{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.723 visninger | Oprettet:

Import - Told og Skat {{forumTopicSubject}}

Håber der er nogle der kan hjæpe mig i en lille klemme jeg er kommet. Jeg har købt en Honda VT1100 i Tyskland, og den vil jeg gerne have indregistreret. Jeg har prøvet turen før, så jeg regnede ikke med at det ville blive det store problem. MEN, cyklen er en 1989-model, har kørt de første 5 år i USA/Canada, og er kommet til Tyskland i 1994. Dvs. som 1. indregistreringsdato på de tyske papirer står der 1994, og nu påstår Told og Skat at afgiften skal beregnes som på en 1994-model!!! De mener cyklen aldrig har været indregisteret i USA, men er overgemt i 5 år, ikke logisk, jeg ved det, men det er mit ansvar at skaffe dokumentation for at den har været indregistreret. Jeg søger personer der har været i samme situation, og som har fundet en fornuftig løsning på det med Told og Skat, altså en allerede afsluttet sag jeg kan banke dem i hovedet med.
Jeg ved godt at jeg kan køre til vurdering med den, men der har jeg fået de svar fra Told og Skat at jeg ikke skal regne med at den bliver betragtet som en 1989-model, det kommer helt an på vurderingsfolkene!!!

På forhånd mange tak.

Mvh. Søren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import - Told og Skat
  • #1   25. jan 2006 ... tak for det, det prøver jeg, det var ikke lige faldet mig ind at der var måske var hjælp at hente der, jeg følger op på det når jeg har et svar.

  • #2   25. jan 2006 Der er skam papirer på at den er fra 1989, der er bare ikke papirer på at den har været indregistreret før 1994 i Tyskland smiley

  • #4   25. jan 2006 ... det er faktisk underordnet om cyklen kommer fra USA eller EU, det vigtige er hvornår den først er indregistreret, man kunne også forestille sig at den fra 1989-1994 havde stået uindregistreret hos en tysk forhandler, så ville situationen være den samme.
    De nye emissions-regler bliver jeg heldigvis ikke ramt af, motorcyklen er alt for gammel, så der burde ikke være problemer, det eneste jeg skal bruge er en godkendelseserklæring fra færdselsstyrelsen da modellen aldrig har været importeret af Honda til Danmark og dermed ikke er typegodkendt.
    Din motorcykel er nok noget nyere går jeg ud fra, der får man ballade hvis emissions-kravene ikke opfylder de nyeste EU-krav.


  • #5   2. feb 2006 ... jeg kan så afslutningsvis fortælle at jeg tog kontakt til de tyske myndigheder, og 12 år efter motorcyklen er indregistreret kunne de finde en kopi af den amerikanske registreringsattest, den får jeg så med posten, de har styr på det de tyskere, godt gået!
    Her er iøvrigt svaret fra Rigspolitiet, og det er i høj grad noget som SKAT afgører:

    "Du har bedt Rigspolitiet om hjælp med at fortælle Told og Skat hvornår en 1. registrering for en motorcykel beregnes.
    Rigspolitiet kan oplyse, at datoen for første registrering for en tidligere registreret motorcykel fastsættes på grundlag af den seneste registreringsattest. Hvis der i den tyske registreriungsattest står 1994, anføres 1994 og den dato, der er anført i attesten. Er der ikke anført en dato, skal synsvirksomheden skønne motorcyklens fabrikationsår, og datoen for første registrering anføres så som 31.12. i fabrikationsåret.
    En motorcykel, der skal registreres her i landet første gang, skal inden værdifastsættelsen forevises en synsvirksomhed, der syner køretøjet med henblik på at fastslå køretøjets identitet, kilometerstand, udstyr og stand generelt, jf. registreringsafgiftslovens § 10, stk. 3.
    Det vil sige, at motorcyklen skal være synet inden fremstilling for SKAT.
    Spørgsmålet om fastsættelse af registreringsafgift herunder fastsættelse af beregningsgrundlaget er udelukkende et anliggende for SKAT.


  • #6   2. feb 2006 ... forskellen er nok at der ikke har stået et 1. reg. år på dine papirer, det gør der på mine, altså 1. reg. år i Tyskland, og det er så det de går udfra, medmindre andet kan bevises. Men jeg håber at kopien af registreringsattesten fra USA er nok til at overbevise SKAT, men det er jo ikke sikkert, de arbejder jo ud fra devisen, går den så går den smiley

Kommentér på:
Import - Told og Skat

Annonce