{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.362 visninger | Oprettet:

mc ulykke a-z {{forumTopicSubject}}

hej mcg..

for lige at få lidt tid til at gå:

den 12-10-08 kommer jeg rullende frisk gennem nr. sundby, jeg er på vej på job ved falck.

pludselig kommer der en kvinde kørende ud fra en tank station i vildt tempo og self. mener hun at vigepligt ikke gælder søndag aften når man skal skynde sig hjem og følge med i "sommer" til mit sædvanlige held kommer der også en modkørende så jeg skal vælge mellem pest eller kolera smiley

jeg smadrer ind i bagenden af en ganske kold berlingo med min fine mc og får en flyve tur og slår bla mine tesktikler ind i tagkanten af berlingoen (jeg har altid hadet berlingo)

efter jeg kommer til mig selv kommer kvinden styrtende hen og det eneste egoisten siger er: Du kørte godt nok stærkt... hurra tænker jeg og skæver over på min mc som står på hovedet (lidt ligesom i gamle dage når man lappede cykler) folk kommer ud fra tanken og forklarer den flinke kvinde at hun muligvis skulle have stoppet for vigepligten og orientere sig istedet for at køre ud foran mig:-)

efter en masse bøvl beder jeg nogen om at komme med mine sko som blev slået af i farten, der kommer så en med en sko og resterne af min baglygte, som jeg tager imod og sidder med i skødet og tænker den skal ikke ridses hehe... så kommer ambulancen og politiet (self. er dem i ambulacen kollegaer som jeg skulle arbejde sammen med) det første de siger efter jeg er kommet om bord i ambulancen er : har du en madpakke med som jeg må få da jeg har glemt min??? (super kommentar)

politiet afhører den kære dame der hurtigt forklarer dem at jeg kørte et sted mellem 110- 130 i timen så det var ihvertfald ikke hendes skyld.. derefter kommer betjentetn ind til mig og forklarer at jeg bliver afhørt som sigtet... jeg prøver at forklarer hvad der i virkeligheden er sket men bliver fejet lidt til side.

da den anden betjent kommer ind forklarer ambulance folkene så at grunden til at min mc ligger som den gør er at nogle af vidnerne havde flyttet den således trafikken kan fortsætte og først der bliver de imødekommende overfor hvad jeg fortæller dem..

efter en helvedes lang samtale bliver jeg kørt på skadestuen som trauma patient og kommer igennem hele rumlen (og ja OGSÅ slange op i penis proceduren) derefter kommer jeg op på mave tarm til obs og sl´kal lige nævne der er rigtigt mange rigtigt søde sygeplejesker på mave/tarm på sygehus syd i aalborg smiley

et par dage efter melder jeg skaden til mit forsikringselskab som fejer mig af med at jeg kun har ansvar forsikring så de kan ikke deltage i sagen... sagen ruller således gennem modpartens forsikring selskab og efter meget bøvl blive sagen afgjort til min fordel og får et brev om at jeg vil modtage erstatning den 20 nov.

den 20 nov modtager jeg så et brev om at sagen er anket pga. kvinden stadigt mener jeg kører 110-130 km/t så ingen penge smiley

sagen har nu været oppe til revudering og nu efter en hørring er sagen således: kvinden der kørte ud fra ubetinget vigepligt har fået en betinget frakendelse af sit kørekort og jeg modtager endelig fuld erstatning af min gamle mc (rip honda vtr)

det der gør en mest harm i sådan en sag er at: kvinden har fuld kasko på sin bil og måske 2000 kr i selv risiko, hun har lavet noget lort og så istedet for at betale for sine fejltagelser så skal man forsøge at snyde og bedrage sig gennem det hele, så spørger jeg nu er det bare mig der er ser det helt forkert ???

jeg mener et eller andet sted at hvis jeg havde været den i bilen ville jeg nok ikke erkende skyld men jeg ville da aldrig drømme om at "tørre" lorten af på en jeg lige har kørt ned.. jeg ville nok også have opsøgt personen og finde ud af om jeg havde forvoldt permanete skader på personen uanset hvor harm personen ville være. jeg mener bare at også for ens egen skyld er det da vigtigt at følge op på det er det ikke??

er der nogen der har lignede oplevelser?

ved godt det var en lang smøre glædelig jul alle sammen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mc ulykke a-z
  • #1   23. dec 2008 Kent godt at høre du slap nådigt fra det rod.

