{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.807 visninger | Oprettet:

Rengøring af Motor. {{forumTopicSubject}}

Halløj


Ville lige høre om der var nogen som havde et super fif til rengøring af motoren, jeg har hevet min ZX9R motor af, og den er mildest talt ikke særlig køn, jeg har så vasket den af med motorvask så den ikke er fedtet mere, men kunne godt tænke mig at aluen blev pæn, er der nogen gylden middel vej frem for at sand / glas blæse den?

Håbede på en form for afsyreing eller lign der kunne få den til at fremstå som næsten ny :0).


NewBie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rengøring af Motor.
  • #1   22. jan 2009 Hej NewBie

    Jeg har lært et lille trick, som jeg bla. har anvendt i forbindelse med renovering af min benzinhane på min Honda.
    Du skal bruge noget Oxcal syre, som du skal blade op i noget lunkent vand. Herefter bruger du en opvaskebørste til at grubbe med. Processen foretages flere gange om nødvendigt. Lad det evt. sidde lidt, så det kan trænge ind.
    Husk at følge blandingsforhold bag på bøtten af Oxcal-syren (Kan købes i pulverform i Matas)

    Vil anbefale dig, at du prøver på et lille ikke synligt sted inden du går i gang for alvor.

    Mvh Bjørn (Vil gerne høre hvordan det hele er forløbet, hvis du kaster dig ud i det smiley )


  • #2   22. jan 2009 Vand med en taps fra opvaskemaskinen

  • #3   22. jan 2009 Polering vil jeg nok foretrække, jeg har set noget alu der ikke så ret godt ud efter en gang kemi rens ( store mørke grå skjolder ) nu skal jeg jo ikke sige om det var fordi det blev brugt forkert, men det vil være surt.
    Så heller bide i det sure æble og pudse med en god polerskive (stof) og polermidel til alu ( kan købes i klods form ) det tager tid men du har jo også 37 dage til 1. marts alligevel ( : og det er sgu også meget hyggeligt, at sidde der og få en lille kold mens man pudser og fortæller løgnehistorier til dem der kikker på ( : husk at give dem der kikker en klud også ! ! !


  • #4   22. jan 2009 Meget enig med Kim, den hårde vej er den der altid lykkes, og der er lang tid til 1.marts

  • #5   22. jan 2009 Skal være helt ærlig og har ikke de store amitioner om at lægger 1000 timer i det hehe, hvis det ikke kan lade sig gøre på relativ overkommeligvis med væske/ syre, bliver den glas eller sandblæst, autosol er helt udelukket, det ville tage 10000 år, og der er så mange krogede hjørner og lign hvor det ikke er til at komme til.

    Rasmus jeg prøver lige det der opvaske taps, jeg har prøvet med alu fælgrens som er rimelig stærkt, men uden de store resultater, jeg kommer nok bare til at rippe kompressoren til og blæse det rent imorgen.



  • #6   22. jan 2009 Hehe rigge kompressoren til :0)

  • #8   22. jan 2009 Hvad går det ud på Kasper?

  • #9   22. jan 2009 Har kun haft gode erfaringer med at rense stempler i sådan en omgang vand og taps smiley Men tror også det skal stå og bløde lidt op.

  • #11   23. jan 2009 hva med almindelig motorrens? (husk gummi handsker)

  • #12   23. jan 2009 Den har fået den HELT store tur, jeg har vasket med div, stod 3 timer i nat med en tandbørste samt en stål børste og gav den gas, meeen der er satme lang vej, så jeg har besluttet at rense den helt af og så male den sort med varme bestandigt autolak.



  • #13   23. jan 2009 Hej NewBie
    Du skal passe på med at male med varmebestandig maling, det er nemlig ikke altsammen der kan tåle olie og benzin....

    Bare et lille råd... smiley

    Mvh Bjørn


  • #14   23. jan 2009 Jeg har snakket med min lokale autolakør, og han vil male den for 600 kr, jeg kan købe malingen for stort set ingen penge hvis jeg selv gider rigge sprøjte pistolen til, så det tror jeg at jeg gør.

    Har dog lige været ude i biltema og købe så jeg kan sandblæse, så jeg vil lige prøve mig frem og se hvad jeg kan opnå den vej rundt, jeg har købt 50 kg af 2 forskellige korn størrelser, så jeg håber det bliver godt :0), jeg skal nok smide noget billede halløj op når jeg engang blive færdig.


  • #16   23. jan 2009 Haha, tør is blæs den? 4 Real? Hvor forhandler de mon tøriskorn/ krystaller til at isblæse med?

  • #18   23. jan 2009 Hehe, jeg gør ikke grin med det, jeg er bare aldrig stødt på det før, og det lyder faktisk lidt spas.

Kommentér på:
Rengøring af Motor.

Annonce