{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

kasper h
kasper h
Tilmeldt:
5. maj 2008
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15

hjælp til at vælge cykel. {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til at finde mig en cykel at køre rundt på.
Jeg har kigget på et par modeller og vil uden tvivl gerne have de helt store, men venter lige et år eller to inden jeg vil rykke helt op og tage turen på en "helveds maskine" smiley med 174 hk smiley
Min drøm er en Honda CBR 1000 fireblade eller en ducati 1098R

Derfor vil jeg gerne høre +/- på følgende modeller.
Honda CBR 600 fra 04 og frem
Honda CBR 1000 fra 04 og frem
Ducati 999R
Ducati 1098R
Yamaha R6 05 og frem
Kawazaki Ninja ZX-6R 04 og frem

Det er de cykler jeg har kigget på.
Håber der er nogen der vil give lidt erfaringer med cyklerne... hvis der da er nogen der har det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til at vælge cykel.
  • #1   25. okt 2009 prøv dem prøv dem prøv dem ................................
    vi andre kan jo ikke vælge cykel for dig,men hvis det var mig der skulle vælge,ville jeg vælge en cbr1000rr med abs i sort!!! konge cykel


  • #2   25. okt 2009 Hvad er din alder, erfaring og hvad skal motorcyklen bruges til?

  • #3   25. okt 2009 Prøv dem og dan dit billede..

  • kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #4   25. okt 2009 21 ikk rigtig nogen erfaring, cyklen skal bruges til gadekørsel.

    De store cykler er kun for at høre mhp. senere valg/dagdrømme, de "realistiske" cykler er cbr 600 og R6 men tror måske jeg vil ned på en 250 og starte, men skal som sagt lige ud at prøve dem først. Samt høre mit forsikringsselskab smiley
    Men inden da, vil jeg gerne høre lidt om de forskellige cykler. der må jo være nogen der har prøvet dem og kan smide et par +/- på de forskellige cykler?

    evt. en Aprilia RS 250 som start det første års tid, og derefter op på en af de "små" cykler jeg har ovenover.


  • kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #5   25. okt 2009 noget helt andet... hvad vil det koste at få en cykel der i tyskland koster 11.990euro / 89.251Kr på danske plader?

  • #6   25. okt 2009 start med en kawasaki 250 ( MINI NINJA ) den er en rigtig god start cykel..

  • #7   25. okt 2009 Jeg ville klart vælge en suzuki SV650s/SV1000s frem for de andre som startmaskine.

    650´eren kan ikke det samme som en CBR600 på toppen, men den er klart billigere at både forsikre og "lære" at køre på.

    600ccm racer hører for mig ikke hjemme på landevejen da de skal have nogle prygl for at opfører sig som de er bygget til, hvor V2´eren ikke er så voldsom som en 600ccm racer men til gengæld er det et mere anvendeligt træk til landevejen da den har et bredere område hvor den trækker.

    Det vigtigste er at du kommer ud og prøver dem inden du beslutter dig og ikke køber den "andre" mener er god til dig.

    Jannik...


  • #8   25. okt 2009 Jeg ville tage en 1000´er med det samme, hvis du har råd. En CBR 600 er altså også en helvedes maskine og alt for hurtig, så du kan ligeså godt hoppe på din drømmemaskine med det samme og spare dig besværet met at skulle sælge 600´er og købe ny cykel om 1-2 år som du skriver. Og husk at du nok kan glemme alt om kasko på sådan en cykel, det kan simpelthen ikke gå an at betale 30.000 per år i forsikring for noget du, hvis alt går som det skal, ikke får brug for ;-).
    Så mit råd er ud og prøv, køb den CBR1000 og din mor bliver glad, hehe.


  • #9   25. okt 2009 Medmindre du vader i penge, kan det være en god ide at starte på en billigere cykel, så der er råd til at lave begynderfejl. Du får næppe kasko på, din alder taget i betragtning.

    Kan anbefale en CBR 600 F2 som begyndercykel. Nem at køre, billig i indkøb og hurtig nok til det meste.


  • kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #10   25. okt 2009 så tror jeg at det bliver en CBR 600 eller Ducati 748 som en første gang cykel? det er en 748ccm 93 hk. tror i den vil være mulig at forsikre nu hvor jeg må vente et par år med min drømme cykel?

  • #11   25. okt 2009 Ansvar koster 2500 hos GF. Kasko koster sikkert mere, end du har lyst til at finde ud af smiley

  • kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #12   25. okt 2009 også på en 600ccm ? hvad vil være realistisk at få kasko på for en 21 årig? skal jeg virkelig helt ned på en 250ccm for at det er muligt?

  • #13   25. okt 2009 En realistisk kasko på en 600ccm racer = +25.000,-
    Snup en SV650 eller Kawasaki ER6 til at starte på.
    Og mht hvad en MC koster at få på plade, så kommer det an på hvilken MC samt den alder der er tale om. Ikke nok at vide den koster 11.900€


  • kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #14   25. okt 2009 en ducati 1098 men kan høre jeg skal vente et par år med at købe sådan en hvis det er så sygt dyrt med forsikring smiley

  • #15   25. okt 2009 SKAT er ligeglade med, hvad du betaler for en mc, når de regner afgiften ud. På SKAT's hjemmeside kan du se, hvad andre har betalt for den model du tænker på.

  • #16   26. okt 2009 Nej det ville være en ret god ide at vente med en 1098. Der er jo et ganske passende ordsprog der hedder, at man skal lære at kravle før man kan gå. Det gælder også for MC'er...

Kommentér på:
hjælp til at vælge cykel.

Annonce