{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.447 visninger | Oprettet:

Harley 1200 bedste køb/MC ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en idé om at jeg skal købe mig en HD jeg kan flyde lidt rundt på og muligvis køre lidt lang tur på, men hvilken !?!?

Jeg har en idé at det skulle være en midt 70´er. og ikke en sportster.
Nu har jeg ikke liiige fuldt med I HD historien og den slags, men een fortalte mig at de bedste HD´er var fra 76 - 84, at de var Amerikansk producerede og efter 86, var det ikke en 100% Amerikansk HD .. Er det sandt .. ?

Kender jeg mig selv ret, så ender den med at skulle bade tunes og bygges om, og dertil kommer næste spørgsmål ;

Kan det betale sig at finde en I US og importere den ? , Jeg vil gerne ha´den så original som muligt, så jeg selv kan starte derfra..

og sidst, uden at træde på noget at HD´s ære ; kan den holde ?, eller er sådan een skide ligeglad om jeg kører til Spainen, eller til Brugsen ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Harley 1200 bedste køb/MC ??
  • #1   22. jul 2014 Fra midt 70 erne så er det en Shovel du skal kigge efter Morten.

  • #2   22. jul 2014 Den sidste shovel blev lavet i udgangen af 1983, fra 1979 og til den sidste motor i 1983 er det en original 1340 Shovel motor og kan du finde sådan en så ville det være et godt køb for de er efterhånden sjældne ( Men husk at det skal være med et originalt motor nr. ) før 1979 er det en 1200cc shovel motor tilbage til 1968.

  • #3   22. jul 2014 Som alle andre motorcykler, kan du finde et velplejet eksemplar eller en bunke lort. Om det er den ene eller årgang i halvfjerserne er ligegyldigt nu, de er blevet renoveret min. een gang siden. Jeg havde en ven Volle, der kørte over 100.000 på hans gamle shovel hele verden rundt med fruen bagpå, så ja, de kan godt hvis man plejer dem. Men du skal ikke regne med at banke autobahn med 180 kmt uden problemer. Cruise er max 130-140 hvis den skal holde.

  • #4   22. jul 2014 Per T ,, det var også en 120-140 km´s cruise hastighed jeg regnede med.. , Tror ik der er mange cycler overhovedet som jeg gad at køre langt på, med meget over 120-140km/t ...
    @Baronen : så er den Shovel fra 79-83, en bedre motor end F.eks en 74´er, eller hvordan er det skruet sammen.. eller hvad lægger man mærke til fra de 68-79 motore ?
    en 1200 shovel og en 1340´er, er det den sammen motor, bare boret op, eller er det noget andet krumtap osv ... ?




  • #5   23. jul 2014 En 1200 og en 1340 shovel har kun slaglængden til forskel, begge motorer er lige gode, der er bare flere 1200 på markedet end der er 1340 så derfor er en original 1340 i mine øjne den bedste harley motor du kan købe hvis du da ellers kan finde en til salg, jeg har selv en 1200 ...

  • #6   23. jul 2014 AMF havde aktiemajoriten i Harley Davidson fra start halvfjerdser, og rygtet går på at '73-'76 (ca) var dårligere samlet, grundet interne stridigheder arbejderne imellem,- altså sabotage man give andre skylden for. Brækkede bor i oliekanaler, dårligt afbalancerede krumtapper, ikke hærdede plejlstænger osv. Alt sammen noget der gjorde de ikke kørte ret langt. De fejl må være rettet nu, da de ellers ville være futtet af for længe siden.

  • #7   23. jul 2014 Pyha, smiley så er det da godt at mit motor nr. siger 78 Per smiley smiley

    Tak for sidst for resten ...


  • #9   24. jul 2014 #8 .. ja, bremser er sgu en vigtig part .. så enten skal man jeg prøve at finde een som er tæt på original, så den ikke er skruet sammen på alle mulige mystiske måder, eller også kan det så betale sig at finde een som er billig, og så lave alt fra bunden for at være sikker på at den kører ....

    hvad ting "springer I øjnene" ved sådan en gammel HD motor ? .. om den er god eller hærget/forskruet !?

    og hvad med gearkasserne ? ...


  • #10   24. jul 2014 Find een der er dokumenteret renoveret og spar penge. Det koster altså kassen at lave motoren fra bunden. Jeg har lige smidt ca. 20-25 lange i min 1340 motor og det er kun afbalancering og krumtapsleje tilpasning der er værkstedstimer på,- men den trængte også til den store tur. Omvendt, så har jeg også kørt i 12 år med tæsk uden problemer, og jeg aner ikke hvor langt før jeg fik den.
    Gearkasserne er utroligt stærke og det er sjældent de står af. De bliver selvfølgelig slidt, men hvis de ikke er voldtaget holder de længe. Så hvis der er gear, ingen hylen og sundt traktor-klonk når man knalder i gear, er det ikke der du skal bruge din tid.


Kommentér på:
Harley 1200 bedste køb/MC ??

Annonce