3.607 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Brændt nylon på udstødning. Brændt nylon på udstødning.

Hej.. Jeg har et lille problem med noget brændt nylon på mit forrør - Er der nogen her. Der ved hvordan jeg fjerner dette uden ridser mm?
Og og ligeledes har det været "meget" varmt og er blevet blå, er der ligeledes nogen der ved om dette kan poleres væk??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Klipning hæk 1.400 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Montering af parasol på fod 1.000 kr.
  • Ophæng af tv og diverse 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brændt nylon på udstødning.
  • #3   25. nov 2009 Hvis det er rigtig nylon, så kan du såmænd tørre det af med acetone på den kolde udstødning.

Ellers varm den op som Anders skriver. Tag så og fold et stykke bomuld(det SKAL være bomuld) sammen flere gange og gennemvæd det med petroleum/lampeolie og tør s¨pletten over hurtigt med petroleumsvåd klud flere gange. På ingen tid har du vasket pletten af. Hold kluden petroleumsvåd hele tild og lad den køle nogle sekunder mellem hvert strøg. Det damper voldsomt så stå uden for med det..

Blåfarvningen skyldes varme i en enkelt metallag. Nogle gange kan du polere det væk, men det kommer igen.

• #4   26. nov 2009 DU MÅ IKKE BRUGE AUTOSOL. Det ridser. Jeg bruger sådan noget gul vat fra "storehause" Det virker bare og lægger en hinde over det rustfri/chrome.
    (købt ved Spareparts i Hedehusene)

• #5   26. nov 2009 POW:

Hvor i alverden kommer den påstand fra. Den dukker ofte op, men anvender man det med rene klude på ellers rene emner, så har jeg aldrig set det ridse på noget som helst - i hvert fald ikke ridser, som kan ses med det blotte øje.

Gnubber man på noget, der er fyldt af sand, så ridser alt - selv babyolie

• #6   26. nov 2009 Ovnrens, er faktisk lavet til at få fastbrændte belægninger af, på varme genstande! Derfor er det også RIGTIG godt, til at fjerne resterne af overtræksdragten fra de varme potter og lign!

Autosol ridser ikke, og det bedste resultat får man, hvis man i stedet for klude, bruger fingerspidserne til at polere med. Fjerner også midlertidigt fingeraftrykkene, så man kan roligt gå i banken efter lukketid!

• #8   27. nov 2009 Har benyttet ovnrens en håndfuld gange med godt resultat! Så vil stadig anbefale det.

• #9   27. nov 2009 Det kan da godt være der er kommet en ny sammensætning i autosol. Men da det kom frem i 70erne da ridsede det. Jeg har ikke brugt det siden. smiley

Kommentér på:
Brændt nylon på udstødning.

Annonce