{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

benz i cola flasker {{forumTopicSubject}}

hej alle jeg søger et hurtigt svar smiley

jeg er ved at tømme min tank for benz (og fuck det tager lang tid) men er nu nået til et punkt hvor jeg ikke har mere plads i min beholder så jeg vil fylde noget af det over på en del cola flasker jeg har MEN

hvor meget har det at sige på benz vis der er en lille bitte smule bundsjap i ? vi snakke rher om dråbe af coe eller vand ? er det noget der vil gå ud over benz kvaliteten eller tager motorn ingen skade

ved godt det sikkert er et dumt spøgsmål men vil helst være sikker


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  benz i cola flasker
  • #1   12. mar 2009 For det første er det ikke klogt at putte andet end alm drikke vare på sådanne flasker.. Man ved ikke om der er børn der kan finde på at drikke det..

    Men med det sagt, så hvis det er benzin fra en vinter opbevaring kan det kun bruges til din plæneklipper eller lign.. Der skal ny benz på til ny sæson..


  • #2   12. mar 2009 Hvis det er plastik flasker tvivler jeg på at de holder til benzin... Personligt ville jeg kun bruge pinligt rene flasker, men om det har nogen betydning ved jeg ikke.

  • #3   12. mar 2009 Ikke smart, nej!

    Men jeg har gjort det adskellige gange, og et par dråber vand, cola etc. betyder ikke noget for plænefræseren. Og plastflasken holder fint til benzin


  • #4   12. mar 2009 vi snakker her om max en uge det skal være i flaskerne smiley og har ingen børn og ved der ikke kommer børn i mit låste skur smiley

  • #5   12. mar 2009 og i et andet synspunkt er det overdrevet klamt at have tanken om nogen har pantet en flaske, hvor der er været benz i. Det kan godt være de bliver renset osv. ved tapperierne, men det er stadig rimelig ulækkert når man tænker over det..

  • #6   12. mar 2009 Jeg er ret sikker på at cola flaskerne ikke kan holde til benzinen, det ligesom smelter flaskerne.

  • #7   12. mar 2009 Man kan godt gøre det hvis det er kortvarigt.
    Afstanden mellem plastikflaskens molekyler er lille nok til at vandmolekyler ikke kan trænge igennem, men det kan benzinmolekyler. Derfor vil benzinen med tiden rende ud.
    Derfor er benzindunke lavet med et tættere molekylestruktur, så den kan holde på benzinen.

    Det er den forklaring jeg har fået :o)


  • #9   12. mar 2009 super svar tak for hjælpen


  • #10   12. mar 2009 Hæld du det bare på nogle cola flasker der sker ikke en skid basta!!!!



  • #11   12. mar 2009 en dunk ti 50 kr har du ikke råd til det så sælg din mc så har du heller ikke råd til at køre på den

  • #12   12. mar 2009 Jeg har arbejdet på et værksted der lavede motorsave, plæneklippere o. lign.. Der oplevede vi nogen gange at de ikke kunne køre, fordi at der nærmest var en "hinde" af plastic i motoren (ved ikke hvor i motoren, men det skete nogen gange). Så spurgte vi kunden hvor benzinen havde været opbevaret, og rigtigt nok. i sodavandsflasker.. Så benzinen kan godt opløse noget af plastic'en i flasken, hvor det derefter ryger ned i motoren.. Det ville jeg personligt ikke udsætte min motor for..

  • #13   12. mar 2009 Jeg skal så ikke sige om der er forskel på kvaliteten af flaskerne. Måske er nogen flasker lavet kraftigere end andre.

  • #14   12. mar 2009 Gør du bare det sker der ingen ting ved

  • #15   12. mar 2009 du godt nok smart at hører på steen !

    der står ingen steder at jeg ikke har råd så luk røven og hold dig væk fra emnet vis du ikke vil hjælpe med noget


  • #16   12. mar 2009 jeg har ofte brugt coca cola flasker til benzin, som reserve dunk når vi var i udlandet og køre trial.... da transport ruten ofte var lang, og de kan jo ikke være meget benzin på såen fætter..... så det kan du roligt gøre.... men en god ide er lige at hælde en lille skvat benzin i flasken og ryste den godt,og så hælde det ud igen... så er den renset for cola smiley

  • #17   12. mar 2009 sgu utroligt så meget som folk gætter, tror og har hørt fra andre i denne tråd, hold jer til fukkin fakta tak!!!!

  • #18   12. mar 2009 ja rensning er vigtig.. husker du ikke de gamle skræmmekampanger om hvor meget sukker der er i cola.. og det gamle trick fra film med sukker i tanken smiley

  • #19   12. mar 2009 det sker der intet ved, bare du bruger 0,5 og 1,5 liters flasker. De nye 1,0 og 2,0 flasker er meget tyndere og bløde i plastikken, og som johnny siger rens dem først.

