{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.385 visninger | Oprettet:

gammel harley Støj grænse? {{forumTopicSubject}}

er igasng med a syne min gamle shovelhead fra 75 men min emsige syns mand siger den larmer for meget, men er der ikke noget med, at en gammel harley eller generalt ældre mc må larme lidt mere end de nye må? i så fald hvor meget? har været nød til at sætte svejse en orginal potte om fra en anden mc og på svejse den mine forrør men han mener stadig det er for meget,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gammel harley Støj grænse?
  • #2   22. jul 2014 Motor, støj, luftforurening
    (1)Motordrevet køretøj skal være således indrettet, at det ikke afgiver unødig støj.

    Før 01.10.82: Der gælder følgende støjgrænser:
    Efter metode I:
    - 82 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på ikke over
    125 cm3.
    Maj 2014
    AFSNIT 7 Vejledning om syn af køretøjer
    7.05 Motor, støj, luftforurening
    Side 22 Støj
    - 84 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på mere end
    125 cm3 og ikke over 500 cm3.
    - 86 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på mere end
    500 cm3.
    Efter metode II:
    - 84 dB(A) for motorcykel med to-takt motor.
    - 88 dB(A) for motorcykel med fire-takt motor.
    Før 01.07.69: Støjniveauet må ikke være væsentligt over støjniveauet i den
    originale udførelse.


  • #4   22. jul 2014 11.01.002 Støjmålemetode II (7 m-standmåling)

    88dB +3dB er ikke særligt højt.


  • #5   22. jul 2014 Der er ingen krav for sådan en gammel cykel, find en anden synshal Manze

  • #6   22. jul 2014 Ved ikke om det fungere på en HD men en kammerat fyldte stålulds svampe i potten på en gammel honda for at den ikke støjede så meget.. Om det vil fungere på HD ved jeg så ikke

  • #7   22. jul 2014 Jeg har inden for de sidste 12 mdr. synet 2 stk. Harley Davidson i Viborg hvor der ikke var nogen former for dæmpning i Manze så prøv Viborg i stedet for der hvor du syner nu ...

  • #8   22. jul 2014 7.05.030 Motorcykel
    (1) Støjgrænserne gældende for motorcykel er i overensstemmelse med
    grænseværdierne i kapitel 9 i EF-direktiv nr. 97/24/EF.
    Før 01.04.04: Gælder ikke.

    (2) For motorcykel gælder følgende støjgrænser efter metode I:
    a) 75 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på ikke over 80 cm3.
    b) 77 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på mere end 80 cm3, men ikke over
    175 cm3.
    c) 80 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på mere end 175 cm3.

    Før 01.04.04: Der gælder følgende støjgrænser efter metode I:
    - 77 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på ikke over 80 cm3,
    - 79 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på mere end 80 cm3 men ikke over
    175 cm3,
    - 82 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på mere end 175 cm3

    Før 01.10.90: Der gælder følgende støjgrænser efter metode I:
    - 78 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på ikke over 80 cm3,
    - 80 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på mere end 80 cm3 og ikke over
    125 cm3,
    - 83 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på mere end 125 cm3 og ikke over
    350 cm3,
    - 85 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på mere end 350 cm3 og ikke over
    500 cm3, og
    - 86 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på mere end 500 cm3.

    Før 01.10.82: Der gælder følgende støjgrænser:
    Efter metode I:
    - 82 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på ikke over 125 cm3.
    - 84 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på mere end 125 cm3 og ikke over
    500 cm3.
    - 86 dB(A) for motorcykel med slagvolumen på mere end 500 cm3.

    Efter metode II:
    - 84 dB(A) for motorcykel med 2-takt motor.
    - 88 dB(A) for motorcykel med 4-takt motor.

    Før 01.07.69: Støjniveauet må ikke være væsentligt over støjniveauet i den
    originale udførelse.


  • #9   22. jul 2014 Baronen: mand kommer nemt til at hænge syns folk ud når mand skriver sådan men der regler for mange ting også udstødning og støj. Det er ikke for at være paragraf rytter. Vi hører bare den sætning dagligt så kører vi et andet sted hen..



