Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mono bagsvinger....
  • #1   8. feb 2009 ja det er en konstruktiv ændring... og skal det laves lovligt, efter reglerne, så er det mega dyrt..

  • #2   8. feb 2009 Okay tak. Men skal der ikke betales ny afgift når det er en konstruktiv ændring?

  • #3   8. feb 2009 det kommer an på hvordan de tolker det, det kan også være de bare ligger en lille extra afgift på, eller slet ikke gør noget, hvis de vuderer at den ikke er ændret 20%

  • #4   8. feb 2009 spørgsmålet er om du kan få det godkendt.. og det koster dyrt.. selv afgiften er det sidste problem.. skal det gå rigtigt til, så skal du ha papire fra den producent som har lavet din cykel, som siger ok for at den pågældende del passe til cyklen ellers skal du ha den testet hos et eller andet teknisk institut som koster en krig...


    Men mange smider lortet på og holder mund med det. smiley


  • #5   8. feb 2009 denne er godkendt med mono, det var vist intet problem.

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=23315


  • #6   8. feb 2009 Peter.. en ting er at finde en syns mand som ikke er så besværlig, der er ingen der siger at det dermed er lovligt....

    Jeg har snakket med en synsmand her i byen og han sagde at der under ingen omstændigheder f.eks kunne komme en honda vfr svinger på en suzuki, men han sagde også at ikke alle synsmænd vidste lige meget om motorcykler, derfor var der visse tilfælde hvor den gik.. nu ved jeg så ikke om rolf har haft sin gamle cykel til godkendelse hos et teknisk institut inden, den røg til syn.. men det kan han jo selv svare på..

    Mange herinde har cykler med nye, eller andre dele fra andre mærker som er synet, men tvivler på alle er godkendt med konstruktive ændringer... smiley

    Der findes et hav af meninger og holdninger til det her emne, og det bedste man kan gøre er at finde en god synsmand og ta en snak med ham om det er noget han vil være med til.. ellers må man ta chancen som så mange andre..


  • #7   8. feb 2009 jannic det du har fået at vide fra den synsmand, det er direkte forkert,

    der står ikke nogen steder at du ikke om " blande " dele fra forskellige cykler, det skal bare være gjort på en sikker og forsvarlig måde, det er det som synshallen så skal vuderer om han syntes du har, og er du ikke tilfreds med hans afgørelse så kan du, henvende til til statens bilinspektion


  • #8   8. feb 2009 Claus nu er der jo så lige det i det at statens bilinspektion er solgt til AGBAR group og er en del af Applus og det er dem jeg har fået det oplyst hos...

  • #9   8. feb 2009 Sakset fra skat:
    De har ved brev af 21. november 1995 ansøgt Færdselsstyrelsen om tilladelse til at foretage konstruktive ændringer på Deres motorcykel.

    Ansøgningen omfatter en Harley Davidson, årgang 1967, stelnummer ...

    Ansøgningen er begrundet med, at De ønsker at udskifte den originale motor med en motor af typen Evolution, som på grund af anderledes konstruktion vil kræve ændringer i stellet.

    Ifølge Deres oplysninger medfører motorudskiftningen ikke en effektforøgelse, der overstiger 20 %.

    Ændringerne vil ifølge det oplyste bestå i en forlængelse af de forreste stelrør, under kronrøret, hvor der vil blive isvejset stykker på ca. 38 mm, en forlængelse af de øverste stelrør foran saddelrøret samt selve saddelrøret med isvejsning af stykker på ca. 20 mm, samt en opretning af de øverste stelrør bagved saddelrøret, og vil medføre, at akselafstanden, der oprindeligt var 1613 mm, vil øges med ca. 10 mm.

    Færdselsstyrelsen tillader, at motorcykler med de beskrevne ændringer i stellet kan godkendes ved syn hos Statens Bilinspektion, når der medbringes dokumentation for, at svejsninger er udført i overensstemmelse med en svejseprocedure, der er udarbejdet af force Institutterne.

    Opmærksomheden henledes på, at de ønskede ændringer på motorcyklen evt. vil medføre, at der indtræder registreringsafgiftspligt. Henvendelse herom rettes til den lokale ToldSkat med oplysning om den ønskede motorudskiftning og de konstruktive ændringer i stellet.

    Kilde: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1789765



  • #10   8. feb 2009 Rolfs gamle Bandit er godkendt med monosvinger, som konstruktive ændring, det står på reg.attesten... så intet problem, det skal bare være lavet rigtig..

Kommentér på:
Mono bagsvinger....

Annonce