    Har selv været der, og sjovt nok er det altid kvinderne der er de værste i den situation

    Nu ved jeg ikke om du har en bedre halvdel. Men prøv imorgen at påpege noget hun har gjort forkert.

    Så får du en helveds lang forklaring om hvorfor det var alle andre end hendes sjyld/ansvar, og den foresætter til du enten knalder hende ned eller går.

    Det er bare kvinders mentalitet ikke at tage ansvar for deres egne fejltagelser, ved godt jeg får hug nu fra mange sider, men det er sku fakta.

    Tvivler på du finder en eneste skadesanmeldelse hvor du finder en kvinde der indrømmer hun har nosset i det. Det ligger bare ikke til deres natur, det ville jo ødelægge det glansbillede de har af dem selv.

    Blev til gengæld jordet af et ungt (mandligt) postbud for nogle år siden, han indrømmede på stedet (jeg hang på hans forrude) at han havde gloet på piger inde i parken smiley



  • #2   23. dec 2008 hehe, igen må man et eller andet sted også kunne forstå postbudet i den sitiuation, skete der noget med dig?

  • #5   23. dec 2008 F*ck en dum k'Ælling...

    Føler med dig. Har heldigvis været "heldig" med de to stk. kvindfolk, som har braget ud foran mig uden at se sig for, da jeg kom trillende på min scooter. Erkendte begge skylden fuldt ud.

    Har til gengæld prøvet for mange år siden, at en gl. mand mente at knallerter og cykler (dvs. mig) skulle holde tilbage for ham, når han skulle ud af rundkørslen. At han valge at pløje mig ned (med vilje) lige foran politiet var så ikke så smart igen... Bedre vidner fås næppe smiley



  • #6   23. dec 2008 Godt der ikke skete mere med dig, men uanset hvad du har fået fra forsikringen, burde du få mindst 10 kg ekstra for "slange i penis".
    Hvad der kan undre mig er når der var vidner der kan fortælle at hun bare kørte ud fra en vigepligt, at du ikke bliver taget mere "alvorligt". Det virker efterhånden som om at folk på mc pr. definition altid kører for stærk, og man er skyldig indtil det modsatte er bevist.


  • #7   23. dec 2008 Jeps, kender det godt.
    Har lige fået 50/50 % skyld på bilen hvor en møgfisse bakkede ind i min bil.
    Dette sker fordi hun nu påstår at jeg ikke holdt stille, og så bliver det påstand mod påsand. Da uhelde skete var der ingen grænser for hvor meget hun ville erstatte og hvor ked af det hun var.


  • #8   23. dec 2008 Sådan ER gamle kællinger bare og med gamle mener jeg (55+) Tror ærligt talt ikke hun har prøvet at snyde eller lyve, derimod tror jeg hun pga chocket/oplevelsen osv oprigtigt tror du kørte 110-130 km/t.
    Seriously! der sker noget med kællinger og deres evne til at ræsonerer midt i 50'erne.

    Men lykkeligt for dig du fik dine penge i sidste ende.


  • #10   23. dec 2008 Jeg var ude for næsten det samme i 1999. Kører 50-55 km/t. inde i byen med min kæreste bagpå, og en kvinde, der holder parkeret inde i højre side, laver pludselig en U-vending ud i siden på os. Vi bliver begge slynget af motorcyklen, hvilket resulterer i en masse knubs en totalskadet mc. Det mest paradoksale var, at tililende måtte stå og trøste kvinden, der havde kørt os ned, fordi hun var helt opløst af gråd pga den dårlige samvittighed, mens vi blev kørt fra stedet i ambulance. 1 år efter i retten, har hun hyret en dygtig forsvarsadvokat, fordi hun ved, at hun risikerer at få en betinget frakendelse af kørekortet. Nu er argumentet pludselig, at jeg må ha kørt 100-110 km/t. før uheldet - for ellers kunne hun jo ikke ha overset mig (kvindelogik). Hun fik godt nok sin betingede frakendelse, men jeg er fandme stadig harm på den kælling, som et år forinden havde stået og undskyldt og grædt snot, så man næsten fik ondt af hende......Så jo - been there!!!



