{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.816 visninger | Oprettet:

Textil tøj vandtæt..?? {{forumTopicSubject}}

Hej

Selv om jeg har kørt MC i en del år efterhånden, har jeg dog formået at holde mig fri for regnvejrskørsel.. smiley

Men vi planlægger en tur sydpå til sommer, og skal jo nok regne med at få noget vand under vejs..

Både fruen (som kører på egen MC), og jeg selv med sønnike bag på, kører alle i textil tøj fra IXS.
Det er rigtig fint tøj, som holder vind og kulde ude, og jeg er ganske tilfreds med kvaliteten..

Men men.. hvad med vandtætheden i textiltøj..??
Er det vandtæt til små byger, eller regner det bare lige igennem..??
Hvad gør I andre på ferieture..??
Skal ma evt. købe noget vandtæt overtrækstøj, som trækker på hvis himlen ser truende ud..??

Mvh
Per


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Textil tøj vandtæt..??
  • #1   9. maj 2009 Den bedste vandtætte jakke jeg nogensinde har ejet, er en Lockwell tekstiljakke, den holdte vandet 100% ude på trods af 120km i styrtregn. Ikke en vanvittig dyr jakke, men hold da kæft:-)


  • #2   9. maj 2009 Tjaeee, det plejer det gode af det at være. Og IXS er da et ganske godt mærke.
    Min Jaguar-Gloveco jakke, som bestemt ikke er af høj kvalitet holdt mig 99% tør.
    Alternetivt kan du give det noget Textil Imprægnering i sygningerne. Så er de sikker på det holder. Meeeeeen Den skal nok være vandtæt.


  • #3   9. maj 2009 Hej jeg tror heller ikke at det er noget problem for textil tøj i en nogenlunde kvalitet skulle jo være det bedste til at holde vand ude. Jeg har heller ikke fået noget vand ind i mit textil tøj så det er bare se af at komme afsted. God tur.

  • #4   9. maj 2009 Tekstiltøjet er generelt langt tættere end læder, og kortere strækninger med selv temmelg meget regn holder det helt tæt i.

    Dog vil jeg anbefale jer at skaffe en overtræksdragt, hvis I skal på langtur.2-3 timer, så pibler der altså vand gennem det meste.



  • #5   9. maj 2009 Har kørt min del af kedelige 100+ km regnvejrsture, og mit Dainese tekstil holder 100% tæt.

    Men det er så hammervigtigt at have handsker og støvler der gør det samme. Sørg for at få nogle gode af slagsen smiley


  • #6   9. maj 2009 Jeg/vi har også haft et par dage med regn sydpå, og vil klart anbefale en regndragt til at tage over.

    Det kan godt være dit alm. holder vandet ude, men regndragten gør det bedre, og så er det super rart at kunne hive den af når solen igen titter frem, og fortsætte i knastørt tøj.


  • #7   9. maj 2009 Dog - ved nærmere eftertanke kommer der faktisk ret let vand ind ved halsen, ærmekanten og der hvor maven og bukserne er lynet sammen. Måske et overtræk som Knud nævner ville være den bedste vej, når man skal langt hjemmefra.

  • #9   9. maj 2009 jeg har tøj af tvivlsom mærke men det holder vandet ude i lang tid men en hel dag i regnvejer så får jeg lidt vand ind

  • #10   9. maj 2009 Altså det er jo ret væsentligt om dit IXS tøj hævder at være vandtæt (f.eks. med en Gore-Tex membran). Hvis det gør det - så tror jeg nok at du kan forvente at det er vandtæt - IXS plejer at holde hvad det lover.
    Hvis det ikke hævder at være vandtæt, har det sandsynligvis ingen indsyet membran, og så vælter vandet igennem. En anden faktor er selvfølgelig også hvor gammelt tøjet er - membranerne holder ikke tætte for evigt.
    Hvis alt går galt, ville jeg stoppe forbi Louis i Tyskland og købe en regndragt - de har nogle rigtig gode nogle til omkring et par hundrede kr.


  • #11   9. maj 2009 Jeg tror ikke på at der findes tekstil tøj som er 100 % tæt.... har selv een af de bedre mærker, men f.eks bliver våd især omkring skridtet som det første og så støvlerne holder heller ikke tætte selvom det er gore-tex modellen og er forsynet med membran...Så på med regndragten.
    Rukka har nogle mega dyre jakker som vistnok har 5 års garanti imod vandgennemtræning...nogle der har erfaringer med dem?


  • #12   9. maj 2009 Jeg har selv haft et tekstil sæt fra IXS, som det første års tid beskyttede ret godt mod vand, men som andre også har skrevet, er alle tekstil sæt forsynet med en membran af det ene eller det andet mærke, som har til formål at levere bedst mulig kombination af åndbarhed og vandtæthed. 100% kan ikke opnås, men de gode membaner kommer tæt på.
    Efter 2-3 års brug, var mit IXS sæt ikke længere vandtæt, og selv et nyere tekstil sæt kan blive gennemblødt hvis mængden af vand er stor og langvarig nok. Jeg ville helt sikkert tage en regndragt med. De koster ikke alverden, og vejer/fylder heller ikke meget. GOD TUR :o)


  • #14   9. maj 2009 Jeg takker mange gange for de gode svar.

    Tror jeg vil købe nogle regndragter, så er vi rimelig dækket ind.. smiley
    Skulle måske prøve, at jage fruen ud på en længere tur på en regnvejrsdag, så kan hun være prøveklud med IXS tøjet.. :-))


Kommentér på:
Textil tøj vandtæt..??

Annonce