{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.715 visninger | Oprettet:

Installation af opborings kit. {{forumTopicSubject}}

Hej MCGalleri.

Har lige fået tilbudt et billigt lettere brugt opborings kit der passer på min lille 2009 Kawasaki KLX250. Det drejer sig om et 300cc kit. Det er orginal dele fra Kawasaki som passer direkte over på. Kittet har gået cirka 8000 kilometer og gutten vil have 2600 for det. Delene koster cirka 8000kr fra ny af. Det eneste jeg skal købe er nye pakninger og nogen andre små ting. Det skulle give den lille satan cirka 20% mere power! Der følger også en helt ny EJK piggyback controller med så man kan tvinge ECUén til at give den noget ekstra føde.(1300kr fra ny)

Gutten der sælger har selv kørt med det uden problemer, men har udskiftet det fordi han vil sætte et endnu større 331cc opborings kit på den.

Alt i alt virker det umiddelbart som et godt tilbud og generelt kan jeg læse om mange rundt omkring på nettet der har kørt rigtig langt og problem frit med opboringskits til netop denne model.

Men, MCGalleri plejer jo være gode til at stille spørgsmål ved folks gode idéer, så jeg tænkte at det måske var en god idé lige at få lidt input her inde fra også smiley

Jeg tvivler på at jeg selv har evnerne til at installere kittet, derfor ville jeg skulle betale nogen for det. Enten en mekaniker eller en privat person. Det kan jo hurtigt løbe op og jeg vil heller ikke bruge en formue på at tvinge nogen få ekstra heste ud af en lille cykel.

Hvor lang tid tror i det ville tage at installere en ny cylinder og stempel? Har tænker jeg på time antal man evt. ville skulle betale til en mekaniker for installationen.

Alternativt: er der nogen herinde som har erfaring med at udskifte stempel og cylinder som ville have lyst til at hjælpe, for en pris selvfølgelig?

Mvh
Nikolaj


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Installation af opborings kit.
  • #1   12. sep 2013 Det er jo 'bare' ny cylinder og stempel, det er ikke så svært.
    Så længe du har hænderne skrue rigtigt på, og et sted at skrue, burde det ikke være noget problem.


  • #2   12. sep 2013 En formiddag så er du kørende igen ( hvis sættet er i den forventede stand)

    Hvad kan et 331 kit købes til ??


  • #3   12. sep 2013 Synes det lyder som et super tilbud! Men ja, gør det selv, eller få nogen til at gøre det sort.. Det tager ved en halv til en hel arbejdsdag, alt efter hvem der laver det..

  • #4   12. sep 2013 331cc sættet koster cirka 5500 kr efter told, skat og port. Man kan få 1000 kr tilbage hvis man sender sin gamle cylinderen over til ham gutten i USA der laver dem, men det koster nok cirka 300kr i porto oven i.

    Bill blue som laver 331cc sættet tilbyder også et 300cc sæt, men det er altså ikke det samme sæt som det jeg har fået tilbudt. Sættet jeg har tilbudt er originale Kawasaki dele fra en Kawasaki KLX300 og de koster lidt mere fra ny af end Bill blues sæt. Om det er bedre tvivler jeg på, men det er altså det som gutten sælger.

    De kan købes her:
    http://bandbcyclerestoration.com/

    Amerikanerne har karburator på deres KLX250 og derfor har de lidt nemmere ved Big Bore kits. På en Europæisk EFI KLX skal der en piggyback kontroller til for at forøge brandstofs tilførslen. Gutten som sælger mig Big Bore Kittet smider sådan en (helt ny og stadig i indpakning) oven i handlen. Den koster cirka 1300 fra ny + porto og told/skat.

    Det er klart at jeg hellere ville have et af Bill Blues helt nye 331cc kits, men efter forsendelse, porto, told og skat og post DKs latterlige gebyrer så er prisen oppe i et niveau hvor jeg ikke kan forsvare det. Dertil kommer Piggyback kontrolleren...

    Prisen på 2600 for 300cc kittet + piggyback kontrolleren er meget mere tiltalende...Manden vil tage nogen billeder af sættet men han siger at det er i en fin stand.

    Fyren vil sende mig nogen billeder af sættet i morgen, men generelt er det en meget aktiv bruger på det internetionale Kawasaki forum som der ofte har sendt og modtaget ting fra folk. Jeg tror på han fortæller mig sandheden om standen.


  • #5   12. sep 2013 Det lyder som om du har besluttet dig, så er det vel bare at gøre det.

  • #6   12. sep 2013 Jeg har ikke bestemt mig helt endnu.

