{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.238 visninger | Oprettet:

Søger personlig viden fra motard-folk! {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg søger lidt forskellig viden omkring "motard" maskiner. Har forgæves søgt i diverse forums, uden helt at finde den information jeg mangler, da meget af den information jeg kan finde kommer fra folk der har hørt noget eller læst noget eller har snakket med en fætters fætter som har en ven hvis onkel vistnok har haft en motard maskine engang smiley

Here it goes...:

Overvejer at prøve noget motard, men er ikke sikker på om det er klogt af mig.

1. Hvilke maskiner kan anbefales?

2. Hvordan er de som pendler maskiner?

3. Service intervaller?

4. Hvordan er de på de lidt længere ture?

5. Holdbarhed?

Håber i vil ødsle ud af jeres viden;-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger personlig viden fra motard-folk!
  • #2   19. nov 2009 Jamen det kommer jo lidt an på pkt 1 i indlægget.

    Ved sku ikke helt hvad jeg skal kaste mig over.
    Jeg er jo honda mand, men de er jo ikke ligefrem så meget fremme på dette område.
    Så om det skal være noget KTM, Aprillia, Suzuki, Yamaha ved jeg ikke.
    Husquarna og Husaberg ved jeg sku ikke helt hvordan er med holdbarhed og stumper og sådan.


  • #3   19. nov 2009 1: Typisk ktm eller honda.

    2: Der er fine hvis du kun skal kortere ture.

    3: Korte da de fleste er en-stampere

    4: Ikke skide behagelige da de jo ikke er lavet til touring og du sidder lige ret op og ned i vinden.

    5: Holdbarheden er fin hvis du overholder service intervallerne, ellers er det noget lort.

    Lidt korte svar, men bedre end ingenting.


  • #4   19. nov 2009 Jesper: Kan se du har haft et par KTM'er i kartoteket. Hvordan var de, og hvad "brugte" du dem til ?

  • #5   19. nov 2009 Øhm...der må jeg så skuffe dig. Der står jo også cykler jeg har prøvet.

    Kender da ejeren af dem og han brugte dem til alm vej i weekenderne og overholdt alle service hos aagesen så han har ikke haft nogen problemer.


  • #6   19. nov 2009 har ikke den vilde motard erfaring, men har da prøvet xt660x, en ktm 525 exc ombygget og voldtunet til motard, og en ktm 620 sc... af dem foretrak jeg den voldpumpede 525 exc... vil du have motard som pendler cykel skal du nok satse på en honda xr650r eller en yamaha xt660x... yamahaen er ihvertfald meget komfortabel, - men er det bøllekørsel og kun til sjov, så vil jeg vælge ktm eller måske sådan en aprillia v2... som også skulle trække ganske fint.

    Men du må jo ud og prøve noget forskelligt, så finder du nok lige modellen... (og der er jo andet i livet end honda)... smiley
    mvh Offslow


  • #7   20. nov 2009 Robin:

    Motard til gaden, er et spørgsmål om temperament.

    Vil du have den rigtige følelse, dvs omkring 110-120kg og 50Hk.
    Så er det en ren racer, med dertil hørende lave service intervaller.
    Og de koster kasen, pga afgiften.

    Men i min verden er eks. Yamaha´660 sku ikke en supermoto, nuvel den har siddestillingen, og udeendet. Men 46Hk til 180kg, har intet med letheden fra SM at gøre.

    En mellemting der er populær, er ktm´s LC4 maskiner, de findes i et væld af udgaver, og kører godt. De har lange service intervaller.

    Lidt sjoverer endnu, men stadig fornuftigt er Husqvarna´s 610.. Stadig fornuftige service intervaller.

    Skal det være VILDT, så hedder det Aprilia SXV550.. uha uha smiley
    Fornuftige service intervaller, dog skal der skiftes olie lidt oftere hvis du vil pase på den.. Men fuck den er vild smiley

    Supermoto om langtursmaskine, GLEM DET smiley

    Hvad man vælger, er et spørgsmål om temperament, og økonomi..
    Men hvil du vil prøve et par forskellige, så sig til..

