{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
721 visninger | Oprettet:

Læder matterer klarlak {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med min Hein Gericke læderdragt. Når jeg kører længere ture, såsom 200km og op efter.. bliver tanken matteret i lakken, der hvor mine ben rører.

Dragten er mat sort hellæder.
Cyklen er en Kawasaki ER-5, det er egentligt irelevant.

Er der noget jeg kan gøre for at undgå dette, eller mindske effekten, har tænkt på at behandle dragten med læderfedt, men ved ikke om det skulle hjælpe?

Nogen erfaringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Læder matterer klarlak
  • #2   10. maj 2009 ... Elelr er det fordi man slider på klarlakken og er nød til at spendere flere tusinde kroner på at få et par beskyttende lag???

  • #3   10. maj 2009 Helt i orden med det ekstra spørgsmål, som jeg kan svare på smiley

    Du er nødt til at polere det væk, da det er slidtage på klarlakken.


  • #4   10. maj 2009 Jeg rører generelt ikke tanken med benene eller andet..
    Mvh Danny


  • #5   10. maj 2009 Hvis man hænger lidt rundt på cyklen når man ser et sving, så sker det hurtig at man kommer ind og røre tanken med benene, så kan sagtens se problemet.
    Som Cartman siger så tror jeg at filmen er en god mulighed, ellers er kan der jo gives et ekstra lag klar lak, men det gør vel ikke at problemet forsvinder, der er bare mere klarlak at slide på?



  • #6   10. maj 2009 Jeg rører sgu næsten altid tanken med benene, gør alle ikke det? Det aflaster armene helt vildt, og dermed vægten på forhjulet, plus du får mere kontrol med cyklen føler jeg ihvertfald.

  • #7   10. maj 2009 Kunne være en ide og prøve med StompGrip udover man beskytte lakken skulle man også have bedre kontakt med cyklen når man laver -Hang outs-.. Iøvrigt så er det ridser i større eller mindre omfang der gør at din lak bliver mat ( Går ud fra din tank er mat hele tiden) så med mindre ridserne er så dybe de er gået igennem lakken og nedtil farven så kan du næsten altid polerer den op igen dog må der nogen gange en polermaskine til..

  • #8   10. maj 2009 Allan, problemet med dem er bare at når du først hænger der, så er det ikke nemt at flytte sig rundt. dvs. hvis du ikke sidder rigtig første gang, så er det mega svært at flytte sig igen... smiley Jeg er helt sikker på at det ikke ville virke for mig i hvert fald.

  • #9   10. maj 2009 Helt præcist, så sliber læder rent faktisk:-)

    Bare spørg nogen, der anvender en gammeldags ragekniv og strop:-)


Kommentér på:
Læder matterer klarlak

Annonce