{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.121 visninger | Oprettet:

pris på sv650 {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg kunne rigtig godt tænke mig en SV 650 (ny model) men synes priserne er mærkelige.

Hvis jeg finder en brugt fra omkring 2004-5 koster de typiks ca. 70.000,-

Jeg undersøgte så hvad en ny K9 koster. Den kan man få for 79.900,- Det vil sige for 10.000 mere får jeg en cykel med 0 km på klokken og 4-5 år nyere.

Hvordan hænger dette sammen? Falder mcér ikke mere i værdi?

Eller er det bare mig som finder dette lidt mærkeligt! smiley

MVH Kasper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pris på sv650
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #1   12. jan 2009 Suzuki har bukket deres tidligere købere af SV650 fremover, og taget dem i prutten for FULD skrue med den der prissætning.

    Det skal med det samme siges at priserne på netop SV650 er pumpet en del i vejret, mest fordi folk tror de er guld værd. Det er jo ikke realistisk at en MC kun taber så lidt på den tid.

    I 2008 kostede den vist nok 95.000...


  • #2   12. jan 2009 folk tror at det er guld de ejer så klart at de taber mere men det er bare det med sukki at de har dumpet prisen igen så folk mister penge igen på sine sukki

  • #3   12. jan 2009 Hvis "alle de andre" har sat deres brugte SV til 70 så sætter de fleste sælgere prisen derefter, da man håber på at få så meget som muligt for sin ged.

    Hvis du lægger en købs-annonce ind her og melder klart ud: 1. hvad du vil have 2. hvad du vil batale 3. frabeder dig kommentarer fra folk der ikke vil sælge til dig til din pris og 4. frabeder dig tilbud om alt muligt andet end det du søger... så kan det være at den rigtige sælger melder sig.


  • #4   12. jan 2009 jeg ville snuppe en helt ny til de 79.000

  • #5   12. jan 2009 Dog synes jeg det skal nævnes, at ved at købe brugt, så får man ofte en masse fedt ekstraudstyr til MCen, som vil gøre, at en ny MC vil komme til at koste mere, med mindre man er tilfreds med en std. SV650.

  • #6   12. jan 2009 du skal købe en ny!
    - med mindre du kan finde en rigtig fin brugt med godt kvalitets extra udstyr, så som power-commandor, racer potte xenon osv.
    du skal bruge NY-Priserne som våben til at presse prisen hvis du vælger at købe brugt.
    - det er jo tilladt at "prutte" om prisen, der er jo rilgt med mc´er til salg


  • #7   12. jan 2009 grund nr 1:
    der er nok også nogle enkelte der håber den sidste idiot ikke er født endnu hehe..

    grund nr2:
    der er nok også nogen der enten ikke har hørt der er finans krise eller også tror de ikke på den og derfor ikke sænker prisen på deres "guld"

    den var lidt tam, men syntes bare der er så mange der mener deres grej er verdens bedste så de skal altid gå efter og spinne guld på tråd;-)

    et andet sjovt eksempel, jeg smadrede min mc og havde en del orginal stumper til at ligge og flyde, der er en der skriver at han gerne ville købe et luft filter hvis det var billigt... jeg sagde han kunne få filteret og bremseklodser for 300 kr da jeg ikke havde noget og bruge skidtet til..

    derefter syntes folk at man er "for dum" eller mærkelig fordi man sælger til underpris, men jeg mener da det er bedre og give skidtet videre istedet for den ligger og rådner;-)


  • #8   12. jan 2009 Du kan sagtens få presset dem ned. Jeg købte en der oprindeligt var sat til 75000 kr til 63000 kr, SV650s vel om mærket. Tag ud og prøv en du syntes ser lovende ud, kør en tur på den, tag hjem og ring og så du ville give xxxxx kr, ellers finder du en anden. Det første svar bliver nok: "det kan ikke komme på tale eller lign". Så kan du give ham en frist på et par dage eller lign, på at du står ved dit bud, og så vil jeg næsten garantere dig for at han ringer tilbage til dig med et nedslag i prisen.
    Markedet er dødt i øjeblikket, og det er udelukkende købers marked.

