{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

Rensning af kæde {{forumTopicSubject}}

Hvordan renser jeg nemmest min kæde, uden at afmontere den? Skal den på bagløfter og i frigear eller kan jeg gøre det på alm. støttefod? Jeg bruger en spray-kæderens (selvom jeg har hørt at lampeolie skulle være ligeså effektivt).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rensning af kæde
  • #1   5. jun 2009 enig med cartman - lampeolie er din homie i den henseende smiley

  • #2   5. jun 2009 Dvs. pensle (spraye) mens kæden sidder på, og så trille kæden rundt. Kan jeg så smøre med kædespray igen med det samme?

  • #3   5. jun 2009 Petroleum og tandbørste, herefter trykluft og klud, vente lidt, og genindfedtning (castrol chain wax), og vupti, kæden er som ny igen!
    Kan gøres på 1 time smiley


  • #4   5. jun 2009 hvorfor rense en kæde??? ok med mindre der er grus/sand på så få det renset men ellers er det da helt ligegyldigt.....

  • #5   6. jun 2009 Diesel kan også bruges, ihvetfald det de anbefaler i service manualen til min ninja...

  • #6   6. jun 2009 man renser en kæde fordi man gerne vil have sine ting er iorden, vejsnavs, gammel fedt, sand, småsten alt sammen virker som sandpapir både på kæden og de O/X ringe der sidder og skal fungere som tætninger ind i kædeledet og selve tandhjulene bliver også slidt af det.
    Regelmæssig rengøring og smøring af kæden ligger adskellige tusind killometer til et kædekit.......


  • #7   6. jun 2009 vejsnavs/småsten .....??? det kommer sq igen med det samme, gammel fed smører lige så godt som nyt, en tur i regnvejr så er kæden som ny igen..... moderne kæder er så robuste at det betyder intet for overfladen, og tætningsringe, tjaa det eneste man få ud af at rense er at sandkorn kommer bare endnu længere ind i leddet, men det er bare min mening....

  • #8   6. jun 2009 Så er det bare underligt, at instruktioktiosbogen siger, at man bør rense sin kæde for hver ca. 1000km

    Men som Kim S siger, renser jeg nu os min kæde, fordi jeg gerne vil ha tingene ser ordentligt ud og en ny renset kæde, ER nu noget kønnerer end en der er helt sort. Min mening

    Jeg bruger en kettenmax fra louis og lampolie, det tager ti min at rense på den, og så ser kæden ud som ny igen.


  • #9   6. jun 2009 ... ja ligesom der er nogen der sværger til at man ikke kan skifte et fortandhjul når det bliver slidt uden at skifte hele kittet eller at man ikke kan lappe et dæk når det punkterer... æstetikken er selvf. en anden ting....

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #10   6. jun 2009 Syntes heller ikke man skal vaske en kæde, det gør mere skade end gavn, det er bedre bare at tage en klud med benzin eller lignende og så tørre side pladerne af, og ikke ned i rullerne eller o ringene, ved vask kommer skidtet ned i rullerne og o ringene risikerer også at blive ødelagt.

  • #11   6. jun 2009 Cartman har ret.

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #13   6. jun 2009 Side pladerne Cartman ikke på o ringene, tror sgu egentlig jeg vil skille min motor ad ved næste olie skift, og vaske og børste det gamle sorte olie af der sidder på tandhjul, stempler mm. (ironisk)

  • #14   6. jun 2009 og hvia gammel fedt/streg olie smører lige så godt ny, så er der vel heller inge grund til et olieskift ;o)

Kommentér på:
Rensning af kæde

Annonce