{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.842 visninger | Oprettet:

Suzuki SV 650, det rigtige valg ? {{forumTopicSubject}}

Godaften drenge og piger.

Jeg går og kigger meget på en Suzuki SV 650. den "nye model".
ville sætte stor pris på hvad i mener er plus og minus ved denne cykel.

Jeg er en Gut på 20 år, kun kørt MC 1 sæson på en GS 500.
2 meter høj. og mener ikke selv jeg har erfaring til noget med f.eks 150 heste. kører mest i byen, ellers motorvej. bor midt i Kbh, så ville da mene sådan en V2 var fin.

kan nogle forresten forælle mig hvad det S står for ? nogle har små kåber ved lygten, nogle har hele fuldkåber. syntes selv fuldkåberne er fedest.

på forhånd tak. / Andreas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki SV 650, det rigtige valg ?
  • #3   19. jan 2009 Jeg vil klart anbefale den, men husk hvis du kører meget motorvej så er det rart med kåben til at give læ, ergo en S-model.
    Du kan derefter for ca 5000,- købe forskellige fuldkåber til den.

    Helt vibrationsfri vil jeg ikke kalde V2´eren, men den vibrerer ikke så det generer specielt når man lærer ikke at hænge på armene når man kører.

    Kig forbi www.svrider.dk

    Jannik...


  • #4   19. jan 2009 Køb du vil ikke fortryde, men din højde kan måske kræve modifikation af fodhvilere for bedre siddekomfort. Cyklen er velafstemt og kan æde sving. I byen er V2´eren super med moment fra bunden af.
    SV650 = nøgen uden kåber, også kaldet SV650N blandt venner
    SV650S = halv kåbe ved styr/clipons
    Dem med fuldkåbe er med størst sansynlighed SV650S med en bundkåbe. Min var en S med kåbeplov, se billederne i min profil. Du går ikke forkert med en SV´er, fed lyd, let kørt. Et hav af ekstra udstyr på markedet.


  • #5   19. jan 2009 Tror måske højden blivert et problem. Min far er ihvert fald ikke glad for at sidde på min SV1000 over længere tid(1 time+) og tror ikke han er andet end 195..

  • #6   19. jan 2009 Der er flere på forummet som er ca 2 meter som ikke klager, men selvf skal man selv prøve det... smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #7   19. jan 2009 Jeg er 193 cm høj - og jeg har ingen problemer med at sidde på den.

    Man kan for medelst 1500 kroner få et GEL sæde til maskineriet - det er 3-4 cm højere end standard sædet og giver MEGET bedre komfort oveni hatten.

    Generelt er alle fordelene nævnt ved maskinen af de andre. smiley

    Som ulempe kan man blot nævne at MANGE har en SV'er, så hvis man ytrer et ønske om at være speciel eller eje noget andre ikke har, er det ikke den rigtige maskine.

    Men velkørende og underholdende - DET er den... smiley


  • #8   19. jan 2009 Jeg er mest til en Nér, dvs uden kåbe, men det er pga den oprejste siddestilling...

  • #9   19. jan 2009 Overvej at købe en 2008'er med ABS i stedet, du kan få dem til næsten samme pris, så i hvert fald en annonce herinde med en, der stod til 85k fabriksny fra forhandler.

    Hvis du kører meget på motorvej kører du sikkert ikke kun for sjov, og hvis du ikke kun kører for sjov, så kører du sikkert også i regn, og så er ABS altså en god ting at have, når du kommer kørende med 130 km/t på en våd motorvej og den forankørende pludselig bremser pga. kø eller whatever.

    Det eneste andet, jeg tænker, er at SV650S'eren ikke har den mest behagelige kørestilling til lange ture, men det er noget, der ikke er så svært at rette op på, f.eks. kan man hæve styret lidt, så man kommer til at sidde mere oprejst.


  • #10   19. jan 2009 Fin maskine med en dejlig motor, var selv tæt på at købe én engang, havde dog lidt problemer med kørestillingen (S-modellen).
    Ved meget bykørsel, ville jeg vælge en "naked" pga. kørestillingen.


  • #11   19. jan 2009 havede selv en sv 650s 04 en periode.... fin cykel til prisen... nem og køre på ikke voldsom hurtig menner heller ikke sløv... men hold øje med priserne for de vil falde da du kan få en sprit ny 09 til 80.000 kr. så alle de fulde folk der prøver og få 85 for en gejlet 05er må nok snart dumpe prisen hvis de vil sælge

  • #12   20. jan 2009 jeg har godt set 09 modellen ikke koster så meget igen. og med de priser der ønskes for en brugt, kunne det nok bedre betale sig at købe en fabriks ny. med mindre som du siger Jon, at de andre's priser falder .

    Men jeg takker rigtig mange gange for alle de fine svar smiley rigtig dejligt med så venlige og hjælpsomme folk.


Kommentér på:
Suzuki SV 650, det rigtige valg ?

Annonce