{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mc kørekort til sidevogn
  • #1   1. dec 2009 Jeg tog kørekort for ca 2 år siden og der fik jeg sidevogn med i kørekortet.
    Mvh lasse


  • #2   1. dec 2009 Hej Lasse
    tog du kørekortet til Mc & sidevogn
    eller fik do sidevognen skrevet til i dit kørekort
    Venlig hilsen
    Bjarne


  • #3   1. dec 2009 Idag er det sådan at det følger helt automatisk med! Sådan var det da jeg tog kortet for 2 år siden!

    Mvh kristian


  • #4   1. dec 2009 Jeg mener, at du skal en tur på køreteknisk anlæg og derefter have dit kørekort rettet, men spørg en kørelærer!

  • #5   1. dec 2009 tror i at man kan få det skrevet i kørekortet,uden at man skal til prøve igen,
    del lyder helt utrolig, de plejer da at vil have penge for alt
    når man har haft kørekort til Mc i 30 år


  • #6   1. dec 2009 Nej, du kan ikke bare 'få det'... Reglerne er ændret undervejs

    "Mange spørger hvad man gør hvis man er indehaver af et "gammelt" kørekort "uden sidevogn" - udstedt før 1. juli 1996. Vi rettede spørgsmålet direkte til Trafikministeriet og fik følgende svar:

    Indehavere af A1-kørekort, som ønsker at opnå ret til at føre motorcykel med sidevogn, skal gennemgå et kursus i sidevognskørsel på et køreteknisk anlæg. Kurset skal være gennemført i overensstemmelse med afsnittet herom i Færdselsstyrelsens undervisningsplan for køreuddannelsen til kategori A og dokumentation for gennemgang af kurset skal indleveres til kørekortkontoret.

    Kørekort til kategori A1 + A2 giver efter den 1. juli 1996 ret til at føre førnævnte motorcykler både med og uden sidevogn.

    Indehavere af kørekort alene til kategori A2, som ønsker at opnå ret til at føre motorcykel uden sidevogn efter den 1. juli 1996, skal derimod som hidtil bestå en køreprøve til kategori A."

    (link fjernet)


  • #7   1. dec 2009 Trailer på mc har derimod ikke noget med kørekort at gøre.
    fra (link fjernet)

    Den 18. maj 1998 blev det ved lov nr. 292 lovligt at montere en trailer efter sin Mc.
    loven trådte i kraft den 10. juni 1998.

    Færdselsstyrelsen har udsendt en særlig meddelelse om de vigtigste nye punkter
    (med. nr. 1730, J. nr. 1998-4100-9).

    Der er kommet ændringer til “Detailforskrifter for Køretøjer 1998”, og Statens Bilinspektion har udsendt en intern meddelelse med syns bestemmelser, nr. 0759 af 10. juni 1998.
    • En motorcykel må tilkobles et stk. trailer eller et påhængsredskab.
    • Traileren må maksimalt være 2,5 meter langt og 1 meter bred.
    •Totalvægten må højst være halvdelen af motorcyklens egenvægt, dog maksimalt 150 kg. En nimbus egenvægt er 185 kg. Totalvægten af trailer, der spændes efter en Nimbus må således højst være 92,5 kg. Men der rundes altid ned til hele tal så det er 90 kg. Da jeg var til syn forlangte de ikke vejerseddel men jeg fortalte selv hvad traileren vejede. Men det er nok en god ide at medbringe sådan en.
    • Lygteføring er de samme som for små påhængsvogne til biler. Bemærk hvis Din Mc ikke er født med blinklys kræves det kun på traileren.
    • Det er ikke lovpligtigt med Bremser på anhængeren.
    • Motorcyklen og påhængskøretøjet skal synes sammen i fast kombination. tilkoblingen monteres efter motorcykelfabrikantens anvisninger eller anvisninger fra fabrikanten af tilkoblingen. Som var mig selv da jeg jo selv fabrikerede det hele.
    • Motorcyklens motor skal overstige 125 kubik .
    • Påhængskøretøjet må ikke bruges til personbefordring.
    • Største tilladte hastighed med anhænger efter Mc er som for biler med anhænger: 70 km/t.
    • Jeg havde absolut ingen problemer med at få synet mit projekt, jeg tror faktisk at syns folkene syntes det var lidt sjovt med noget anderledes. Men det er nok en god at møde op med alt den dokumentation man selv kan finde. Evt. billeder af andres projekter, der er synet.
    • Jeg kan kun anbefale at gå i gang med en trailer, hvis lysten skulle være der, det er ikke så svært som det ser ud til. Det kostede mig 400,- kr. for syn af påhænget samt 230,- kr. for syn af motorcyklen med eller uden sidevogn. Altså 630,- kr. i alt. ( Priser pr. december. 2002 ).


  • #8   1. dec 2009 Nåeee ja Bjarne helt gratis er det nu ikke :o).

    Som Simon skriver, så skal du blot en tur omkring køreteknisk anlæg, bruge ca 1-2 timer afhængig af køreskolen, herefter får du et bevis på at du har gennemført.

    Prisen afhænger af den køreskole du vælger at tage kortet hos, men det varierer vist fra en 700 kr. til et par tusinde, afhængig af om du skal leje MC med sidevogn eller ej.

    Herefter skal du betale for et nyt kørekort, og husk lige et nyt billede når du skal have det fixet.

    Står selv og skal tage sidevognskort på første belejlige tidspunkt, jeg kan jo ikke have at konen skal sidde og vifte mig om næsen med et kørekort med det eneste stempel jeg mangler :o).

    God fornøjelse
    JLL


  • #9   1. dec 2009 Hej Alle sammen
    Mange tak for infoerne & hjælpen


  • #10   1. dec 2009 I 2005 gennemførte jeg sidevognskursus på køreteknisk anlæg for at få lov til at køre med sidevogn.
    Der var ikke noget form for køreprøve eller teoriprøve kun en masse køreøvelser på banen.
    Fik et kursusbevis som skulle afleveres på kørekortkontoret.
    Henvend dig til en kørelærer så kan han sikkert henvise eller bestille plads når der er kursus igen, køres som regel sammen med at nye MC kørekort aspiranter er på manøvrebane.
    Men tror de fleste er lukket ned for vinterperioden.


  • #11   1. dec 2009 Kontakt selv et køreteknisk anlæg, det er billigere end igennem en kørelærer. Næsten halv pris.
    Det er bare nogle øvelser på køretekniskanlæg, og på kørekortkontoret.


  • #12   1. dec 2009 jep køreprøve er ikke nødvendig at aflægge med sidevogn, det er som skrevet kun et kursus du skal have.. jeg tror mit kostede 700.- udspecificeret igennem mit kørekort. Det var inkl. leje af cykel på banen.

  • #13   1. dec 2009 Tog selv sidevognskort for 3 måneder siden! Fik mig sneget med på et endagskursus på et køreteknisk anlæg! To timers kørsel med og uden det 3'de hjul på asfalten, 900,- til kørelæreren og så ned på borger-"service" med et vellignende foto og så ellers vente på posten!
    Piece of cake! Og det er altså edderspas og køre med "beiwagen"!


  • #14   2. dec 2009 Hej Alle sammen
    Mange tak for infoerne & hjælpen
    Venlig hilsen
    Bjarne


Kommentér på:
Mc kørekort til sidevogn

Annonce