  • #11   23. dec 2008 Du slap heldigt fra det og det er det vigtigste !!!! Men derfor er der sgu godtnok mange som skulle tage et kursus i vigepligt , BÅDE mænd og kvinder , især af den ældre slags. Har en kammi som sidder i rullestol af samme grund , og er hjerneskadet . Dårlig vane mht at skyde skylden over på motorcykelisten bare for at han kører mc , men sådan er det bare , når man kører mc , kører man stærkt , for stærkt i mange folks øjne. Sådan er det bare IKKE altid.
    Go bedring til dig og go jul til alle .
    Ps, trist at se din fine vtr smadret.


  • #12   23. dec 2008 Det lyder kort kontant og koldt.

    Du skal være glad for en så hurtig og ikke mindst hvordan sagen har udartet sig.

    I værste fald med den attitude politiet lagde for dagen - så kunne du have endt fuldstændigt rundbarberet.

    For andre må det være vigtigt at pointere hvor vigtige vidner er.

    Du får fuld erstatning og at hun ikke står ved sit ansvar kommer hun til at føle når hun skal igennem systemet med en ny teori og køreprøve. -Samt de næste tre år hvor hun hænger i en tynd tråd.

    God jul herfra og glæd dig nu lidt over at det gik som det gjorde.
    Tak for beretningen som kan vække en reminder hos os andre om at være ekstra forsigtige og vågne, også hvis det skulle gå galt.


  • #13   23. dec 2008 Hørt Rene J

    Hader satme også kvinder i trafikken ...

    Kent .. Godt skrevet og godt du kom dig ...


  • #14   23. dec 2008 Godt at du slap nogenlunde fra det.

    Og så pas lige på med kun at gi' de kvindelige billister skylden. Jeg tør vædde på, at hver gang I har set en kvindelig billist lave noget møg i trafikken er der garanteret også en mandlig billist der har opført sig ligeså tosset indenfor et ganske kort tidsrum. Jeg synes ikke jeg på noget tidspunkt har kørt en tur (bil eller mc) uden at jeg har rystet på hovedet af en eller anden tosse, om det så være mand eller kvinde.

    Jeg blev selv banket ned af en mandlig billist der synes det var en god ide at lave en uvending midt på Strandvejen uden at se sig for.

    Og de sidste par gange jeg har været ved at få buler i bilen(er heldigvis ikke sket endnu) har det været mandlige billister som har haft rigtig travlt med at få den ledige parkeringsplads for næsen af alle andre.

    Samtlige billister i Danmark burde fandme komme til en orienterende køreprøve - der ville være rigtig mange der ville dumpe - mænd som kvinder!

    Jeg mangler lidt venlighed og hjælpsomhed i den danske trafikkultur!

    p.s. gud jul til jer alle.


  • #15   23. dec 2008 Haha hvor griner, sidder og læser jeres indlæg, og er nået halvejs igennem dem, så ringer lillemor at hun lige har fået kørt side spejlet af af en kvinde i en lånt bil fra en forhandler. Hun spør hvad hun skal gøre, og jeg sir at hun skal ha hendes oplysninger samt kunne hun få hende til at skrive under på at hun vedkender sig det fulde ansvar, så skulle der ikke være noget at komme efter, og det ville hun gerne.

    Så det er ikke alle åbenbart der ikke vil erkende når de laver en brøler.


  • #16   23. dec 2008 OK. så. Jeg har fået smadret min bil TRE gange. Alle gange var den parkeret og de to gange var det af en mand. Jeg er fuldstændig enig med Lotte. Langt de fleste gange jeg har "fingeren" oppe eller sidder og tager mig til hovedet, er der faktisk en mand bag rattet. Ja kvinder kan godt værre ukonsentrerede og nevøse i trafikken og nogle kører også rigtigt dårligt. Meeeen......
    Til sidst god bedring og god jul til alle.


  • #17   23. dec 2008 Tror mange som andre også skriver i situationen hvor ulykken lige er sket ikke har problemer med at erkende skyld, det er når de får det på afstand og de begynder at tænke på konsekvensen af deres handling at de begynder at trække i land, det er vist et generalt problem idag at mange jo ikke vil tage ansvar for deres egne handlinger.

    Det er rart at hører du er kommet dig oven på den der Kent, det er bare super trist man samtidig med at have smerter og lign, også skal slås med sådan en emsig kælling fordi hun ikke vil tage ansvaret for hun dummede sig.


