selv rodet med intruder før nu:)


  • #4   13. dec 2012 Dirty H:

    Jeg er slet ikke enig med dig. Ved et klippet synk kabel mellem de to karbs og en fastlåsning af tomgangsskruerne og synkronisering over både forreste og bageste inden man laver en kabelsynkronisering, så får man en MEGET mere holdbar synkronisering. Men man skal holde fnatriverne af tomgangsskruen derefter!!!!

    Vil man skrue tomgangen yderligere op, kan dette kun ske ved gasrullen uden tab af synkronisering. Det kan endda være en ide at give bageste tomgangsskrue en klat maling, så den er LÅST!


  • #5   13. dec 2012 Dirty H:

    Du har sådan set ret i at det fungerer 100 % hvis man bare synkronisrerer rigtigt via synkroniseringskablet, men det holder ikke. Jeg har talt mig frem til 5 led, der alle giver sig forskelligt mellem de to tomgangsindstillinger på karbsene - overengineered som bare fanden!


  • #6   13. dec 2012 Dannie:

    Nu har vi to skrevet en del sammen, men driller det dig, så tril over til mig en gang til foråret. Så skal jeg lære dig det.....

    ...jeg er nok den her i landet der har pillet allermest i VS-maskiner:-)


  • #7   13. dec 2012 Mange tak for alle svarene, og mange tak til dig Knud:-) jeg ser lige på det og så køre jeg en tur ud i det blå og over til dig hvis det driller:-)

  • #9   13. dec 2012 Troels B:

    På en måde har du ret, det er jo ikke tomgang man justerer der - sådan rent teknisk, men i praksis går det nu helt fint - hvis man da ikke har et eller andet uoriginalt lortekabel, hvor man ikke kan justere kablets længde før det dels i to!


Kommentér på:
synkronisering af kaboer på intruder vs750

Annonce