{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk
  • #1   2. mar 2006 Tja, jeg havde Pilot Power på min Bandit i 2004, bagdækket holdt ca. 4000 km, men det var så også incl. 2 banedage...

    Mvh. Rune


  • #2   2. mar 2006 Ja tænkte netop også på at skifte til pilot power lige inden den store banedag, men hvis størrelsen til min bike er kommet til den tid så skal jeg helt sikkert prøve 2ct!!! det lyder helt vildt nice jo =))

    20% er jo også en del og jeg har kun hørt godt om pilot power også så det må være et lækkert dæk!


  • #3   2. mar 2006 syntes dog 4000km er lige i underkanten, kørte lige omkring 8000km på et brigdestone og der blev asso kørt hårdt til engang i mellem!!

    men de blev også kørt helt ned til bunden næsten smiley


  • #4   2. mar 2006 Kan heller ikke sætte en finger på det dæk, det stod bare fast! Men det blev godt nok høvlet af i siderne på banedagene, så 20% blødere hmm så forsvinder det da helt hvis man lægger gassen for hårdt på ud af svingene smiley Banditten er selvf. heller ingen letvægter, og den har trods alt lidt hk og moment at lege med, min har i hvert fald smiley

    Mvh. Rune


  • #5   2. mar 2006 Har lige kørt med Bridgestone BT 012 ss dæk. Det er et "halvt" bane dæk, det stod også rigtig godt fast! Det krævede bare lidt længere opvarmningstid end pilot power, men tror helt klart det ville modstå en banedag eller 2 meget pænere end pilot power gjore...
    (Det var p.g.a. banedagene at det kun holdt 4000 km)

    Mvh. Rune


  • #6   2. mar 2006 Ja motorico, det har du nok ret i, mit hed noget med bt20 eller sådan? det sku være et lidte ældre dæk, men det holdt nu meget godt fast på vejene!!

    De dæk jeg har på nu(kan ik lige huske) det er nogle fra metzeler og dem føler jeg mig ik rigtig trygge med, har oplevet et par gange hvor de glider ud når jeg ligger mig rimlig langt ned og det er jo ik lige fedt! har dog også kun kørt mellem 500-1000km på dem så de er stadig lidt "nye" smiley

    jeg havde forresten 150/60 bag på før, men har 160/60 og jeg er lidt bange for det er en smule sværre at komme helt ned på kanten, kan der være noget om det?

    Det bliver ihvertfald noget michilin power eller 2ct der kommer på næste gang det helt sikkert =))

    Tak for svarene btw!!


  • #7   2. mar 2006 Ja okay rune, det er egentlig rimlig meget alligevel, hvor længe kørte du?

    Kan os se du kommer ret langt ned så det lyder faktisk ik så slemt!!

    ellers må jeg bare køre dækket i døden også tude over det bagefter hvis det sku blive helt slidt på en banedag hah smiley


  • #8   2. mar 2006 Det er jo også noget der giver streetkred. hvis de er fuldstændigt opløs i siderne smiley
    Men jo, der sad 160/60 dæk på min FZR600 og der manglede jeg stadig ca. 1 cm på dækkanten da kåben begyndte at gå i =:P
    Det eneste 160/60 dæk jeg har kørt til kanten var faktisk pilot power på min bandit... Da det var dødt kom der Dunlop D207 på og der manglerde jeg 1 cm på dæk-kanten selv om jeg rent faktisk kørte lavere omgangstider med det ?!?

    Mvh. Rune


  • #9   2. mar 2006 ja og der var ikke en eneste kant på mine brigdestone dæk til sidst!!

    Ok jeg har hørt lidt om at jo større dæk jo sværrere? men det kommer vel også an på om svinget er krævende eller sådan? hvad ved jeg!!!

    Ok det lydet jo en smule mystisk, men igen jeg aner intet om det hehe, men det må vel være sådan at jo hurtigere man kører jo længere ned kommer man også? eller hvad?


  • #10   2. mar 2006 eller det passer jo ik helt!!

    men jeg ved det ik hehe


  • #11   2. mar 2006 Jo normalt kommer man længere ned i svinget hvis man køre hurtigere, men der er bare ret stor forskel på dæk-formen fra producent til producent...
    Mener ikke at det er sværere at komme ud på kanten af et bredere dæk, kører med 180/55 på min Bandit nu og med Bridgestone BT 012 ss manglede jeg ca. 1mm hvor jeg manglede 1cm med det 160/60 Dunlop dæk... Men tror også fælgbredden har meget at sige, for på min R6 sad der en 6" R1 fælg og selv om jeg ikke kørte særligt hurtigt (omgangstider) kom jeg helt ud på kanten og lidt til... (180 dæk) Men det er vist ved at være lidt for sent på aftenen til det her smiley

    Mvh. Rune


  • #12   2. mar 2006 Tror ikke du både kan få lang leve tid (mange KM) og super vejgreb - Det er jo et kompromi - Jeg havede Pilot sport(forgænger til power) på før og det holdt kun 3500 har aldrig kørt bane dag - nu køre jeg pilot road og det er meget beder på våd vej - men når jeg skal næsten ned med knæet på tør vej har det ikke samme greb - også alligevel, det giver bare et lille ryk, har fået forklaret at det er pga at dækket er bygget op af 2 typer af dæk.
    Og så flytter kar kassen sig lidt. Men hvis jeg skal til at køre bane dage ville jeg have et andet dæk på - ellers ender det sku med at jeg smider den.


    I den her tråd er der nogle link hvor du kan læse noget om CT2
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=12373


Kommentér på:
Dæk

Annonce