    Jeg oplevede dette ved 3 sælgere da jeg kiggede på en sv650s i august måned 2008. Alle sælgerne gik mellem 8-14000 kr ned i pris.



  • #9   12. jan 2009 hvis man køber en ny ved man hvordan man vil behandle den fremover, hvis man køber den brugt ved man hvordan den skal behandles fremover og intet om hvordan den er blevet behandlet. har efterhånden set en del ånsdsvage videoklip af folk der skal se om der er omdrejningsbegrænser på maskinen... og også se om der er det når maskinen er kold.

    så snup du en ny til den pris.


    fra manden med en snart 30årig mc ejet af et utal. ;0)



  • #10   13. jan 2009 Som priserne er lige nu, vil jeg også tilslutte mig koret af folk, som anbefaler at købe en ny MC fremfor at tage risikon med en brugt.

  • #11   13. jan 2009 Risiko ved at købe brugt! Det er da noget fis. Tror at % delen af brugte mcs som er "hærget" er meget minimal. Min har sku da ramt o-begrænseren og hvad så? Den er jo sat der for at motoren ikke overdrejer.
    Som nogen skriver så kan der være meget fornuft i at finde en brugt. Du kan presse prisen ned(det er ingen hemlighed at 2008 var et katastrofalt år at sælge mc i og 2009 bliver ligeså). Du kan finde en med en masse udstyr. En powercommander og kompletudstødning løber altså nemt op i 15000kr osv osv.
    Men du skal ikke smide mere end 10k mere så har du en brugt sv1000 smiley


  • #12   13. jan 2009 har en kammi der har en 08'er til salg for 85k, de nstår ham i 114k og er med alt det fede udstyr- det bedste køb i dk, hvis man vil have valuta for pengene.

  • #14   13. jan 2009 Baghjulskongen: Men det er stadig 5.000,- dyrere end en helt ny...

  • #15   13. jan 2009 ja ja, men den til 80k 09 er uden abs, og på denne er der udstyr gor 14k.. men er op til den enkelte hvad de vil self

  • #17   13. jan 2009 Henrik (Aalborg) S Det tror jeg ikke du finder en til. mere realistisk ville være 60000 kr

  • #18   13. jan 2009 Tja.. Man kan jo gså købe nyt i år, og så blive butt-fucked til næste år (som dem der købte sidste år) når Suzuki igen sænker priserne smiley

    Eller man kan købe brugt, og afskrive en del mindre, når den igen skal sælges.

    SV'eren er ikke en maskine der bare lige sådan går i stykker. Man kan selvfølgelig være uheldig, som man kan med alt andet... smiley


  • #19   13. jan 2009 Ja 60000 er realistisk, fordi sv'eren er bare dyrere da den for folk under 25 er den eneste sportsmc man har råd til at have kasko på.

    Det sjov er så, at samtlige SV'ere helt fra 99 af og frem ikke er under 45... smiley

    Og i og med at alle sælgere holder nogenlunde samme pris, så er det jo svært at få presset prisen ned, da sælger ved alle brugtpriser er høje, samt at købet af en helt ny medfører minimum 15000 i omkostninger for ekstraudstyr.


  • #20   13. jan 2009 Brugt priserne for SV650(ny model) er urealistiske, med eller uden abs!

    Extra udstyr får man ikk en skid for!

    Synes også den Sv650 fra 2008 til 85k der bliver nævnt, er alt for dyr. Den bliver ikke solgt til den pris, det samme gælder de andre der er alt for højt prissat. Hvis man f.eks sammenligner med Suzuki GSR 600, som koster 100.995 fra ny, så kan de fås brugt 2008 model fra 75.000, se det er mere realistisk, især i disse tider.


  • #21   13. jan 2009 jeps en 2004 med udstyr med ca 20.000- 30.000 km på klokken skal ikke koste meget mere end 60.000 selvfølgelig afhængig af standen den er i. Jeg lede også efter en Sv 650s men overvejer kraftigt at købe helt ny med de fordele der nu er, kontra at spare 15.000 på en brugt med udstyr. Men muligvis også en brugt Sv1000s i stedet for brugt Sv650 s. der er ca 10- 15 kg forskel i prisen. dog er 1000'eren måske lidt ældre dato. Men hvis nogen har en SV 650s fra '05 -'08 der har en realistisk pris der ikke kun er 10.000 kr fra nypris (2009 model) må de da gerne kontakte mig. evt også nogen der har en Sv 1000s til fornuftig pris.

