{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.392 visninger | Oprettet:

Yamaha r6 vs kawasaki z750 {{forumTopicSubject}}

Skal til at vælge min første cykel (næsten). Var på motorcykel messe i går i bella, og var allerede ret lun i forevejen på r6, men da jeg så kawaskai'en synes jeg faktisk også den var meget fedt, selvfølgelig på en anden måde,. Ved godt man ikke samligne dem direkte, men ved så ikke hvad jeg skal vælge, har selvfølgelig også noget med øknomin at gøre. Skal 8800 med kasko for yamaha'en og 4700 for kawasaki'en.

Tænker også lidt om yamaha'en er for voldsom er starte på. Har haft en yamaha szr 660 ccm. med 50 hk. for nogle år tilbage.

Er der nogen der har nogle gode råd er de meget velkommene.
Hilsen David


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha r6 vs kawasaki z750
  • #1   15. feb 2009 jeg tror ikke r6'eren er så meget voldsommere! men hvis det har noget med forsikring at gøre, har du så kigget på suzuki gsxr600? de har samarbejde med IF, så der er det lidt billigere!
    men af kawa eller r6, havde jeg nok valgt r6, en skam kawaen ikke bliver lavet i 636 ccm længere, så havde jeg valgt den!


  • #2   15. feb 2009 kommer an på hva du er til, har selv haft en r6 og har en z750 nu syntes ikke der er voldsom meget forskel i accelation, men r6 er noget hurtigere på toppen. Men så er bundtækket væsentlig bedre på z750eren. Hvis du bedst kan lide at ligge og lege med små hastigheder ville jeg vælge kawaen, men hvis du skal ud og ræse i store hastigheder og blæse den helt af i sving er en r6 noget bedre syntes en z750 bliver meget urolig der. Bare min menig

  • #3   15. feb 2009 aaarh doooh, hehe, havde ikke lige fanget det var z750 der var tale om, troede det var zx6r :oD

  • #4   15. feb 2009 Z750 ligner mest de forrige cykel. Tag en god lang tur på dem begge også kan du ikke være i tvivl om hvad du er til, de er som du selv siger, meget forskellige...

  • #5   15. feb 2009 de forsikringstilbud IF har i samarbejde med suzuki gælder ikke for gsxr modellerne som også står på der hjemmeside

  • #6   15. feb 2009 Jo, hvis man er fyldt 25. Ved dog ikke lige med de 5 års erfaring.,.

  • #7   15. feb 2009 Jo det kan godt være der ikke er så meget forskel i praksis, men synes bare en r6 indbyder mere til at køre stærkt på, men man behøver jo selvfølgelig heller ikke køre med hoved under armen. Men skal jo selvfølgelig ud og prøve begge to, men bliver nok først sidst på ugen. hvis det ellers kan lad så gøre. Tak for jeres råd indtil videre...


  • #8   15. feb 2009 En R6 indbyder klart mere til at kører stærkt på, kørerstilling og kåben gør at man i modsætning til z750faktisk har det nogenlunde komfortabelt over 150km/t.... Man kommer MEGET nemt til at kørerfor stærkt på sådan i forhold til Z750'eren:)

  • #9   15. feb 2009 ja der er vidst ingen tvivl om hvad for en der indbyder mest til race af de to, og R6´eren er uden tvivl bedre i de høje hastighedder(hvor du jo alligvel ikke må køre i dk, VEL DAVID!!) ;o) der skal holdes noget bedre fast på Z750´eren pga mere vind på kroppen, men til gengæld gør det, det også meget mere komfortabelt ved middelhastighedder, hvor du med vinden på kroppen slipper for at ligge vægten på hænderne, fremoverlænet på styret(som man ville sidde på r6´eren)

    de er så vidt forskellige, og fede på hver sin måde, at det er klart at man ikke nemt ka vælge mellem de to... venter spændt på at se hvad det bliver til, så må vi bare håbe du får lov til at prøvekøre en af hver inden for en rimelig tid(det blir nok ik nemt at få lov lige for tiden tror jeg)

    nogen der ved hvor man ka få lov at prøvekøre disse to maskiner her på sjælland??


Kommentér på:
Yamaha r6 vs kawasaki z750

Annonce