    Det kommer lidt an på...jeg tør ikke rigtigt kaste mig ud i installering uden hjælp og jeg har ikke lyst til at betale en mekker for en hel dags arbejdsløn til 500kr+ i timen.

    Men måske jeg ikke burde være så bange for det, men jeg har ikke særlig meget erfaring mht. at skrue i ting. Jeg vil dog gerne lære, men føler måske det er et stort projekt for en newbie. smiley

    Når det er sagt, så findes der nogen rimelig gode guides på nettet...men et eller andet siger mig at de stadig er fyldt med "usagte ting" som folk med forstand på sagerne tager for givet.


  • #7   12. sep 2013 En formiddag til udskiftning tvivler jeg på holder stik. På flere off road cykler skal motoren ud, for at afmontere topstykke og cylinder, da der simpelthen ikke er plads nok for stellet. Når topstykket er afmonteret ville jeg bestemt tage ventilerne ud for at afkokse og evt slibe dem samt skifte olieparaplyerne - det tager alt sammen tid. At kittet er originalt Kawasaki syntes jeg lyder godt - så er du sikker på kvalitet og pasform.
    Ingen tvivl om at momentet vil blive forøget en del.
    Held og lykke med projektet og lad os så vide hvordan den kommer til at køre.


  • #8   12. sep 2013 Det er ikke nødvendigt at tage motoren ud som jeg kan forstå. Der skulle være adgang til motoren når benzintanken er afmonteret. Mht. til det du nævner omkring ventilerne tror jeg heller ikke det er nødvendigt. Cyklen er forholdsvis ny og jeg ser det ikke beskrevet nogen steder på nettet når jeg læser om folk der har foretaget opgraderingen.

    Men ja, jeg tvivler lidt på mine evner når det kommer til at afmontere og påmontere de finere dele inden i motoren.

    Men men men, hvad jeg kan læse ud fra denne tråd er at det i hvert fald ikke virker til at være komplet idiotisk projekt. Folk her plejer jo at være gode til at påpege andres idioti smiley


  • #9   12. sep 2013 Hvis du vil have folk til at enten pege eller hjælpe, så vil det være en god idé hvis du skriver hvor i landet du befinder dig.

  • #10   12. sep 2013 Hvis ikke du har rodet med 4 takts motorer før, så få nogen til at hjælpe dig.

  • #11   12. sep 2013 Ja undskyld, troede egentlig at det stod i min profil hvor i landet jeg er, men det kan jeg se at det ikke gør.

    Altså jeg befinder mig i Aarhus, men jeg har ikke adgang til et værksted her.
    I Hirtshals (Nordjylland) har jeg adgang til et værksted.

    Jeg er selvfølgelig også villig til at rejse lidt rundt i landet, dog vil jeg helst ikke over på den forkerte side af storebælt. Som nævnt i mit første indlæg giver jeg gerne lidt knaster og nogen bajere/frokost hvis der er nogen der føler at sådan et projekt ikke er noget problem. Jeg er i besiddelse af en værksteds manual og jeg kan sikkert finde en del information på nettet som kan hjælpe.

    Der går nok en månedes tid før det bliver aktuelt.


  • #12   13. sep 2013 Bumper lige her i dag smiley

  • #13   13. sep 2013 Her kommer lige et par billeder jeg modtog i dag. Det ser alt sammen fint ud, gør det ikke?

    1/3


    profilbillede
  • #14   13. sep 2013 2/3

    profilbillede
  • #15   13. sep 2013 3/3

    profilbillede
  • #16   13. sep 2013 Det ser da super fint ud smiley Kunne godt blive lidt misundelig på det endelige resultat..

  • #17   13. sep 2013 Det ligner en super deal smiley

  • #18   13. sep 2013 Få du bare købt de pakninger, så kan vi skifte det i mit skur/værksted. Hvis du tager en sixpack med, kan vi vel dele den smiley

  • #19   13. sep 2013 Hold da op, det ser jo sprit nyt ud.

  • #20   13. sep 2013 Per M. Det lyder super godt, det vil jeg holde dig op på. Sender lige en PM i dag eller i morgen når jeg har lidt mere tid. smiley

    Jeg kommer med en opdatering når tingene er modtaget. Enten bliver de sendt fra Seychellerne (Det er en krydstogts kaptajn der sælger dem!) eller også tager han dem med til Monarco om en uges tid og sender dem der fra hvis han har plads i baggagen.

    Jeg forventer at der går op til en månede før jeg har modtaget tingene.


  • #21   13. sep 2013 Helt fint smiley

  • #22   13. sep 2013 Det ser godt ud, sæt igang.

