{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

hvis man skal sælge? {{forumTopicSubject}}

Nu skal jeg ikke sælge men blev lidt nysgerrig.. hvis i skal sælge jeres kværn lader i bare alle som virker interesseret få en prøvetur eller hva?..

jeg tror da jeg ville være godt nervøs hvis der kom en 20 ung gut uden erfaring ud og sagde han havde pengene og gerne ville have en prøvetur, men ved jo ikke hvordan han kører, og har trods alt en selv risiko på 6000 kr, hvis han skulle lægge den ned..

hvad gør i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvis man skal sælge?
  • #1   15. dec 2005 Puha jeg har været tidligt op..

    20 årig ung gut..

    man ved jo ikke hvordan han kører..

    Mente jeg..


  • #2   15. dec 2005 nææh pengene først inden prøveturen, kan vedkommende ikke li den efter endt tur kan hab få pengene retur hvis motorcyklen er intakt ! Det er måske lidt hårdt men kommer jo også ant på hvem det er der kommer og kigger ! man kan vel skue hunden på hårene

  • #3   15. dec 2005 Den er sq svær, egentlig har jeg altid givet en prøvetur til alle der var interesserede, aldrig haft kasko på nogen af mine cykler. Solgte faktisk også altid cyklerne til den første der kom og kikkede. Det er en chance man må tage, og står han på røven hænger du på den ;( men hvis der kom 20 gutter som du skriver så ved jeg det ikke smiley

  • #4   15. dec 2005 jeg vil helt sikkert ha omkring 5k inden han sku prøve den, det er lige til selv risikoen, men det er jo svært, vil ikk selv købe en cykel jeg ikk ku prøve, men det kommer jo igen an på hvem det er,

  • #5   15. dec 2005 en tur bagpå må være fint!

  • #6   15. dec 2005 Da jeg havde fået kortet her i foråret lånte jeg en af min brors cykler (eller hans kæreste's hehe) en Yamaha Thundercat - og kørte med min bror (ham på sin Honda Blackbird). Jeg tror nemlig også han var rimelig nervøs for at lade mig prøve - men er sikker på at det hjalp at dukke op på en racer og skulle prøve en cruiser...

    Jeg fik lov uden at skulle betale til kaskoen smiley


  • #7   15. dec 2005 Jeg ville aldrig købe noget jeg ikke måtte prøve.. (jo fabriksnyt.. men...)
    Så hvis sælgeren ikke vil lade mig prøve.. ja så er jeg ret sikker på der er noget fusk i salget. .(sådan tænker jeg)..

    har kigget på lidt forskelligt og har altid fået prøvetur.. men kommer man i sin "Schott" jakke, med bandana på og "nik og jay" tattoveret op af armen, (og "Kværnerne" tattoveret på den anden) så kan det da godt være at sælger tænker sig om 2 gange.


  • #8   15. dec 2005 kan godt forstå folk ikke vil købe uden en prøvetur, det ville jeg heller ikke selv.

    men hva så, vil i holde de aftale penge mens personen kører eller bare holde kørekort?


  • #9   15. dec 2005 Giver altid en prøvetur hvis folk virker fornuftige ...
    Med en bemærknig om at hvis du kvaser den og overlever har du købt den.
    Evt. tager kørekort ellign. i pant så du ved hvem der kører din kværn og er rimelig sikkert på at vedkommmende kommer igen og ikke efterlader dig med en stjålet bil smiley og uden mc.
    Har oxo altid selv fået en prøvetur......hvis altså dyret kan køre (har købt et par mcer der ikke kunne starte.....så er ejeren ofte til at tale med om prisen)


  • #10   15. dec 2005 kørekort eller pas i mit tilfælde...... Hvad fanden skal du af med kawaen?

  • #11   15. dec 2005 Det er vel noget med at have en fast aftale om, at hvis det går galt mens en evt. køber er ude og køre en tur... tja, you break it, you buy it....

    sådan var det ihvertfald da jeg skulle købe og var ude og køre på forskellige cykler, og også når min kæreste og jeg "bytter" , ikke fordi det sker så tit, men jeg har da kørt et par kilometer på hans og han på min, og der er det fuldstændig indforstået... Hvis du laver lort, så må du selv tørre op


  • #12   15. dec 2005 Underskrev en ansvarserklæring engang jeg var ude at prøvekøre, og derefter fik han mit kørekort i pant....
    Det synes jeg fungerede meget godt...

