{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.688 visninger | Oprettet:

makker kørt galt... forbremse fejl.... {{forumTopicSubject}}

min makker er kørt galt i dag.....

vi har lige fået skiftet forgaffel med bremser og det hele.....

det er forhjulet.............

han har så skilt det a fordi det hele hang.. den bremsede??? så han har taget trykket a og har pumpet tryk på igen og nye bremse kloser... smurt det hele så det ikke var iret... eller hva man skal sige....

inden han kørte der bremsede han et par gange for at se om det virkede.. plus en masse gange med 5-10 kilometer i timen....

han mente så han var klar på en bitte tur... men så er det at det går galt... han bremser langsomt ned kører ikke stærkt... også blokker den bare på forhjulet....

hva kan der være gået galt????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  makker kørt galt... forbremse fejl....
  • #1   15. mar 2009 stempel der hænger ? håber han er ok.

  • #2   15. mar 2009 Ærgeligt med din makker - håber han ikke kom alt for galt afsted...
    Mht. bremser - har du/i tænkt på om der ikke har været nok bid i fordækket pga temperaturen?? Det kunne tænkes at forhjulet blokede pga våde/kolde veje??


  • #3   15. mar 2009 det er ganske simpelt ikke til at sige med sikkerhed . det kræver en fejlfinding . der kan være flere ting der er årsag til den blokere . men første tanke hos mig er at kalibrene ikke fungere korrekt . det kunne godt være kalibrestemplerne ikke trækker sig tilbage og efter 1 gang på bremsen så klemmer de stadig på skiven . skiven udvidersig pga gnidningsmodstanden og når han så bremser igen . SLAM .

  • #4   15. mar 2009 Hej Kevin.

    Håber sku han er okay. Det er lidt svært for os at fortælle dig/jer hvad der er sket ud fra din beskrivelse.

    Men det kunne godt lyde som om klodserne ikke har været fastgjort ordentligt. Enten det eller kaliberen der har hængt.

    Så slæber klodserne på, og derved bliver kaliberen/skive MEGET varmt, og så kan det finde på at låse helt, hvorved forhjulet blokerer.

    Man skal altså passe på med at lave bremser selv hvis ikke man har 112% styr på det, det er sku farligt.

    men det behøver jeg nok ikke fortælle jer nu.


  • #5   15. mar 2009 han har passet meget på med at smale det hele....

    kalibrene.. hang til at starte med.. men det fik han til at fungere igen... ved at arbejde med det.... men jeg ved det ikke har kun været med til at skifte gaffel..... han siger så nu her har lige snakket med han i telefon at der lå lidt grus på vejen???

    der var nye centermetal kloser på...


  • #6   15. mar 2009 Hvis stemplerne stadig har hængt lidt, så øgede han måske bremsetrykket stille og roligt, indtil stemperne slipper med et smæk... resultat: blokade inden man kan nå at slippe grebet...

  • #7   15. mar 2009 Stemplet har helt sikker hængt, der har været tryk på og de er lige pludseligt smuttet ud og har blokeret hjulet.

  • #8   15. mar 2009 Efter min mening lyder det som en typisk fejl... I har sikkert være ved at lufte bremserne ud. og fylder væske beholderen lidt for meget op.. Så sker den slags. For så kan stemplerne ikke komme tilbage..



  • #9   15. mar 2009 F... håber at din makke er OK. resten er kun matrielle ting

  • #10   15. mar 2009 CHM-->
    Er det ikke derfor den gummiplade med udskæringer ligger ovenpå bremsevæsken eller sidder i toppen af låget? Så væsken altid kan "trykke tilbage" i beholderen.


  • #11   15. mar 2009 Sikke en gyser - godt din kammi slap.
    lige en sidebemærkning - det er vigtigt at man bruger slidstærkt varmebestandigt smørefedt, som f. eks kobberfedt eller lithiumfedt - synes bare lige jeg ville nævne det.
    Som det også nævnes så skal overbeholderen, betragtes som en ekspansionsbeholder, hvor der skal være plads til overskydende væske fra systemet. Væske er indkompressibelt men det er luft ikke.


  • #12   15. mar 2009 det er smurt med kobberfedt som kan tåle varme har han sagt..... og det med bremse væsken ved jeg ikke helt hva der er sket......

    han er stadig på sygehuset....

    jeg er bare lidt ked a jeg ikke har været med til at lave bremser... havde alt for travlt med at få den ud at kører... og jeg ville holde søndag.. så han gik selv igang... øv... for 4 øjne ser bedre end 2...

    men nu må vi se hva der er sket med ham.. han har nok en brækket tommelfinger ellers ved jeg ikke lidt ondt i ryggen og det ene ben..


  • #13   15. mar 2009 Hvad er smurt med kobberfedt?
    stemplet skal ikke smøres med det , men med speciel fedt til bremser. der kan jo være en o ring og andet der ikke har siddet ordentligt.
    og så lige et udbrud om kobberfedt ,
    jeg har set masser af bøtter med fedt der var fyldt med alt muligt lort , sand , sten og gamle skruer
    (det sidste ikke henvendt specielt til dig Kevin)


  • #14   15. mar 2009 Dennis H

    Jo det korekt, problemet kommer hvis der er for meget bremsevæske i. Så er bare ikke mere plads og caliberen låser første gang man bremser.
    Eller bremserne bliver varme og det hele udvider sig.

    En af mine venner lave en lingene fej.. Forenden låste på vej ned af langsiden og af røg han.. Da cyklen kom ind kunne vi sku ikke lige finde nogle fejl, fordi det hele var blevet kold igen. Det kostede så et styrt mere, før vi fandt ud af stadart Honda RC45 calibere og brembo støbejerns skiver bare ikke køre sammen når det sidder brembo racing klosser i.


  • #15   15. mar 2009 Kedeligt at høre med din kammerat.
    Det behøver jo ikke at være en mekanisk fejl, din kammi nævner jo grus på vejen, som vi ved kan forårsage at forhjulet blokere, hvis man ikke er forberedt på dette ligger man på jorden før man aner det.


  • #16   15. mar 2009 Som Michael B skriver...

    Man skal squ bruge "bremsepasta" til at smøre stempler og o-ringe med. Det er egnet til at blandes med bremsevæsken...Og ja, så skal beholderen ikke fyldes til kanten.

    Håber din kammi kommer hurtigt over det


Kommentér på:
makker kørt galt... forbremse fejl....

Annonce