{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.105 visninger | Oprettet:

Z1000 {{forumTopicSubject}}

Jeg har i denne sæson kørt på min svigerfars kawasaki ER6N, men syntes allerede at den er en smule kedelig at køre på. Jeg fik det store kort i juli måned, og står og skal købe MC til sommer 2010. Kræver sådan en Z1000 meget kørerutine? jeg har prøvet Honda CB1000RA som jeg syntes var overdrevet voldsom og fed.
Jeg har lige set at Kawasaki kommer en ny Z1000. Den ser da alt for lækker ud, men vil jeg kunne håndtere sådan en vild maskine og få det sjov ud af den som jeg skal, eller skal jeg have noget mere rutine?
Kom med jeres meninger og erfaringer.
Jeg er 28 og bliver 29 til sommer, men vil heller ikke købe for småt som jeg vil fortryde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Z1000
  • #1   5. okt 2009 Du kunne jo også ta´ en rigtig billig mellemting:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=62052

    :O)


  • #2   5. okt 2009 Ja 7½éren har jeg også set på, men som sagt vil jeg have noget som jeg ikke behøver at skifte ud af ren kedsomhed, men noget som jeg kan have i flere år og vokse med smiley
    jeg må bare prøve den z1000 når den kommer i handlen...det er trods alt højre hånd der bestemmer farten på cyklen.


  • #3   5. okt 2009 Galil..nu er en busaén også lige det mest ekstreme du kan lægge ud med. Der er også Yamaha FZ1 i samme klasse.
    Men skriv endelig jeres erfaringer omkring start med en stor maskine.


  • #4   5. okt 2009 bare køb den z1000

    min første mc er den jeg har nu.. GSXR-1000 og det går fint smiley


  • #5   5. okt 2009 det er jo kun dig selv der kan finde ud af det....
    ... ingen hemmelighed at mere vil have mere. Der findes ingen erstatning for kubik... men alligevel så kommer du nu langt med en moderne spors mc på 600 eller 750 kubik... (og de er nemmere og lave en hurtig start på end en moderne 1000....)... så jeg vil ikke mene du skulle kede dig på en moderne maskine på 600 kubik de kan som regel køre hurtigere igennem et sving end de fleste lyster....

    mvh Offslow


  • #6   5. okt 2009 Glenn J>> Det er lige den form for opbarknig jeg søger smiley
    Men fornuften må man heller ikke glemme. Min kammi er lige skvattet på sin SV1000, men kom heldigvis ikke noget til skade. det har bare fået tankerne igang om sådan en z1000 er for heftig (ved godt at det slet ikke er samme cykel).
    Offslow>> Du har helt ret i at jeg vil kunne få min lyst styret på en 600 eller en 750, men vil jeg ærge mig over at jeg ikke købte den z1000 om 5 år? se det kan tiden kun vise.


  • #7   5. okt 2009 nogen skal jo have det lidt vildere end andre... mens andre kan glæde sig over de glæder en lille maskine nu engang giver... jeg har selv kørt på 150 ccm scooter med 15 hk... en dejlig lille behagelig køremaskine, dernæst en 600 supersport fra start 90... til færgen til sidst som gjorde mig så fartblind at det gjorde helt ondt.... men for helvede hvor var det fedt og smide den i 1. gear rundt i et godt sving ude på mols også bare trække en sort lakrids...

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #9   5. okt 2009 Oftest er det ikke motorstørrelsen som er afgørende for om man styrter eller ej, så om din kammerat er skvattet eller ej, kan jeg ikke se relevansen i.

    Køb den cykel du vil... :o)


  • #10   5. okt 2009 Køb en Z1000 i troen om den har du også om 5 år. Bliv ærgelig efter 1 år da du prøver en FZ1 med 30 heste mere eller en anden ny cykel på det tidspunkt med endnu flere kræfter. Da hverken du eller jeg kan se ud i fremtiden så er mit råd til dig. Prøv nogle forskellige cykler og se ikke længere ud i fremtiden end højst nødvendigt.
    Har selv en Z750 og ja den kan da komme til kort på de lige stræk overfor større cykler, men det er en naked og den vil altså hellere på svingtur og der er det MINE begrænsninger fremfor cyklen, den er der meget mere sjov endnu at få ud af.


  • #11   6. okt 2009 "jeg har prøvet Honda CB1000RA som jeg syntes var overdrevet voldsom og fed."

    Så køb dog den i stedet for en Z1000, du ikke ved om er noget. smiley


  • #12   6. okt 2009 På en z 750, der er det dig der er flaskehalsen de næste mange år ikke mc'en, når vi taler sving og teknik.
    På de lige stræk vil der ske det at du efter lidt tid åbner den helt op i de første par gear, den store forskel er at de store cykler render +120 (eller værrere) i 1. gear og de mindre render måske +90, accelrationen fra 0-100 er ikke så forskellig endda da den store mc typisk er tungere og højere gearet for at forsøge at holde fronten nogenlunde på jorden. Ved accelrationer fra 100 og frem er forskellen noget mere markant (for ikke at sige meget) Min primære grund til a have lidt flere ccm er på grund af bundtrækket, altså at man ikke behøver at sparke så meget rundt i gearene for at overhale en bil her og der. Min sidste mc var en 900ccm Fireblade.


  • #13   6. okt 2009 Køb en mindre mc af 2 grunde: den første er aldrig den rigtige så den bliver skiftet uanset hvad indenfor kort tid og det er nemmere at lære at kører mc hvis man ikke skal koncentrerer sig om powerslides og andre julenumre og man bare kan åbne op for hanen med det samme med kan se udgangen af svinget

    Men hvis du kun vil kører ligeud og vil ha en cykel der ser smart ud foran grillen så køb en 1000, en 600cc er rigeligt til Danske forhold, det hele handler om piloten


  • #14   6. okt 2009 Jeg er så heldig at have prøvet følgende mc'er:
    Suki GT550 sjov 2 takter, men gammel
    Suki GS650G dejlig pålidelig cykel, aldrig problemer med den
    Honda CBR600 skøn lille racer, let at håndtere.
    Suki GSX1300R Fed, mega træk, men tung..
    Suki VS750 Chopper måtte prøves. Godt ombygget.
    Yam Fz1-N Fedeste cykel til dato. god kørestilling, ok med træk.

    Sagt på en anden måde... Du kommer til at skifte uanset hvilken cykel du starter ud med. Selv ville jeg nok vælge mindre end 1000 kubik. Du kan alligevel ikke udnytte alle de kræfter hele tiden og den tager lettere pippet fra dig.


  • #15   7. okt 2009 Køb den du kan lide at køre på vel vidende at du sikkert vil skifte om et par år. Der er eller kommer altid en der er federe. Og hvis du er tiolfreds med den du har så lad være med at prøve en med federe. Det re gået galt for mig hver gang og koster mange penge;-), Men så længe vi har det sjovt. Jeg har nu ikke fortrudt at jeg startede med en mindre men føles den allerede for lille inden du overvejer at købe den så lad være og gå efter guldet (det der frister mest) med det samme.og håb så på at du er tilfreds længe. Det er jo nok det billigeste i længden.

  • #16   8. okt 2009 Hej Alle.
    Tak for de mange gode svar. det har virkeligt givet mig noget at tænke over. først og fremmest skal jeg prøve en Z1000 når den kommer i handlen, for så til den tid at tage stilling til om det er den rigtige cykel for mig.
    Det kan være at jeg ender med en meget mindre cykel end det jeg har i tankerne nu, hvem ved.
    Mvh. Mikkel


Kommentér på:
Z1000

Annonce