{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.086 visninger | Oprettet:

Under 95 db med R6 årg. 2004 {{forumTopicSubject}}

Hej

Som overskriften antyder, skal jeg finde en måde at sikre mig min R6'er er under denne grænse da jeg skal med DKKT til Anderstorp 8-9/6.

Der sidder en potte på hvor der er et blåt logo og står EVO. Jeg har ikke kunnet finde mere info på nettet, så det er nok en lidt mærkelig en. Den har 2 stk. "tutter" for enden.

Hvor finder jeg en original potte til en R6 2004?

Evt. ved i om der findes DB-killers i den størrelse?

hul 1 = 20 mm diameter
hul 2 = lidt mindre


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Under 95 db med R6 årg. 2004
  • #1   27. maj 2009 Hmm tror du kan finde universal db-killer på ebay...

  • #2   27. maj 2009 Nu ved jeg ikke hvor længe de kørte med samme potte men jeg har en liggende til en 99'er smiley

  • #3   27. maj 2009 Den blå avis. smiley
    Der plejer at være masser.


  • #5   27. maj 2009 Ok det er jo et overvejende godt argument for at undersøge det nærmere. Jeg har lånt en lydmåler, så må vi se smiley

    Nogen der ved hvordan de måler?

    Jeg har været ude for at de holdte en lydmåler ca. 30cm fra udstødningen og man skulle holde RPM på 6000.

    Og Don T du har tydeligvis prøvet noget andet. Hvor hurtigt kører de ved forbi kørslen? altså snakker vi midt på langsiden eller?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.853
    #6   27. maj 2009 Smider du standard potten på, har den ingen problemer med at overholde grænsen på 95db ved forbikørsel på sturup. Det kan min SV1000 med 2 åbne Akrapovic potter...

    På anderstorp foretages målingen på den lille pitlangside, og der bliver lyden kastet rundt mellem de to sider af banen som begge er beton - dvs hvis man er lidt uheldig kan maskinen dumpe lydprøven selvom den ikke larmer "for meget". Det største problem for nyere 600ccm er heller ikke udstødningen, men mekanisk støj fordi de går med så mange omdrejninger.
    Den umiddelbare løsning er at beklæde hele indersiden af kåben med tempur skum - også kaldet æggebakke skum...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.853
    #7   27. maj 2009 Nå ja - en godkendt lydmåling er ikke mulig at lave i pitten hvis det er forbikørselsmåling de foretager på banen.

    Normalt holdes mikrofonen en meter ud fra siden af, og en meter bagved udstødningens afgangshul - i samme niveau. Den måling skal så være ækvivalent til banens forbikørselsmåling - og på Anderstorp mener jeg det er 98db ved pitmåling = 95 db ved forbikørsel, men jeg er ikke sikker.


  • #8   27. maj 2009 Tak for info Sajmon.

    Godt jeg ikke ejer en såkaldt "screamer" 04'erne er jo lige før de begyndte at gå helt sindsygt i omdrejninger.


  • #9   28. maj 2009 Min r6 smed db killeren ud på banen og jeg blev da ikke hevet ind til siden på anderstorp selvom dette skete.

  • #10   28. maj 2009 DB killer har virket fint for mig deroppe... i med en db killer !! ingen grund til at køre uden. du risikerer bare at blive hevet til side, og sætte arrangøreren i et dårligt lys overfor baneledelsen.

    i med en db killer !


  • #11   28. maj 2009 sidst vi var på Anderstorp stod der et par mennesker med lydmålergrej på langsiden.. (den rigtige langside) .. men ellers sidder der en måler oppe på bygningen på den korte langside.



  • #12   28. maj 2009 Hey Boy

    Jeg har stadig ikke set din bane racer, men er det ikke sådan en her Blueflame Evo potte? http://www.revsperformance.com/images/blueflame/evo_ti_twin.jpg

    God tur derop.
    Vi ses


  • #13   28. maj 2009 Hej Jacob

    Det var ret godt gættet. Jeg havde ikke selv fundet ud af det. Men jo det er sådan en! Grim ikke smiley

    Og tak for hjælp og info til jer andre. Fissen you've got mail.

    Mvh
    Stefan


Kommentér på:
Under 95 db med R6 årg. 2004

Annonce