{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.963 visninger | Oprettet:

Rasmus S
Rasmus S
Tilmeldt:
22. apr 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Begynder MC, kan det betale sig og.... {{forumTopicSubject}}

Hey. Er snart færdig med mit mc kort, og skal til og lave nogle overvejelser mht. køb af en maskine.

Jeg er faldet meget for den forholdsvis 'nye' mini-ninja (kawasaki 250r) , men kan det betale sig og købe sådan en 'lille maskine' ?

Jeg er klar over jeg ikke må køre med mere end de 34 hk, men om 2 år er jeg jo klar på mere power, og hvad er så smartest? købe en ny/næsten ny 250r, spare en del på forsikring via kawasaki's forsikring og evt sælge den når jeg kan få noget større? , hvor meget falder sådan en cykel ca i værdi (hvis vi regner almindelig slid, ingen skader, vedligeholdt osv)

Eller er det bedre og købe en lidt større cykel, leve med de typisk mange km tal, drossle den ned, betale en krig i forsikring, og fjerne drosleskiverne igen om 2 år?

Jeg hælder selv mest til og købe en nyere maskine, for så ved du sgu hvad du har og gøre med, vil jo nok spare en del på reperationer osv men der kommer også servicekrav på en ny cykel jo.

Der mange ting der lige skal med i overvejelserne, og ville lige høre om der var nogle der havde et godt forslag eller kunne hjælpe mig med og afgøre smiley

- Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begynder MC, kan det betale sig og....
  • #1   3. maj 2009 En 250R er ikke en dum begynder MC. Selvom du måske køber en gammel 600cc og drosler den, vil du måske alligevel have lyst til at prøve noget nyt om 2år. Så jeg vil sige køb det du vil blive gladest for at køre på i de 2år, frem for at tænke på hvad du skal gøre om 2år.

  • Rasmus S
    Rasmus S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   3. maj 2009 Jeg vil ikke køre på en maskine over 34 hk, selvom der nok er nogen der vil foreslå det. Jeg er sgu bare bange for hvis uheldet er ude, at jeg sætter mig selv i lortegæld til halsen. Kan jo nok leve med 34hk i 2 sæsoner, samt score noget erfaring og ancenitet ved forsikring til jeg kan få noget større legalt;)

    Har søgt lidt på nogen 250r som har kørt en sæson eller mindre, som har været igennem de første par service, og umiddelbart er det vel også smart, for så kan du springe service over i forhold til hvis du selv kørte den udover forhandlerens kantsten.


  • Rasmus S
    Rasmus S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   3. maj 2009 Præcis, det er også mange penge sys jeg, for sådan en maskine smiley

    Har ledt lidt efter nogen alternativer, men jeg er rimlig grøn inden for mc modeller osv, så jeg leder jo efter en nål i en høstak, og jeg har kun været i stand til og finde noget der ikke lige er min smag synsmæssigt, eller noget alá 13-15 hk, og det er sgu for lidt, når nu man må køre med de 34 smiley


  • #4   3. maj 2009 Køb jer en 5-700 tocykindret maskine med noget slaglængde. Den drosles til 34 HK og bevarer stadig et rimeligt moment i modsætning til en eller anden R4 maskine.

    I får en rigtig MC, hvor I reelt mærker droslingen ved topfatr, men ikke meget ved almindelig kørsel. Og når så droslingen fjernes om et par år, har I en rigtig MC i meget billigt tunet tilstand:-)

    Det koster jer ikke mere end en ny eller et år gammel Ninja 250, og er på sigt en langt bedre og billigere løsning.


  • #5   3. maj 2009 hva med en aprilia rs 125 fed begynder mc og den har 34 heste. dejlig racer og koster jo næsten ingenting smiley

  • #6   3. maj 2009 En gs500f fra 2006 med 6-7000 km plus minus på bagen kan nemt findes på dba til 45k. Det er ca samme pris som ninja 250. Forsikre den hos gf til omkring 2,5k for ansvar og du er kørende. Det ville være mit bud.

  • Rasmus S
    Rasmus S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   3. maj 2009 Thor J: Jeg vil sgu helst have noget kasko, og det fanger mig bare at du kan få det billigt med en 250r om du køber ny eller brugt smiley

    Kongen: Hvad koster en aprilia egentlig ny? kan ikk finde nogen brugt, og kan ikk finde nogen forhandlere som oplyser pris ;/ , for jeg har set på den og det er jo også en total lækker maskine smiley

    Knud: Det hele handler jo ikk om fart, selvom det jo også er en vigtig faktor smiley men jeg vil sgu hellere have en fed maskine med 30-34 hk, end en gammel kikset 2 takter som ikke lyder godt for stadigvæk at have 30-34hk med lidt moment


  • Rasmus S
    Rasmus S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   3. maj 2009 Thor, og så er den jo også federe, sys jeg (; - og om 2 år kan man altid købe noget med større motor når jeg må køre det

  • #10   3. maj 2009 Har selv været på udkig efter mc her de sidste par måneder. Og jeg endte med noget, jeg aldrig havde troet jeg ville købe smiley

    Blev ved et rent tilfælde tilbudt en Honda NSR 125 i bytte for noget andet jeg havde. Og jeg må sige at jeg er blevet postivit overrasket over den smiley

    Nu siger jeg ikke at du lige skal gå efter NSR'eren, for det er ikke den hurtigtste eller mest sportige af den slags motorcykler. Men syntes du skal tage et kig på 125cc 2-taktere.
    De er billige i forsikring, og også i reservedele. Og de har alle sammen et sted mellem 25-34hk. Hvilket jo er fint til at starte med. Og når du så vil prøve noget støere, så har man ikke sat mange penge til på den lille maskine.