  • #20   12. mar 2009 #gud#
    Rolig nu.. Du skriver at man bare skal hælde det på, og at det er fakta, men du kommer da overhovedet ikke med lige så meget argumentation som andre herinde gør.. Du bruger "sådan er det bare" argumentation, hvilket jeg egentlig mener kan bruges til endnu mindre end dem som "har hørt noget fra venner"..


  • #21   12. mar 2009 @Camo
    kan ikke se nogen grund til at komme med længere afhandlinger om hvorfor det er iorden.
    hvis du er i tvivl kan du f.eks læse lidt her. http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=424154&page=3


  • #22   12. mar 2009 Det var faktisk godt at du sendte det link.. For der var en der skrev noget rigtigt godt..
    Han nævnte at den lille "cap" der sidder oppe i de fleste låg.. Og da den er lavet af blødt plastic, kan det muligvis være den der kan gå i opløsning?
    Du skal lige vide at jeg ikke er ude på at komme op at skændes eller noget, det undrer mig bare lidt at du kritiserer andre for at komme med input til spørgsmålet, når du sådan set gør nøjagtigt det samme..


  • #23   12. mar 2009 @Camo jeg er heller ikke ude på at punke dig, da du var en af dem som kom med et rimeligt begrundet svar, mangelfuldt men begrundet,
    men kan du tælle hvor mange fantasifulde gættesvar der er kommet, fra folk som ikke aner en hujende fis... "flasken ligesom smelter" "benzin der har stået i tanken vinteren over dur ikke""plasticflaske molekyle tæthed"!!! "jeg tvivler på at plastic flasker kan holde til benzin" "det er klamt"?? gaaab hvor er der mange kloge hoveder, skal vi ikke hellere snakke om hvilken olie der er bedst til motorcykler... LOL


  • #24   12. mar 2009 @Rene j
    det er den fornemste indsprøjtningsrens der findes smiley


  • #25   12. mar 2009 hvad mener du med at mit svar var mangelfuldt? Jeg skal da gerne udfylde nogle huller, hvis det er krævet..
    Jeg ved bare at vi har brugt en del timer på at ordne folks plæneklippere og motorsave efter at benzinen har stået opbevaret i plastflasker..


  • #26   12. mar 2009 hvilke flasker og i hvor lang tid, og er det altid at det forekommer, har det betydning at det er olieblandet benz????

    værsgo.... smiley


  • #27   12. mar 2009 En af ejerne af motorsavene havde flasken med, og det var 1,5 liter coca-cola flaske.
    Der har både være olieblandet benzin, og ren benzin. (dette ved jeg af den simple grund at motorsave er 2-takt, og plæneklippere er 4-takt)..


  • #28   12. mar 2009 Hov.. overså lige spørgsmålet om hvor lang tid..
    ham med coca-cola flasken havde vidst opbevaret det i omkring en uge..


  • #29   12. mar 2009 @ Camo det er sgu da fordi at det er folks gamle motorcykel benzin som de hælder på klipperen og saven, ALLE ved jo at hvis benzin står mere end 3-4 måneder, er det kun velegnet til at tænde bål med, og selv det kan i nogle tilfælde være farligt http://www.youtube.com/watch?v=0dX4a42zKx0

  • #30   12. mar 2009 ikke for at blande mig . men for lige for at fortælle at flaskerne bliver kasseret hvis der har været benzin el lignende i (ansat ved coca cola fredericia)

  • #31   12. mar 2009 Hmm.. Nu har jeg ikke ligefrem sagt at dem der havde problemet, også kørte motorcykel..

  • #32   12. mar 2009 nix Camo men jeg lod mig rive med af gættebølgen... sorry my bad.. smiley

  • #33   12. mar 2009 jeg plejer at hente et par dunke til sprintlervæske på tanken når jeg skal have gang i sådan noget, de har så mange af dem at de giver dem væk. og så er de store og lige til at smide ud når de ikke skal bruges mere

  • #34   12. mar 2009 Haha.. Helt i orden smiley
    søren J, Dem ville jeg nu også stole mere på, da de er lavet til at indeholde noget der i hvertfald er tættere på benzin, end cola er..


  • #35   12. mar 2009 Taknisk holder flaskerne fint til det, og om benzinen blive en smule forurenet sker der heller ikke noget ved. Du kan evet hælde en sjat karburatorsprit i når du hælder det tilbage på tanken.

    Opbevaret benzin kan man også sagtens bruge, bare det ikke har været opbevaret mere end et halvt års tid.

    Tilbage står, at det helt generelt er noget møg at opbevare opløsningsmidler i levnedsmiddelemballager, så pas godt på, at der ikke sker forvekslinger. Dertil kommer, at du nok skal destruere flaskerne når du er fædig med dem. Destruere, ikke bare kassere, så nogen samler dem op og sætter dem i cirkulation igen - skær dem i stykker eller lad dem dampe af og bærnd dem!


Kommentér på:
benz i cola flasker

Annonce