    Da jeg tog kørerkort til MC i 2003 var jeg ude at kører med kørerlære Benny Stork fra Storks Kørerskole i Næstved, ved et fodgænger felt står en ældre dame og vil over, jeg bremser for hende, men bliver på kørt bag fra af en bil med 50 km/t vil jeg skyde på, jeg røg ihvertfald af MC´en ind over køler og ned på vejen, forstil dig hvor overrasket jeg var da jeg så det var min kørerlærer som kørte mig ned, han havde tilsyneladende et vigtigt mobil opkald der ikke kunne vente, og så var han uopmærksom. Det var også noget rod, men endte da med at få 700 kr til en ny hjelm, alt for billigt sluppet syns jeg den dag i dag.
    Heldigt at damen ikke var gået ud i feltet, tror sådan en suzuki 600 slå hårdt hvis man får den på skødet.

    Ha en god jul & et godt nytår.


  • #18   23. dec 2008
    Hvordan kan hun vurdere hastigheden på en MC hun ikke har set, - og hvis hun har set den, hvorfor kører hun så frem. Hun har UBETINGET vigepligt.


  • #19   23. dec 2008 Det sjove, eller rettere triste ved Kent's historie er jo, at hun erkender at have set motorcyklen, og hun har set den kommer stærkt - men alligevel blæser lige ud foran den. Det får faktisk hendes handling til at virke ret bevist...?
    Men godt at høre du er kommet dig og har fået den erstatning der nu kan gives i sådanne sager.

    Newbie - det må vel være en understregning af, at der ikke er nogen der er perfekte i trafikken... smiley

    Har heldigvis aldrig selv været i et uheld. Men som mc'ist synes jeg sjældent der går mere end 100 km inden man oplever en bilist der overser en.


  • #20   23. dec 2008 Martin, For at få hendes historie til at være sammenhængende, har hun set mc'en, kører ud, bang, og så på baggrund af afstanden der var til mc'en da hun besluttede at køre ud, bedømmer hun så at den har kørt for hurtig.

    Hvordan sådan en bedømmelse kan virke overbevisende, kan jeg dog ikke svare på...

    Men som en skriver, en forsvarsmekanisme i hjernen kunne sagtens medføre at hun nu oprigtigt tror at det var mc'ens skyld, og at den kørte for hurtig. I hendes selvbillede er hun jo bare en almindelig retskaffen kvinde som aldrig kunne finde på at køre en anden person ned, og det er ret svært foreneligt med at have overtrådt en ubetinget vigepligt ud foran en anden person. Man må dog mangle en del selverkendelse og mental styrke hvis man ikke kan indse den fejl.


  • #21   23. dec 2008 mange tak for alle de gode inlæg der er kommet på tråden..

    håber der kommer flere ind:-)


  • #22   23. dec 2008 Træls det er gået sådan, men hvis hun har registreret at du kørte så hurtigt, hvorfor kørte hun så ud foran dig.

    Men desværre er det sådan at er man på to hjul i trafikken, så er man pr. automatik skyld i ulykke. Det skulle man ihvertfald tro at de lærer på Politi skolen.

    Jeg har nemlig prøvet noget lign. det samme. Imens man ligger i smerte på asfalten så kan den skyldige gå og brygge på en historie til politiet.

    Det er godt at historien endte som den skulle. Men sådan er det altid i gode historier.
    Helten bliver udsat for noget grusomt, må gå en masse prøvelser igennem men ender heldigvis med at finde lykken.


  • #23   23. dec 2008 Det er netop grunden til at jeg ALTID er ekstra forsigtigt når jeg køre forbi tankstationer, supermarkedere, og andre steder hvor der ligger store parkeringspladser.
    Jeg har mange gang oplevet folk der bare blæser ud, og ser stort på deres vigepligt. 7-9-13, det er ikke gået galt endnu, men det har været tæt på flere gange..


  • #24   24. dec 2008 kent t : i dit tilfælde....
    BIIIACHT...
    har prøvet på en bred lige landevej med cykelsti at blive tvunget helt ind på cykelstien af en modkørende (mandelig) bilist, som mente at der var masser af plads i mit spor, da han sku overhale en traktor. ligger altid pladseret rimeligt langt ude på vejbanen. vil ikke forveksles med en knaldert. men det hjalp ikke smiley efter en unvigning nåede jeg dog at gi et par mindre pæne håndtegn. smiley

    ps: kent hvor stærk kørte du ca da hun røg ud ?


Kommentér på:
mc ulykke a-z

Annonce