  • #22   13. jan 2009 SV'eren er nok den model på hele markedet, der har haft de bedste/højeste priser i lang tid - det er jo en superpopulær maskine. Men som markedet er og har været i et godt stykke tid + 2009-priserne, så må de vel også begynde at falde til et rimeligt niveau.
    Jeg kan kun give Thomas S ret i, at en '04-model u god stand burde ligge omkring 60k med pil nedad.


  • #23   13. jan 2009 Hvem fanden køber dog også en SV???

  • #24   13. jan 2009 -Nikolaj
    Sandsynligvis alle dem, der kører på dem;-)


  • #25   13. jan 2009 Meget underligt!

  • #26   13. jan 2009 Ja 79900 kr for en naked samt uden ABS ,hvis man kan lide naked model og er ligeglade med ABS so det billig nok .Alle modeller uden Abs er 08 model

  • #27   13. jan 2009 -marius F
    Det er underligt nok K8'eren, der er med ABS og K9, der er uden:
    (link fjernet)

    http://www.enghavemotor.dk/mc/SV650SAK8/SV650SAK8.htm

    Det bliver spændende at se om Gladius (latterligt navn) kan vinde noget af de svigtende SV salg tilbage. Men 90k for en naked uden Abs er imo i overkanten:
    (link fjernet)


  • #28   13. jan 2009 Jeg har også været på jagt efter en brugt SV'er, men har droppet det igen. Når sælger starter på en pris på 85.000 så er vi bare for langt fra hinanden fra starten af. Jeg vil hundrede gange hellere købe en spritny maskine med fuld garanti igennem en autoriseret forhandler, end at købe en 3 år gammel,brugt maskine, solgt som privathandel og så til stort set samme pris.

    Hvad tænker de på???? Jeg kan godt forstå at det er surt for sælger at hans ged er faldet mange tusinde kroner på et øjeblik, men det får altså ikke mig til at købe den overpris...

    my 2 cents


  • #31   13. jan 2009 Så kan vi også vende den om igen: Hvem vil betale ekstra for en MC som er blevet modificeret med tredjeparts dele? Jeg vil hellere have en som står som standard. Hvis den samtidig er billigere og spritny, så er sagen klar.

  • #32   14. jan 2009 Marius F:

    Det er altså ikke en naked vi snakker om, men derimod S udgaven som koster 79.999 for 2009 model.


  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #33   16. mar 2009 Hej jeg er selv lige ved præcis dette problem.

    I følge Suzuki's katalog koster en:

    SV 650 SA K8 99.995. OG til
    SV 650 S K8 79.995.....

    Så hvad er forskellen!??? iflg deres egen oplysninger er S 3 KG lettere OG 35 mm kortere! end SA. SÅ hvad er det lige præcis man ikke for for sine 20.000 dask!? En mere oprejst position? Mindre af det der er godt? Hvad sker der... !??? Ser ikke ud til at det er ABS der er tilføjet den gammle pris.

    Syntes det er Meget underligt markedsføring!!!
    Og det er meega langt ude at B-king og r-1000 Faldt så meget i pris på et år!... Jeg ved også godt at der er finans krise... Men folk behøver sku da ikke at gå amok..


  • Per H
    Per H Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #34   16. mar 2009 Så problemet i denne her diskution er denne nye S model der koster 20.000 dask mindre ind jeres gammel SA model. er kommet til iår.. Som om den har erstattet N modellen helt. Som ikke kan fås mere..

    Gladius skal overtage produktionen og senere kommer en ny Sv 1000 model. De er bare ikke så hurtige hos suzuki i dk.. SÅ hvis jeg ville vælge og købe lige nu, så ville jeg købe en brugt sv 650 og overbevise at køber at den skal koste 50.000 fordi at en ny er så billig smiley


Kommentér på:
pris på sv650

Annonce