{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Told syn af mc råd.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #1   16. apr 2009 Der er 3 niveauer så vidt jeg har forstået det.

    Under middel som trækker 5000 fra afgiften.
    Middel - uændret afgift.
    Over middel - lægger 5000 til afgiften.


  • #2   16. apr 2009 Der er i hvert fald ikke nogen umiddelbar grund til at pudse og polere, reparere div. ting der er gået itu osv.

    Kender man lidt til de synshaller der er i området - så kan man næsten altid finde en, som er med på at påføre "middel" eller "under middel" på vuderingen.

    Og jo - det betyder nogle procenter i forhold til afgift. Hvor mange procenter det er - kan jeg ikke huske, men det er der sikker en af de andre der kan smiley


  • #3   16. apr 2009 He he - plus til dig Sajmon smiley

  • #4   16. apr 2009 snak lidt godt med syns manden.. så plejer de at være rare ved os smiley fik i hvert fald min synet til under middel..

  • #5   16. apr 2009 penge under bordet...;) haha


  • #6   16. apr 2009 Det er ikke plus og minus 5000, men 5%. Ellers rigtigt Sajmon.


  • #7   16. apr 2009 Sidst jeg var til "toldsyn" var diff'en 3% mellem "under middel til middel" og igen fra "middel til over middel"...

    Meen det er nu også 1½ år siden...

    Forviret.....?!? *LoL*

    /Rass


  • #8   17. apr 2009 Jeg var inde at betale afgift på min FZR i tirsdags, og der viste han at han havde trukket 5000 kroner fra i den handelspris han satte afgiften ud fra, fordi den var vurderet til "Under middel".

  • #9   17. apr 2009 hehe. Du har nu heller ikke helt rigtig fat i det Tommas(hobro).

    Under middel - 8% (evt. mere ved fremvisning til skat)
    Middel - 3%
    Overmiddel -

    Jeg har selv lige været proceduren igennem endnu engang.

    Hvad angår toldsyn kommer du højst sandsynligt i middel - medmindre der er revner i kåben, mange stenslag osv osv. Du kan selvfølgelig også pille lidt dele af den, så den står trist og kedelig - men ikke alle synsfolk tror på den historie - så det er en chance at tage.

    Mvh.


  • #10   17. apr 2009 der er faktisk ikke noget der hedder over middel og under middel vurdering mere - efter 01.04.09 skal der være meget specielle ting og billeddokumentation på alt for at afvige fra middel vurdering - iflg synsmanden der vurderede min

  • #11   17. apr 2009 Som turbo1 (7200) siger. Det er meget svært at få en under-middel vurdering. Faktisk nærmest umuligt på ældre cykler, i følge min synsmand. Han sagde dog også, at afgiften skulle være meget høj, før man virkeligt ville kunne få noget ud af det.

Kommentér på:
Told syn af mc råd.

Annonce