{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Hjelme... {{forumTopicSubject}}

Hej igen...
Noget af vinteren går med at finde en ny hjelm til kæresten, og da vi har fundet et sted vi kan få dem billigt, tager vi jo ned til den lokale for at prøve forskellige hjelme inden købet. Hans udvalg viser sig dog ikke rigtigt at bestå af andet end 500,- hjelme.
Han mente så, at de skam var godkendte, og fine nok at køre med... - og man ved dyrere hjelme egentligt kun betalte for mindre støj osv... Jeg mener dog altid at jeg har fået at vide man skal holde sig langt væk fra de billige hjelme - også selvom de er godkendt til mc... Er i enige med forhandleren, for hun sidder jo som regel i llæ bag mig, og dermed får hun ikke så meget vind ind på hjelmen...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjelme...
  • #2   20. jan 2006 Jeg har lige været ude med kæresten og købe hjem og de steder vi var henne fik vi afvide om hjelmen kostede 3000 eller 900 var det samme, så vi skulle ikke kigge på prisen hellere finde den der sad bedst... så hun fik en hjelm til 900 kr. (fisker mc), men det er da ikke første gang jeg hører en forhandler sige det og man må da gå ud fra at de hellere vil sælge en dyre hjelm end en billig...

  • #3   20. jan 2006 Prisen på hjelmen har ikke noget at gøre med hvad han helst vil sælge... De tjener næsten det samme på en billig som på en dyr... Det er jo ikke forhandleren der der sætter prisen på varen.... Kan kun råde dig til at købe en god hjelm. Rigtig nok så skal man ikke kigge på prisen men på hvad du føler sidder bedst. Hvis man ikke vil bruge penge nok på sikkerheden så skal man slet ikke køre mc... Det er min mening. Kan anbefale at du køber hos www.leomortensen.dk han er til at handle med og så har han nogle gode vare... jeg kører selv med en SOUMY hjelm... En hjelm så jeg har givet 3500kr for... Kanon god. Held og lykke

  • #4   20. jan 2006 Det er netop det jeg mener Strada...
    Men tak alle sammen, det må vi jo lige tænke over...


  • #5   20. jan 2006 Som Strada er inde på, så er sikkerheden ikke iorden med en 500,- kr's hjelm...

    Men formen, altså aerodynamikken er heller ikke iorden, jeg har selv 2 til 650,- fra min scootertid, og de dur bare slet ikke til mc. Alt for høj susen, dårlig komfort, og pga aerodynamikken så vil hjelmen gerne "læfte" sig af ved højere fart, og det er særdeles ubehageligt...


  • #6   22. jan 2006 Hej Tobias

    jeg startede med en billig hjelm "Bieffe" og den var da okay men der er blevet skrevet så vil den gerne af når man køre på motorvej og så er de billige hjælme som regel også tungere og det betyder ikke noget til små ture inde i byen men på langture bliver det hurtigt irriterende .
    så jeg har skiftet den ud .
    til en lidt dyre model 3.500 kr
    og den er jeg glad for


    Thomas


Kommentér på:
Hjelme...

Annonce