  • #10   22. jul 2014 Jeg har aldrig Jakob i de mange år jeg har været Harley ejer været ude for at en synsmedarbejder har påtalt støj og jeg har aldrig haft en Harley der var dæmpning i, så derfor siger jeg som jeg gør

    Der vil altid være emsige synsmedarbejdere der ikke ved en skid om gamle motorcykler og derfor skal man bare gå en lang bue uden om dem

    Kan huske en gang jeg fik kasseret en gammel V8 land rover fra 1979 fordi synsmedarbejderen mente at den svinede for meget ? ja det er sku da ikke en Lupo hvad fanden regner han med smiley kørte 700 m til en anden synshal hvor medarbejderen selv kørte i gamle biler i fritiden og her blev det ikke påtalt at den måske forurenede for meget når der blev givet fuld gas, så 10 min. og så var den nysynet igen ... smiley smiley så er der alt for meget bøvl så videre til næste sted hvor de forhåbentlig ved lidt om det pågældende køretøj ...


  • #12   22. jul 2014 Det siger jeg heller ikke du har men derfor er der regler om det alligevel.
    Jeg kører også lidt for stærkt når jeg kører på arbejde men det må mand jo heller ikke, selvom jeg gør det hverdag. Noget andet er hvad der sker i synshallerne rundt omkring, men de færreste syns folk har nok lyst til at det kommer ud på nettet.. Tror jeg...


  • #14   22. jul 2014 Nu skriver jeg jo heller ikke her hvem der har synet noget for mig, jeg siger bare at har man alt for meget bøvl med ældre køretøjer et sted så ville jeg da anbefale at man prøver et andet sted inden man skifter halvdelen af cyklen ud bare for at gøre 1 synsmedarbejder tilfreds Jakob .... smiley


  • #15   22. jul 2014 okay baronen, tror da jeg går videre til næste synshal vis han ikke godkender den den her gang, har de std forrør med en db killer smidt ind i og så en std potte fra en anden harley svejst på. så skal den sgu gå nu, ellers tror jeg næsten jeg springer i luften.. tror han er harley hater :b

    hvordan og hverledes med blink på sådan en gammek cykel? det var han nemli os ved a snakke om, og så mit fremflytter kit som jeg ingen paire har på.. det er sgu snart en større operation a syne den gamle hund hehe


  • #17   22. jul 2014 Find et andet sted, det der lyder helt åndsvagt.
    Prøvede selv at blive afvist med en kammerats HD der larmedede for meget efter hans vurdering ( ingen måling). Så kørte jeg hjem og pudsede udstødningerne og den blev synet af samme mand smiley (sikke et fjols)


  • #18   22. jul 2014 Blink er ikke et krav
    Der findes ingen regler med hensyn til støj på så gammel et køretøj den må bare ikke larme mere end den gjorde det år den blev fremstillet så længe den ikke gør det laver den ikke unødvendig støj
    Men dit fremflytter sæt skal være godkendt til årgang og model er det ikke det kan han nægte at syne den igen men hvis han lader den gå igennem syn bliver du så stoppet på Bent betjent så skal du se så der mulighed for den helt store ballade for så kommer skat og færdselsstyrelsen ind i billeder for så køre du med ikke godkendte dele og køre på en ikke korrekt afgiftet harley


  • #19   22. jul 2014 Det er ikke rigtigt Holmer, se længere oppe i tråden.. Det er kun før '69.
    Forhen var formuleringen i bekendtgørelsen " som et tidssvarende køretøj", hvilket jo så betød at en HD kunne larme som en midt-tresser mejetærsker (hvilket de jo så også gør)..


  • #20   22. jul 2014 Blinklys og spejle er ikke lovpligtigt på en cykel fra 1975 smiley kan du roligt fortælle den kære synsmedarbejder Manze

  • #21   22. jul 2014 Hvad mærke er dit fremflyttersæt ?

  • #22   23. jul 2014 så er den synet, snakkede med relativt store bokstaver her til morgen og så gik den smiley

  • #23   23. jul 2014 Super sådan smiley der kan du bare se det er slet ikke så svært når først man får det lært smiley smiley smiley

  • #24   23. jul 2014 hæhæ nej det rigtigt smiley
    men nu er det lort os flået af igen og ren rør på så man rigtig kan høre den 38år gamle showel knalde og hamre igen


Kommentér på:
gammel harley Støj grænse?

Annonce