    Ligenu har jeg 3stk SXV450 og en SXV550. En KTM450SMR og en Husaberg450 smiley


  • #8   20. nov 2009 Hej Robin

    Du kan i princippet tage den cykel du vil.
    Da jeg købte min havde tidligere ejer, sendt sine nav til pølselandet, hvor der kom excel motard fælge/dæk på. Mener jeg så en regning på 7500 for hele omgangen. Derfra er det så bare spørgsmålet om hvor meget du ellers vil lave om på den. Troede faktisk at jon og dig skulle ud og køre noget enduro?

    Anders


  • #9   20. nov 2009 Hej Anders.

    Jamen vi er skam også godt igang. XL'ern står klar i garagen smiley Det er sku meget muntert.

    Men tænkte lidt på og man skulle finde en sjov, let maskine til asfalten også. Spørgsmålet er bare om det skal være en "rigtig" motard, eller om man skal finde en mellemvej ??????? Måske en Duke eller noget


  • #10   20. nov 2009 Honda laver da den store 650er , skal så bygges om med motardhjul men damn den er fin og stærk !

    direkte langtur .... NEJ aldrig


  • #11   20. nov 2009 hehe kommer lige med en klassiker;)... men en duke eller sådan en som min?

    den er skide god at køre langt på, og kan noget motard, men ikke lige så heftigt som de vilde race maskiner, de er så heller ikke så gode til langture/rejser eller pendle... den kan også offroad med de rigtige dæk på....

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=65995





  • #12   20. nov 2009 Jimmi: Tja... Har også luret lidt på din, ser sku fin ud, men synes der er lidt mere adventure-bike over den i forhold til eks. Duke.

  • #13   20. nov 2009 Jimmis er fandme fed.. og kan hvis behovet opstår skrælles endnu mere for vægt.

  • #14   20. nov 2009 robin,, ja du har ret,, lige nu har jeg også taske stativ og håndbeskyttere på, men ingen problem at afmontere det så ser den også lidt mere race ud..

    duken er fed nok, den er bare lige det ældrere og sikkert ikke så god at sidde på som min.... men hva faen jeg skal ikke reklamere her;)

    hvis man har en cykel i tankerne så kan andre sgu komme nok så meget med gode ideer;)


  • #15   20. nov 2009 honda crf vis det kun er til race...tror det er den billigeste at holde kørerne...skal selv igang til sommer

  • #16   20. nov 2009 Todt:

    Vil nu ikke sige en CRF er billig at holde kørende til race..

    Bla. de hurtige B-kører i mesterskabet, og A-kørerne, er der nogle CRF af nyere årgang (2006++) og ingen af dem har endnu gået mere en 25timer på en krumtap..

    Så den der sang fra de varme lande om at Honda holder såååå meget bedre, glem den. Desuden vil de også meget gerne smide ventilerne.

    Nej hånden på hjertet, så er de mest holdbare sku nok de gamle KTM RFS motorer.. Damn de kan tåle nogle tæsk..


  • #17   21. nov 2009 Hej Robin ...

    Ta dig en snak med ham her , han er rimelig sej til de maskiner og en pisse flink gut...

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=556


  • #18   22. nov 2009 Hej Robin. Du må gerne komme og prøve min Duke.Uden forpligtelser.Så kan du se om det er noget.

  • #19   2. dec 2009 hej robin

    Jeg vil sige at hvis du vil ha en ren racer som ktm 525,husaberg eller husqvarna så skal du selv være god til at skrue i dem frodi de skal passes og plejes køre godt har ingen problemer haft med dem jeg har haft men du skal nok regne med at på et tidspunkt vil du stå med motoren skildt ad i atomer på bordet sådan er det med dem ellers er det noget lc4 dem er der mange til salg af syntes bare selv der mangler et eller andet når man kører på dem...


  • #20   2. dec 2009 Hej David.
    Ja nu nævner du også lige netop de modeller/mærker som jeg tror jeg ikke vil satse for meget på, netop af de grunde nu nævner.
    Men hvis det var til ren race... Så kunne det meget vel blive en 525 smiley


Kommentér på:
Søger personlig viden fra motard-folk!

Annonce