    Men har da hørt om en der lod en gut få en prøvetur mod at han holdt bilnøglerne. Bilen var stjålet, og cyklen kom aldrig tilbage...
    smiley


  • #13   15. dec 2005 Nedern at få en prøvetur mod at ejeren holder kørekortet - og så blive stoppet af en emsig strisser. Så bliver man lige flænset for en plovmand.

  • #15   15. dec 2005 Mht til kørekortet kunne man jo tage op på den nærmeste tank og få taget en kopi af kørekortet, så man undgår emsige strissere, og hvis man er i besiddelse af en digicam, eller mobiltlf med kamera, kunne man jo oxo tage et billede af vedkomne i tillæg, sammen med en ansvarserklæring. Det er nok den måde jeg ville gøre det på ;o)

  • #16   15. dec 2005 Kørekortet har kun nogen betydning hvis køber stikker af med MC'en uden at have betalt, så har man både navn og cpr som man kan vidergi' til polisen.
    Styrter han kan man ikke bruge hans kørekort til en skid. Han kan jo bare nægte at betale, og derefter melde sit kørekort stjålet eller mistet, så koster det ham kun 500,- til staten.

    Det bedste man kan gøre er vel at bede køber om at tage fx. 5K med til depositum hvis han vil have en prøvetur.

    Dog har jeg altid kun skrevet kørekortsnr. ned. Har heller ikke haft nogle suspekte typer ude og kigge på mc hos mig.

    Dog oplevede jeg da jeg havde min GPz500s til salg, at manden der var ude og prøve den var væk i 2 timer. Han kom tilbage og ville diskutere prisen lidt, og han fik et afslag på 1K.
    Da jeg så et par dage efter var forbi søborg-MC stod min gamle Kawa derude med højre side smadret.... Fyren havde lagt den ned på prøveturen. Ham om kammeraten holdt på hver sin side af en bil ved et kryds, og ved grønt lys gav de gas. Hvad fyres så blev overrasket over var at en GPZ nemt går på hjul, så han blev smidt af :o)
    Så kan han lære det....

    /
    Jesper


  • #17   15. dec 2005 Hvis jeg skulle købe en kværn, ville det være fint med en tur som passager... Man skal sq ikke stole på nogen, i den sammenhæng... Tag så mange forholdsregler som muligt! Har hørt alt for mange historier om forsvundne bikes...

  • #18   15. dec 2005 hehe eller brug en helt anden tilgangsvinkel, hvis køberen spørger hvorfor du sælger den, så sig at det er fordi du har fået en firmacykel, og hvis han stadivæk ikke har fattet den så sig at du er mcbetjent smiley

  • #19   15. dec 2005 Hehe fed ide´... :oD

  • #20   15. dec 2005 og for at det virker endnu stærkere mød ham ude for politistationen og sig at du lige har fået fri, den må da være skudsikker smiley

  • #21   15. dec 2005 Ja og så holder man der med sin Turbo Busa... Hahaa

  • #22   15. dec 2005 LOL....

    Janus Nej skal ikke sælge, endnu da.. men ville lige hører hvordan det foregik..

    har slev planer om at bede en køber tage 6000kr med samt en kopi af hans kørekort, de 6000kr er min selvrisiko.. så skulle han lægge den ned er de mine.. det ville stadig være surt, men mon så ikke han køre rimelig pænt smiley


  • #23   15. dec 2005 som køber vil jeg kører den selv ikke side bag på for så får man ikke en ordenlig oplevese af mc'en. som sælger vil jeg have kørekort, vis han så lige kommer til at ligge den ned må han betale max for den, men ellers vil jeg ikke være så bange

  • #24   17. dec 2005 depositun der dækker til din selvrisiko og husk for alt i verden at få noteret hans kørekort nummer, der er folk der har mistet deres bike på den konto (køber der bare er blevet væk med biken og sælger har ingen navn eller noget som helst suuuuuuuuuuur røv)

Kommentér på:
hvis man skal sælge?

Annonce