{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

Fazer 600 spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Da jeg ikke har bekendte der har interresse i motorcykler bliver jeg nødt til at spørge - kære læsere smiley

Har været ude og prøvekøre en Fazer 600 fra '99 der har gået 50.000 km.

Det er konen som skal have noget at køre på om søndagen - og jeg syntes den er fornuftig af udseende.
Jeg har selv en Bandit 650 som nu er 2 år gammel.

Jeg bemærkede ved kørsel at den har en MEGET mere snerrende lyd i 1-2-3 gear som så aftager ved skift opad i gearene. Lyden kommer fra venstre side af motor.

Motor lyder ved opstart helt fint uden nogen former for rasleri.

Der er ikke nogen forskel i "motorlyd" når man holder stille og trækker kobling eller sætter i gear.

ER det bare almindeligt når sådan en Fazer har gået 50.000 km at den snakker så meget fra motor eller skal jeg se efter en anden. Jeg sammenligner jo hele tiden med min egen, som absolut ikke siger noget.

Sælger har haft den siden foråret (købt privat i Ålborg)
- og han har kørt 2000 km på den.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fazer 600 spørgsmål
  • #1   31. aug 2009 nu siger du en snerrende lyd fra venstre side.. dette får mig til at tænke på kæde-støj..???

  • #2   31. aug 2009 Claus R

    Jeg havde en (se evt min profil) som havde kørt omkring 25000 km

    Den snerrede ikke i gearene og jeg oplevede generelt ikke nogen problemer med den.

    Så som jeg umiddelbart tolker det, så er ikke en sund lyd og nok noget jeg ville få undersøgt nærmere inden køb.

    Men at sammenligne en 10 år gl cykel med en 2 år gammel, er lidt unfair, for der er ingen tvivl om at den vil "snakke" mere end en nyere.

    Min umiddelbare mening er at en Fazer der har kørt de km ikke BURDE være noget problem hvis bare den er passet smiley

    Ingen tvivl om at det er en herlig køremaskine som også indbyder til sjov og leg. Meget velafbalanceret og fornuftig at køre på...

    God fornøjelse


  • #3   31. aug 2009 det er kæden, det er jeg næsten 99,9% sikker på, lagde du mærke til om kæden var blank???

    sådan en fazer er ikke til at tage livet af


  • #4   31. aug 2009 Jeg har selv kig på en Fazer så lytter lidt med. Hvis der er nogen der har nogen gode/dårlige erfaringer. Så vidt jeg kan se er der sket et facelift i 02, er det kun kåben eller er der også andre ting.

  • #5   31. aug 2009 Dækmanden (aarhus) .
    Hmm nu du siger det - så mener jeg kæden var helt tør - skulle det virkerligt kunne give den "mislyd"

    Man burde jo prøve en tur til med en dåse olie i lommen smiley


  • #6   1. sep 2009 ja det kan det, fazeren har det med at vibrere i fodhvilerene.

    på min egen kan jeg mærke det når den er ved at være tør, så begynder min at vibrere endnu mere


  • #7   1. sep 2009 Enig med Dækmanden. Man kan opleve en form for resonans i fodhvilerne pga slap eller tør kæde.

    Lars - ja jeg mener også det var i 02 at faceliftet skete til det lidt mere mainstream og upersonlige look. Personligt er jeg langt mere til det "gamle" udseende.


Kommentér på:
Fazer 600 spørgsmål

Annonce