{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

Ny eller Brugt Sv650s {{forumTopicSubject}}

Nu står jeg her og skal til at have mc om en 3 uger! jeg synes så jeg står i et mindre dilemma. Skal jeg købe en brugt, eller ny sv´er? ´09 modellen kun koster 79.000, og det er jo nærmest kun et snuptag i sokken smiley meeen, det er lige det der med at den skal køres til før man skal begynde at skifte udstødning, luftfilter, og det koster jo en del.. i hvert fald de dobbelt udst. som jeg er lidt forelsket i. og når man nu får ny udst og luftfilter på, skal man jo os ha en powercommander ikk? så det bliver jo lidt halvdyrt i sidste ende! men sjovt nok at lave jo... hvis nu jeg køber en Brugt model, kommer den jo os op i de 70-80.000, så skal jeg mon købe en ny? Eller en brugt hvor cyklen er som jeg vil ha den....?

Mvh Troels smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny eller Brugt Sv650s
  • #1   27. apr 2009 kommer an på om du vil sætte dit helt eget præg på den, men hvis det bare er de par smpting som du nævner så køb en brugt der alligevel er så godt som ny.

  • #2   27. apr 2009 der er selvfølgelig flere ting der skal ordnes, så som blinklys nrpladeholder ovs ovs... man bliver jo aldrig færdig vel. smiley

  • #3   27. apr 2009 min kæreste og jeg er ved at købe en ny.. den rander op i 96000 med det ekstra udstyr der skal på.. så er den præcis som vi vil have den og vi har selv bestemt hvordan den skal se ud. men det er jo op til dig selv.. men som jeg ser det så kan det ikke rigtig betale sig at købe en brugt.. brugt prisen er rimelig høj på dem

  • #4   27. apr 2009 der er jo også faktoren om du kun vil ha den en sæson eller du regner med at køre på den i flere, har du planer om at ha den i lang tid så køb ny da du har rigelig tid til at "fikse" den, er det kun for at ha den en sæson eller to så brugt:) bare min mening heh

  • #5   27. apr 2009 Jeg vil til enhver tid købe nyt. Der er for lidt afskrivning på sv'erene og motorcykler generelt. Især i den prisklasse. Hvorfor betale næsten fuld pris for et godt brugt køretøj smiley

  • #6   27. apr 2009 Køb en ny hvis du har råd, der findes ikke nogen bedre følelse end at køre fra en forhandler med en cykel der står 0 på tælleren.
    Hvis du bestemmer dig for at købe en brugt, så skal du ikke give en rød reje mere end 60000 uanset hvor meget lir der er på den, især på sv'ere tror folk at det er der rene guld de har mellem hænderne, på DBA kan du bla. finde en sv fra 1999 (den gamle model med karburator) til 70000,-



  • #7   27. apr 2009 Jeg ville nok vælge at købe en brugt med 1-2 år på bagen som så til gengæld har en masse ekstra udstyr...

    Jeg vil nu mene en 08 med en masse udstyr er en del mere værd en 60.000 kr! Du får i hvert fald ikke meget "nyt" brugt for 60.000! Du får i hvert fald svært ved at overbevise en der har købt en 07-08 s-model og sat en masse ekstra udstyr på at han skal sælge sin cykel for 60k...


  • #8   27. apr 2009 Jeg synes du skal vælge at købe en ny. Hvor siger at den skal køres til inden du skifter udstødning ?

  • #9   27. apr 2009 1000 tak for alle svarene, så hurtigt.. hehe... er stadig meget i tvivl, alle meninger forstår jeg.. det at købe en ny mc og køre fra forhandleren, er jo noget stort! brugt, hvor den er som jeg kan lige den er måske os lidt kedeligt? der er sku meget at tænke over!!

    Anders C - det synes jeg at jeg har læst et eller andet sted herinde.. jeg er måske forkert på den?? planen er jo dobbelt udst. så det er jo det hele der bliver skiftet..


  • #10   27. apr 2009 Hvis det er noe stemte udstødninger du er forelsket i skal du måske købe en ny, selv montere dem når pengene er til det eller tiden. Man kan jo sagtens sætte dem på inden den er kørt til. Desuden er denne model ikke kedelig at køre til. Og det er en fantastisk fornemmelse at køre ud på en helt ny!
    Med de priser der er nu er der alligevel ikke meget at spare også er der garanti. or ig er der ikke et reelt valg...


  • #11   27. apr 2009 Hvad med en SV 1000 der er helt ok med div udstyr PC mm



    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=50441

    Basse


  • #12   27. apr 2009 Basse - ellers tak!! må hellere holde mig til en 650.. er så ny inde for mc-kørsel som man kan blive smiley

  • #13   27. apr 2009 Troels, har du overvejet Z750 `? den er faktisk billigere at forsikre end Sv650

  • #14   27. apr 2009 Jeg er meget kræsen, og jeg har kigget markedet tyndt.. de eneste cykler jeg er faldet for, er en Cbr600rr - ducati 748sps - og denne suz sv650s... Ducatien var så rigtig rigtig dyr i forsikring, fik tilbud fra 34.000 og op til 66.000 pr halve år, så det glemte jeg. ved godt det ikke er en begynder!! cbr600rr er dog heller ikke lige hvad man kalder en begynder, er jeg godt klar over,. så jeg faldt for denne skønne sv´er.. og efter hvad jeg kan læse og hvad mine kammerater fortæller er det en både sjov og hurtig nok og nok en god cykel at starte på! så nej jeg har ikke overvejet andre cykler smiley

  • #16   27. apr 2009 Flemming der har da en fin SV, men 76,000,- er alt alt alt for meget, uanset udstyr eller ej, når en ny kun koster 80,000,-

  • #17   27. apr 2009 En SV'er er bestemt en fin maskine og jeg syntes sgu ikke man får MEGET mere mc i en GSXF'er tværtimod.

    Back to the point: hvis jeg var i dine sko ville jeg undersøge brugtmarkedet først og se om jeg kunne finde en der lige præcist har de potter som du omtaler og evt andet lækket udstyr. SÅ ville jeg presse køberen lidt da det er sælgers marked lige for tiden. Men hvis ikke du kan finde den rigtige brugte mc ville jeg købe en ny og selv finde udstyret da du alligevel sikkert skifter potter osv hvis du ikke får det du vil have fra start.

    Og bare rolig selvom du køber en MC med masser af udstyr kan man altid finde mere.... det ender aldrig smiley


  • #18   1. maj 2009 Jeg har netop siddet i samme dilemme - nemlig, sal det være en ny mc eller en nyere brugt?

    Har lige så lige købt en brugt, og jeg fortryder ikke!
    det er en sv´er fra 08´, med alt det der skal til for at den er lækker - faktisk stort set det samme der sidder på den, som jeg selv ville have på - anden potte, blinklys, nummerplade holder, tank pad osv osv, og så er den hvid, med perlemor som toppen af kransekagen smiley

    81.000 gav jeg.. og synes det okay for en cykel der er gået 10.000, med alle eftersyn og plus den er som jeg vil have den stort set.
    Du skal gøre op med dig selv om du vil til at kører en ny mc til, og give den dit helt eget look... men hvis det er det samme du vil gøre ved den som næsten alle andre, så vil jeg råde dig til en nyere brugt som min.


  • #19   1. maj 2009 Dette er cyklen jeg har købt ^^^^^

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=21119


Kommentér på:
Ny eller Brugt Sv650s

Annonce