{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.986 visninger | Oprettet:

Supermotard? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg ingen erfaring med supermotard'er, men er sådan én duelig som hverdagsmaskine? Skal kun bruges til småture o.lign. (Til/fra arbejde, ned i byen o.lign.)

Hvad bør man vælge hvis det er?
... 400 eller 600cc?
... CCM, KTM, Husaberg, Aprilia, Honda osv osv..???

Er ikke bange for selv at servicere/reparere.

- P. Bruun


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Supermotard?
  • #1   30. nov 2008 Jeg heller ikke den store erfaring.
    Men Apriliaerne lyder og kører så man tror det er løgn.


  • #3   30. nov 2008 Hej. Jeg har en KTM 640 motard med plade, den er volsomt ombygget og tunet ( næsten 70 hk på baghjul) jeg bruger den til div små ture og på job 43 km hver vej, den kan lave en morgen sur dag om til stor griner, den er fee på små og mellemstore veje,jeg køre nomalt 110 - 125 kmt der går den godt og jeg mister ikke kortet, den vibrere jo en del men jeg kan se det er du vant til, den går pænt på literen den er billig i forsikring jeg gir 2600,00kr med fuld kasko. holbarhed er ret god på min model, jeg tror ikke du får noget der kan mere eller holde beder end KTM 625 - 690 prøv at læse div test på nettet eller blade.
    Held og lykke.
    MVH:KP


  • #4   30. nov 2008 Må indrømme at jeg har kigget en del på nettet efter hvad der falder mest i min smag, og sådan en Husaberg FS650 Supermotard er nok den der falder mest i min smag.

    Så vidt jeg har forstået er det KTM som ejer Husaberg, men er det samme motorer?

    Jeg har ikke langt på arbejde, og Duc'en skal ikke sælges! Så der bliver nok ikke råd til en Hypermotard, SuperDuke, Dorsoduro eller lign. maskine. Selvom Hypermotard'en nu kører lækkert efter min mening.

    - P. Bruun


  • #5   30. nov 2008 Jeg har i år købt mig en CRF 450 til gadebrug. Der får du altså en ren banemaskine på plader. Det er ren underholdning og ikke til lange ture, men er du gal hvor er den sjov at køre på. Den skal så have et stempel i ny og næ og olien skal skftes ofte, men sjov det er den.
    Jeg hentede min i sverige, der er mange af dem på plader, også Husaberg og KTM. Prøv evt. at se lidt på http://www.blocket.se/li?ca=23_3_s&th=1&q=supermotard&cg=0&w=3


  • #6   30. nov 2008 Jeg ville ikke anbefale hverken en husaberg eller husquvarna eller Vor til landvejs brug til bane er de fine, de kan ikke holde til konstant kørsel på landvej med mellem til høj hastighed og er for meget competion til hverdags brug, det er jo bare min mening, men læs div test de gir mig ret vil jeg tro. tag ud og prøv nogle stk det er sku nok det bedste.
    MVH:KP


  • #7   30. nov 2008 Hej
    I denne sæson kørte jeg 100% motard.
    Til træf, på arbejde, hygge ture, det har fungeret perfekt. Som andre skriver, det er en fed måde at køre motorcykel på.
    Jeg har kørt KTM640 og Honda XR650R uden problemer på vejen. Service laves hurtigt og de er holdbare til gadekørsel.

    Velkommen til motard livet....


  • #8   30. nov 2008 Ang. Honda CRF 450

    Polini laver et 100 mm cylinderkit til den opgivet til 63 heste.


  • #9   1. dec 2008 Ti llandevej og med stor funfactor så er det KTM 625/640 (LC4 motoren), Honda XR650R
    Du kan få en KTM fra 03 på plader til en 65k hvis du selv importerer. Evt med både enduro og motard dæk. Så der er til mudder og asfalt

    De holder til det, har ikke korte serviceintervaller, og giver de tmeste i byen baghjul smiley

    Raceudgaverne af KTM er ikke så velegenet til gade. Det er fx 525SM

    Jumbonr. 70hk er nok lige lovlig optimistisk. En standard smider lige omkring 50hk på hjulet smiley Så det er vist en optimistisk bænk der er brugt smiley no offennce.. Se at få den oprettet så vi alle kan se den! Lyder til at være en af de federe du ejer med ombygning og det hele


  • #10   1. dec 2008 Lars Jep. Det er nemlig en fed måde at køre mc på. Funfactoren er enorm smiley Også derfor det er en Supermotard der afløser en Superduke. Man skal bare lige huske at overveje om man vil have motard, for motard indbyder til konstant til baghjulskørsel, stoppies og udskridninger. Det er ikke det smarteste i byen smiley hvis man vil beholde sit pap. Derudover er der flere mcister der ikke hilser igen på vejene smiley men det kan man da leve med

  • #11   1. dec 2008 Sebastian jeg ville aldrig skrive ca 70 hk hvis ikke det passede. den er målt i en dyno 250I den samme de bruger til power meet, den har 105 mm stempel kit, 42 mm kehin fcr. faktory knast, stører ventiler-portet top. fuld titan acapovic system højer comp og tætter squis. åben luftfilterkasse = den er ond og total griner. jeg bor i Morud 18 km fra odense du kan bare kikke ud og sparke lidt dæk.
    MVH:KP


  • #12   1. dec 2008 Det lyder god tnok voldsomt. smiley
    Jeg tager dig på ordet. Den vil jeg godt se ved lejlighed. Det er helt sikkert
    Får du den ikke lige oprettet også? med nogle gode billeder
    Hvem har tunet den? Frauenschuh?


  • #13   1. dec 2008 Det har han selv...

    KP = Kim Phillip smiley


  • #14   1. dec 2008 Tja det er nok ikke løgn, og hvis jeg ikke tager meget fejl har jeg købt donor cyklen af dig Sebastian for 1,5 år siden, og den er slet ikke sig selv mere, jeg ville gerne oprette den men jeg orker det bare ikke.hi hi.
    ses der.
    MVH:KP


  • #15   1. dec 2008 Har du fået lavet andet ved den? Det er godt nok noget af en omgang.

    Der bilver jo solgt en del i Tyskland med "mange" heste.. Men det er jo langt fra samme omgang de har fået. Derfor min skepsis smiley

    Jeg regner med min bare skal geares ned og så have et kaburator/filter kit. smiley Havde ellers luret på sådan en som denne her:
    (link fjernet)

    beklager det lange link, men mcg vil ikke acceptere kortlink.

    Men så kommer det til at knibe med mudder delen smiley


  • #16   1. dec 2008 ser fee ud men det er stadig den gamle bagende,kedlig.
    min er helt ombygget,stel malet sort, sorte talon hjul m guld nav, bagstel skiftet til 2006 ligeså plastik sæt i sort m red bull staf sæt, brembo radial bremser, koso instrument, spec gaffelbro, affjedering ombygget og sænket 30mm, masse alu skruer, stel og div dele lettet. jo den er blevet ret fee. og ikke til salg på nuværende tidspunkt.
    MVH:KP


  • #17   1. dec 2008 PS,
    undskyld P.Bruun at vi bruger dit oplæg til at blære os på.
    MVH:KP


  • #18   1. dec 2008 Den fortjener en oprettelse.. Fingeren ud! smiley

  • #19   13. jan 2009 seb har set den før under og efter den er blevet fed din gamle cykel du kan se lidt af den i min profil unden min gamle ktm...... har da også et billede eller to hvor den nye maskine er på hvis du vil se hvordan den er kommet til at se ud.......

  • #20   13. jan 2009 hvorfor en af dem?

Kommentér på:
Supermotard?

Annonce