  • #23   13. sep 2013 I øvrigt har jeg lige smidt cyklen op på galleriet....langt om længe.

  • #24   15. sep 2013 Der kommer lige en opdatering. Vi er nu blevet enige om hvordan vi gør og ham gutten jeg køber sagerne af har pakket det hele sammen og gjort det klar.
    Han har i øvrigt smidt nogen ekstra bremserør af stål med oven i gratis! Det er sgu da meget cool!

    Nu krydser vi fingre for at han ikke får problemer med told og skat ved indrejse til Monaco. Så vidt som jeg kan forstå så er Monaco en del af EUs told og VAT område så hvis det kommer ind i Monaco så er det inde i EU og bliver ikke yderligere fortoldet.

    Her er et billede af sagerne som han har pakket. Jeg sagde til ham at det sikkert ville komme til at se mistænkligt ud på en baggage scanner med metal, ledninger osv. Håber ikke han bliver arresteret for at have en bombe med smiley

    I øvrigt sagde han at han synes at pakningerne ser fine ud og at de MULIGVIS kan genbruges, men lyder det ikke som et dumt sted at prøve at spare penge?


    profilbillede
  • #25   15. sep 2013 Håber snart eu åbner op for frihandles aftale med usa... vedr told
    mange fede ting man kan købe derover...


  • #26   15. sep 2013 Tue J, det håber jeg også. Det er sgu trælst man skal betale 30% + porto oven i hver gang.

    profilbillede
  • #27   15. sep 2013 Det er ikke først gang Per m hjælper en ung knægt kan jeg hilse og sige. smiley

  • #28   15. sep 2013 Ja, det er super at internettet sådan kan bringe folk sammen. Det er heller ikke første gang jeg har fået tilbudt hjælp over MCgalleriet. Dejligt med sådan nogen mennesker smiley

  • #29   15. sep 2013 Tror nu også du skal medbringe et sæt nye pakninger. Det er det sidste sted at spare !
    Ses


  • #30   15. sep 2013 Skriv endelig hvis jeg kan være til hjælp den dag med dårlige råd og dumme spørelsemål smiley kigger nok forbi den dag alligevel smiley

  • #31   15. sep 2013 Du ved du er velkommen smiley

  • #32   12. okt 2013 Per...





    god stil..

    mvh


  • #33   12. okt 2013 Tak Busa, men det mindste man kan gøre er jo at vidregive erfaringer.. Du ved hvad jeg mener..

  • #34   12. okt 2013 Vi er helt Enig...

    men der er desværre for lang mellem folk af din slags...

    syntes det er prisværdigt det du har gjort..

    respekt herfra ..

    mvh


  • #35   13. okt 2013
    Men fuck hvor er det fedte at folk stiller op og lægger værksted og tid til rådighed for at hjælpe unge mennesker som ikke har erfaring!!!!
    Min forældre har en nabo som stiller op hver eneste gang jeg har bruge for hjælpe til at skifte en kæde og andre små ting, CHASE her inde som efter jeg lavede et indlæg hvor min mc raslede tilbød at jeg kunne komme forbi også ville han hjælpe med at finde lyde, vi skilt halv delen af mc ad for at finde den inden da havde jeg aldrig mødt manden. også lærte han mig endda en masse andet samtidigt.
    Jeg havde købt en anden forlygte ( her inde på mcg) som jeg gerne ville have på min mc. Jeg forsøgte selv men grundet manglede erfaring endt jeg ud med et stor og indvikle beslag som ikke fungeret men så tilbød Per m at hjælpe og han havde et nemt og smart forslag også fremstiller han endda det også til mig..
    Fuck hvor er det fedt!!! Jeg har virkelig fået meget hjælp her på mcg...
    Det er så prisværdigt at folk hjælper hinanden uden det skal være penge imellem men plot fælles interesse. Den hjælp jeg har fået vil jeg så videre give til andre som har brug for hjælp.
    Jeg vil mene at de de folk som har hjulpet mig også har fået noget ud ad det..tænkt over det smiley

    Så nej Busa heldigvis er der ikke langt i mellem dem her inde.


  • #36   13. okt 2013 Kim..
    er ked af at du ikke forstå hvad jeg mener.....


    verden er jo større end MCG...


    mvh


  • #37   13. okt 2013 Hehe fik også lige skrevet det med lidt for høj promille smiley
    Næh der er ikke andet end mcg:D

    Ej ja det er rigtig ved hvad du mener ville bare lige udtryk for der stadig er god folk til


  • #38   13. okt 2013 smiley smiley

    mvh


Kommentér på:
Installation af opborings kit.

Annonce