{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.323 visninger | Oprettet:

omreg / syn ? ved ejer skift eller ? {{forumTopicSubject}}

har lige fået en MC (første)
mit spørgsmål er ? skal den synes ved omreg/ejerskift ? og hvordan er reglerne for MC køretøjer ved syn ? hvor tit ?

hvad tjekker de ? ved intet derfor søger jeg hjælp smiley

skal først indreg til næste sæson igen. dvs står uden plader nu..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  omreg / syn ? ved ejer skift eller ?
  • #1   28. sep 2009 Motorcykler syn

    1-5 år gamle skal ikke synes ved ejerskifte
    5-10 år gamle hvis den er synet indenfor 2 år skal den ikke synes
    10+ over 1 år siden sidste syn, skal synes

    Ståe en cykel uden plader over 1 år skal den synes under alle omstændigheder


  • #2   28. sep 2009 okay så skal den synes den er 11år og over 1år siden sidste syn..

    hvad tjekker de alt til syn

    lys ? bremser ? dæk ? dæmpere ?


  • #3   28. sep 2009 Lys, bremser, affjedring, dæk, slør i lejer og for meget larm fra udstødningen - det er vist mere eller mindre det.

    I praksis har jeg dog oplevet at de tit nøjes med at trille en tur rundt på P-pladsen smiley


  • #4   28. sep 2009 Hej Dennis

    Yes den skal synes så.

    Jeg har også købt MC som skulle synes og havde lidt paranoia over det. Jeg lavede bare en aftale med sælger om at synet var en del af handlen således at hvis den blev synet uden problemer delte vi prisen...hvis der var anmærkninger eller den blev kasseret så skulle han betale.

    Det gjorde at jeg ikke købte en som jeg risikerede at skulle så med en masse efterregningen for at få den gennem syn,

    Så har du ikke købt endnu vil jeg anbefale ovenstående!


  • #5   28. sep 2009 jahh men nu har vi desværre handlet. men jeg ved bremser dæmpere udstødning osv intet fejler rimeligt nyt alt sammen , dæk også stortset nye.

  • #6   28. sep 2009 så kør den til syn.. om ikke andet får du en liste over det der skal laves.. smiley

    bare husk at tjekke lys inden du tager der hen.. er så dumt at det er det den fejler.. og husk der skal være plader på til syn..


  • #7   28. sep 2009 De 3 gange jeg har synet mc er der blevet tjekket lys, horn, blink og bremser. Ingen køretur og så var de fuldstændig ligeglade med lyden. Tror også kun de kiggede hurtigt på dækkene. Et syn har maks taget 10 min. nok nærmere 5 min. Og de tre syn er i forskellige synshaller..

  • #8   28. sep 2009 Hej Har været til syn 2 gange, begge gange målte han meget på bremseskiverne,ellers lys ,blink dæk og tjek af stelnummer.Rimelig hurtig.

Kommentér på:
omreg / syn ? ved ejer skift eller ?

Annonce