{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.251 visninger | Oprettet:

Rensning, rengøring og polering..... {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Ja nu er jeg ved at være skæv i hovedet af at søge rundt i forummet for at finde svar på mine spørgsmål. Så jeg håber ikke det er til for meget ulempe at jeg spørger igen..

Jeg har skilt min ZX 10 ad i stort set alle stumper.. Nu skal jeg så i gang med at rengøre fælge og polere dem så de bliver fine ligesom stel og bagsvinger skal gøres pæne... Hvordan dælen gør jeg lige det.. Nogle fif til hjvordan man kommer helt ind i krogene osv..

Har fundet renseprodukter i form af lampeolie,rensebenzin, mineralsk terpentin osv...

Fælgene har en smule ir som jeg gerne ville have fjernet.. Skal der sandpapir på????

Og til sidst.... Jeg har nogle br. klodser der er helt slidt... er det billigste at købe dem ved mc butikken eller hvordan???

På forhånd tak..

/Hudle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rensning, rengøring og polering.....
  • #1   11. jan 2006 helt ind i krogene? ja hvis det er meget svært plejer jeg at ta en skruetrækker og vikle en pudseklud et par gange om den så ikk den stikker igennem og så plejer man at kunne fange det helt i hjørnerne...;)

  • #2   11. jan 2006 Autosol kan fås på de fleste tankstationer. Det dur til at polere tingene op!

    Mvh. Rune


  • #3   11. jan 2006 Ja - brug autosol på fælgene - det tager ir og alt andet snavs. Kræver lidt knofedt, men sådan er det jo at have bike. Mine eger er poleret op med autosol (se min profil) og de var helt ru og mørkegrå da jeg gik i gang.

  • #4   11. jan 2006 Jeg har oss poleret mine forrør op med Autosol. Til aluminium har jeg brugt Autosol, slipol og slipoline smiley Man vil jo gerne ha det spejlblankt ikk.

    Til rengøring/rensning har jeg noget Kold affedter fra Biltema. Det virker ret godt. Har lige gjort min bagsvinger ren med det. Den var helt fyldt med gammel gammel oliesnask. Tror sq ikke den er blevet gjort ren ordentligt i flere år.

    Der er lidt billeder i min profil af diverse rengøringer og poleringer smiley


  • #5   11. jan 2006 Jeg er lige med på en lytter, det kunne jo være der kom nogle flere gode tips smiley

    Jeg er også selv flittig bruger af lampeolie - det er super til at fjerne fedt med. Dog synes jeg det kniber lidt med bremsestøvet..

    Til at polere bruger jeg autosol.


  • #6   11. jan 2006

  • #7   11. jan 2006 MotoRico: Det må prøves så smiley Ku være man skulle få købt sådan en liter, da jeg planlægger at rense bremser i weekenden... Med andet det dræber pakninger eller andet godt?

    Hygge


  • #8   11. jan 2006 MotoRico - du er sgu for doven smiley - der skal autosol til chrom, evt lakrens til lakerede dele - inkl plast - hertil masser af knofedt.

    Og nu kommer pointen - HELE MCen over alt, det hele (OK måske pånær bremser) smøres ind i SONAX og pudes eftf efter - jeg siger jer, min gl GNer er næsten som ny efter denne behandling - når foråret kommer, skal jeg nok tage nogle billeder til dokumentation.

    vh

    Lars


  • #9   11. jan 2006 Der er ikke ret meget MC på min profil (hvis man kan kalde den det :-)).

    Jeg købte GNeren som et forsøg i August for at se om en 1/2 gl (38 år) gubbe som jeg var til det, og som svagstrømsingeniør troede jeg digital kameraer var et modefænomen, derfor ingen billeder (besværligt at PDFe papirbilleder)

    Nevertheless, når hun kommer ud igen, kommer der billeder på, og så ryger hun på markedet til fordel for noget lidt større - ville gerne NTV 650, men ender nok med noget 500 noget - 2 børn, hus etc, gør sit ved kontoen.

    vh



  • #10   11. jan 2006 Hvordan kklarer vi så lige den med fedt og snavs på plastdele.. hvad skal man bruge der ud over vand og sæbe..
    Vaske mcen, lakforsegler og så voks eller hvad vil foreslaget være???


  • #11   11. jan 2006 Først Lampeolie.

    Drnsæt vaskes efter med eks. Alaska shampoo (uden voks) eller bare vand med alm opvaskemiddel.

    Dernæst evt lakrens.

    Dernæst SONAX - nej jeg er ikke ansat hos dem, men har brugt det for første gang til min bil og det virker,selv efter3 mdri regn og slud perler vandet stadig på lakken, så glem alt om eftf forsegler - SONAX holder .

    Jeg har tilmed brugt det på sadlen, den blir som ny, men ikke så glat at man "falder af".

    vh


Kommentér på:
Rensning, rengøring og polering.....

Annonce