  • #11   3. maj 2009 Kasko koster omkring 6.5k med suzuki forsikring

  • #12   3. maj 2009 Rasmus S:

    Jeg tror faktisk ikke du forstår, hvad jeg skriver.

    Prøv lige at se, hvad du kan købe f.eks. en Susuki SV 650 til!

    På trods af slåfejlen skriver jeg ikke 2-takt. Jeg skriver 2cylindret - bare med noget mere volumen.

    Kawasaki ER5/ 6 er også gode muligheder.

    Der er meget mere MC i en af de tre end i nogen af de andre. I droslet stand løber de 130-150, men det er ikke det spændende. Det spændende er, at de ved lavere hastigheder har meget mere moment end noge af de små I nævner, det er bestemt smarte cykler og de er mange gange mere fleksible end de andre.

    Starter I med den Kawa 250 eller en Aprilla 125, kommer I næste med garanti til at handle igen, så snart I kan. Det er en langt dyrere spøg end en af f.eks dem jeg nævner. Dem er der altså ikke meget hakkebræt i:-)

    J


  • #13   4. maj 2009 og du behøver ikke være bange for forsikringen de dækker skam når den er droslet smiley

    holder mig til knud og vil også sige du skal lede efter en lidt ældre men hurtiger motorcykel smiley

    desuden så er lyder RET fesent i de der kawa 250


  • #14   4. maj 2009 Køb brugt. Det bliver ofte nævnt, at de fleste af os i gennemsnit skifter vores motorcykel ud hvert andet år. Det her bliver altså din første motorcykel, ikke din sidste. Køb derfor en brugt V2'er, hvor droslingen mærkes mindst, som Knud nævner.

    Og brugt kan godt være en motorcykel, der har kørt få tusinde km og hvor der stadig er fabriksgaranti. Jeg foreslår blot at undgå en helt ny motorcykel, som taber 15.000 kr. i værdi det øjeblik du kører ud af forhandlerens garage, fordi jeg skulle tage meget fejl, hvis du ikke opgraderer, når du fylder 20 eller kort efter, selvom du sikkert tænker nu, at den motorcykel du går og kigger på, er alt, du nogensinde får lyst til.


  • #15   4. maj 2009 Er selv ny med kort, har købt en gammel honda cb 400 super sport som er rigtig billig i forsikring, det kunne også være en måde at gøre det på, med mindre man vil have en racer. Der er mange rigtig gode gamle motorcykler til salg herinde, så kan man altid købe en stor mc når de 2 år er gået. Men det er en smags sag

  • #16   4. maj 2009 Bare køb en maskine du synes om og ikke hvad andre typisk foreslår selvom det er nogle gode bud. Du kan jo se min første motorcykel den er en 4 takt med 22 hk

    ellers er der sådan nogle modeller her.
    de er alle sammen 4 takts så du får alligevel en god lyd ud af disse modeller skal lige siges at jeg tror det er kawasakien som er hurtigest af disse modeller.

    honda rebel cmx 250
    yamaha xv virago 250
    suzuki gn 250
    suzuki gz 250
    kawasaki el eliminator 250

    hvad med en spritny hyosung gt 250 r
    (link fjernet)


  • #17   4. maj 2009 Hyosung gt 250 r er vidst den hurtigeste af dem alle den er bygget på r også

    Men jeg startede med den jeg har nu en suzuki gn 250 den er fin nok og kører dejligt. smiley


  • #18   4. maj 2009 Efter et stykke tid med en babyninja vil du sikkert have lyst til en ret potent racer!

    Anskaffer du en stor mc og drosler den nu vil det nok pga prisen blive en 600cc V2 som Kund anbefaler for det er optimalt til det, men i dag er 600cc ikke meget og du vil hurtigt skulle ansaffe dig noget andet alligevel!!!

    Køb den fede ninja og begynd at spare op til den næste for det er en dyr hobby smiley

    MEN FE'


  • #19   4. maj 2009 Hvis du har set dig lun på babyninjaen, så køb den. Det er jo en dejlig lille maskine som er bygget til begyndere på lille kort. Og så synes jeg den ser ret fed ud og ikke umiddelbart lyser langt væk af lille maskine. Der er så også den fordel at du med en sådan maskine virkelig får lært at udnytte den netop fordi den ikke har så mange kræfter og man derfor ikke skal være hyperopmærksom på, hvor meget rulle den får. Og så er der som du selv siger en fordel ved en billig forsikring.

  • #20   4. maj 2009 Køb den Ninja og lad være med at tænke så meget på hvad du taber på den - motorcykler er en rigtig dårlig investering, men så længe man har det sjovt betyder det jo ikke så meget smiley

    Det er en superfed lille maskine, som er dejlig nem at køre og den er bestemt ikke kedelig!


Kommentér på:
Begynder MC, kan det betale sig og....

Annonce