{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.541 visninger | Oprettet:

ferie til Italien {{forumTopicSubject}}

Hej mcg.. vi er nogle stykker der planlægger en ferie til Italien på motorcykel i august.. jeg vil derfor høre om der er noget der har erfaring med ferie til Italien, specielt gardasøen. derudover om nogen kender nogle gode campingpladser der samtidig over er forholdsvis billige..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ferie til Italien
  • #1   19. jan 2009 Vil I køre hele vejen derned.. eller tage autotoget fra Hamborg ??

  • #2   19. jan 2009 vi har planer om at taget toget


  • #3   19. jan 2009 Aosta dalen kan klart anbefales. Masser af spændende kørsel. Ellers er området omkring como søen rigtig godt til mc kørsel og i byen mandello del lario ved søen ligger Moto Guzzis fabrikker. Kan varmt anbefales.
    God tur
    Mvh Rune


  • #5   19. jan 2009 tak for venligheden og gode svar... kom endelig med mere

  • #7   19. jan 2009 mange tak chris b

  • #8   19. jan 2009 noget der eventuelt har noget fra gardasøen, en billig campingplads f.eks.

  • #9   19. jan 2009 Hej Kenneth..

    Mig og konen kørte til Garda søen sidste år, på hver sin MC. Vi kørte der ned på en dag med en pause for hver 200 km. Der er 1500 km derned og vi kørte det på 15 timer incl. pauser. Det var en lang dag, men da vi først var der var det bare guld værd at vi havde en dag mere dernede.
    Vi boede på en camping plads der hedder Camping Lido i Lazice, det var en meget god camping plads til fornuftige penge, med fin Swimmingpool og egen strand ved Garda Søen......

    Bare gi den gas og kom afsted.... God tur smiley

    MVH Søren S


  • #10   19. jan 2009 Hej Kenneth. Jeg har været ved Garda et par gange, ved Como og i Val d'Aosta. Sidstnævnte på MC - det 2 første i bil.
    Aostadalen er en super flot oplevelse! Garda rundt på MC er også fin har jeg hørt, men den sydlige del er for turistpræget efter min mening. Comosøen er utrolig smuk, men vejret er lidt lumsk - Efter en varm dag med solskin kan der pludselig komme et uvejr af format i løbet af en halv time (egen erfaring). Derfor kan jeg efter en laaang nat med regn, lyn og torden af den slemme slags i 3 mands telt på en 2-stjernet campingplads, kun anbefale at bo på hotel ved Como;-)
    Under alle omstændigheder:
    Hvis I vil til Garda i den varme sydlige ende, så reserver plads hjemmefra. Vi var dernede i sommers (2008) og måtte tage 10-11 pladser igennem inden vi fandt et lille ledigt hjørne. Der var børnene på bagsædet ved at give op...
    Lazise by er meget hyggelig, men der er meget turisme i hele den sydøstlige ende af søen. Vi startede med campingpladserne i Lazise og kørte sydpå rundt, inden vi fandt en ledig plads mellem Pesciera del Garda og Sirmione på en plads der hed Camping Wien. Stedet var fint, med hyttepriser til næsten teltpris! Prisen var også noget lavere end i Lazise, hvor jeg tidligere har boet på Camping du Parc, som er en lækker plads.
    Husk hvad jeg sagde om hyttepriser!

    God tur!


  • #11   19. jan 2009 http://www.campingwien.it/

  • #12   19. jan 2009 Kenneth - Her har vi boet fra ca. 1989, og okay priser, tæt på "Gardaland", gode faciliteter. Og kører derned i autocamper d. 17 juli i 14 dage. Vi har en del italiensk familie ved Milano, og derfor har vi altid fordelt tiden mellem deres hjem og Gardasøen, da vi også gerne ville ud og svømme og solbade smiley

    (link fjernet)

    Nederst på siden kan du oversætte, hvis siden ikke allerede er på dansk.


  • #13   19. jan 2009 Der er bare så skønt i Norditalien/Gardasøen. Masser af campingpladser ( og mange at vælge imellem ) til alle prislejer. Men prøv da noget forskellig, og lad jer ikke afstrække af en høj pris et sted, stedet er jo sikkert godt, for det næste er så meget billigere. Masser af god vin, mad og dejligt vejr..
    Bemærk at med Italien, så skiller civilationen nede ved Rom. Norditalien er som vi gerne vil have det - rent, pænt og alt fungerer.
    Syd for Rom, der starter Afrika. Tæt på anarki. Beskidt, dårlig infrastuktur og i byerne skal man vente sig til næsten alt. Heldigvis var vi I bil, og låste generelt centrallåsen ved alle lyskryds. Børn mm farer ud og river i dørene, for at tilrane sig noget i bilen. Pudser forruden ived hvert et lyskryds i beskidte svampe og afkræver straks betaling. Flere gange hængte de i viskerne, når jeg begyndte at køre for grønt. Det skal man lige vænne sig til. Undtagen ude ved Pompei, der var heldigvis for turisted.(absolut værd at se)
    God tur derned og rigtig god mc ferie.


  • #14   19. jan 2009 mange tak for gode svar.. kunne godt tænke mig hvis noget vidste om man kunne leje telt eller mobilhome til en fornuftig pris nogle steder.. behøver ikke var vildt luksus

  • #15   19. jan 2009 Jeg var med kæresten ved Garda søen for nogle år siden. Vi fandt tilfældigt denne lille campingplads :

    (link fjernet)

    Hyggeligt sted. Campingfar kan dansk til husbehov, det gør tingene lidt nemmere.


  • #16   19. jan 2009 har nu været hele google igennem.. kunne jo være der var nogen der kendte et sted som jeg ikke havde fundet smiley

  • #17   20. jan 2009 Prøv lige at se prislisten på den jeg har sendt dig - camping wien - de priser er vist svære at slå, tror jeg... smiley

  • #18   20. jan 2009 Har du prøvet dette link om campingpladser ved Gardasøen?: http://www.campinglagodigarda.it/camping_lake_garda.php

  • #19   25. jan 2009 Hej Kenneth.
    Jeg var på tur til Italien, med en kammerat sidste år - landet kan varmt anbefales - kik evt. i mit foto album - og skriv endelig hvis du har spørgsmål.
    Mvh. Henrik.
    Ps. leger selv med en tur til normandiet, samme opskrift, men vil bare køre turen hjem denne gang.


Kommentér på:
ferie til Italien

Annonce