{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.200 visninger | Oprettet:

Pot/hash (THC) og kørsel på mc.. {{forumTopicSubject}}

Hvis man ryger lidt "fjolletobak" hver dag, eller næsten hver dag, hvilket mange jo gør..... Hvorledes vurderes det så hvornår det er ok at føre et motorkøretøj.....

Det er vel ok at køre når man ikke længere synes det snurre i kasketten..... Eller hvad????

Mange mennesker har jo målbart THC i blodet altid og fungere jo udemærket i trafikken, og iøvrigt i alle mulige andre situationer...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pot/hash (THC) og kørsel på mc..
  • #1   2. jan 2010 Cool Rene J.
    Så hvis vi har mange pædofile så er det også ok at kneppe børn?


  • #2   2. jan 2010 det er efterhånden simpelt at måle.. så har du noget i blodet burde du ikke køre.. hvis man så køre en tur burde man jo bare skulle af med pappet og frakendes det i et par år..

    det burde gælde alt ulovlig narko..


  • #3   2. jan 2010 kræver vel lidt stimulans at køre MC det er jo skidefarligt

  • #4   2. jan 2010 Peter K

    Ok..... Godt eksempel...

    Men tager dit eksempel højde for hvis piloten ofte er påvirket.... For ryger han kun sjældent kan jeg godt forstå han kommer i problemer...

    Men hvordan forholder det sig med folk der er "skæve" næsten altid og alligevel udfører avancerede og komplicerede handlinger....

    Evnen til abstrakt tænkning, koncentration, opmærksomhed samt sproglig formulering og forståelse. Det er jo rent faktisk noget af det der skærpes hos nogle "brugere".....


  • #5   2. jan 2010 Kristian J
    Det er faktisk sådan.... For så var det jo normalt...


  • #6   2. jan 2010 skærpes koncentration, opmærksomhed samt sproglig formulering og forståelse hos brugere? Hahaha, det vil jeg godt se links til!

    PS: Jeg har selv røget dagligt i mine yngre dage, i gymnasietiden helt specielt og det hjalp sgu ikke på min uddannelse!


  • #7   2. jan 2010 Keyser: Så Hvis mange mennesker gør noget dumt så er det i orden fordi det er normalt? Jamen så skal Tyskland da ikke bekymre sig om at de har startet 2 verdens krige...for de var mange om det så det var normalt!

  • #8   2. jan 2010 Hvis man ryger lidt "fjolletobak" hver dag, eller næsten hver dag, hvilket mange jo gør..... Hvorledes vurderes det så hvornår det er ok at føre et motorkøretøj.....

    Hvis man ryger jævnligt, har man et afhængigheds problem og burde fedte ned til sin læge og bede om hjælp.
    Og hvor ser du lige hvor mange der ryger hash jævnligt?
    Det er ok at fører et køretøj når kroppen ikke er påvirket af ulovlige rusmidler og ikke et sekund før og ikke når det ikke "snurre i skalle" mere.


  • #9   2. jan 2010 Min pointe er at man har lov til at tænke selv. Og hvis man vurdere at man kan køre fint. Straffen for at dumme sig påvirket, om det er alkohol ellers stoffer skal så bare også svare til hvad man gør. Kører du et andet menneske ihjel fordi du er på stoffer eller alkohol skal det også bare svare til manddrab. 16 år...!

    Fordi jeg er sgu i tvivl på om misbrugere, og ja, det er et misbrug hvis man ryger dagligt, er i stand til at vurdere om de er i stand til at styre et køretøj forsvarligt.


  • #10   2. jan 2010 enig med brian der..

  • #12   2. jan 2010 Kristian J
    Ganske rigtigt.... For dem var det helt normalt på det tidspunkt...


  • #13   2. jan 2010 cool cool Keyser....jamen ryg dig lidt galar og kør dig en tur!

  • #14   2. jan 2010 Brian(spjald) E
    Jeg advokere ikke for at man skal køre i påvirket tilstand.... Men du er da inde på noget der..... Hvis jeg absolut skulle køre med en fuld chaufør, ville jeg da vælge den der var vant til at være fuld...

    Men nu handler det jo ikke om alkohol som vi jo ved er langt mere skadeligt end THC....


  • #15   2. jan 2010 Peter K
    Det er overraskende mange trafikanter du taler om der...


  • #16   2. jan 2010 Jeg synes at man er komplet idiot hvis man indtager noget som helst euforiserende inden man kører, uanset hvor tit man indtager det og hvor kort man har tænkt sig at køre... Der burde være en nul-tolerance i fht sprut og ulovlige stoffer, når man snakker kørsel...

  • #17   2. jan 2010 Keyser Nielze.
    Hvis jeg absolut skulle køre med en fuld chaufør, ville jeg da vælge den der var vant til at være fuld...


    Hvis?! Det eneste der er at gøre i den situation er kold og klamt at konfiskere hans nøgler på stedet og ikke en skid andet!
    Uanset om det er alkohol, hash og stoffer, er man påvirket så er der nul kørsel og så er der ikke mere at rafle om.
    Det kan ikke på nogen som helst måde retfærdig gøres på nogen måder at kører med større eller mindre mængder i kroppen af det ene eller andet.


  • #18   2. jan 2010 Hahah ..
    Keyser tager da forhåbentlig gas på jer smiley ..
    Så uansvarlige mennesker findes da ikke !?


  • #19   2. jan 2010 Rene J for min skyld kan i godt ved lov forbyde kørsel hvis man er påvirket af alkohol under den nuværende grænse.
    Men fordi man ser andre tosse rundt på piller gør ikke det andet "mindre" ulovligt eller for den sags skyld smart.


  • #21   2. jan 2010 Det værste er sku ikke dem selv, men mere de andre personer i trafikken man sætter i fare .. NUL TOLERANCE !

  • #22   2. jan 2010 Brian "Fjeder" J
    Nu var det jo en tænkt situation med den fulde Chauffør...Men jeg kunne jo være kommet til skade og kun have de 2 valgmuligheder for at få hjælp....
    Jeg respektere skam fuldt ud dit standpunkt...

    Nu ved jeg ikke om dit profilbillede er af dig.... Men eksempelvis kender jeg da til en del aktive soldater der ikke holder sig tilbage med rusmidler...Men soldater er jo også blot et bredt udsnit af befolkningen...


  • #25   2. jan 2010 Baronen aka. redneck .
    Det er simpelthen et ringe argument.... Så skulle du heller ikke have lov til at køre bil hvis der lå en stjålet yankie bar ved siden af dig....Eller hvis du har en ulovlig tatovering..... Det må handle om hvorvidt det er skadeligt for sikkerheden...


  • #26   2. jan 2010 Brian(spjald) E
    Ja den var muligvis lidt søgt.... smiley

    Jeg prøver iøvrigt heller ikke at retfærdiggøre noget som helst.... men blot vejre stemningen.....

    Det er jo en kendsgerning at masser "normale" af mennesker iblandt os har målbare mængder af THC i blodet... ALTID.... Det var mere det jeg ville pointere


  • #27   2. jan 2010 Keyser
    Man kan altid optænke sådan en situation, men nu er vi i DK og 112 klare nok langt de fleste episoder hvor en tilskadekommen har brug for hjælp, så med minde det ikke er direkte livsfare og 112 er ude af billedet, så er der ingen lovlig eller i mine øjne fornuftig forklaring på at hoppe bag rettet/styret og kører.
    Profil billedet er af mig og kan kun snakke ud fra hvad jeg selv har set og oplevet som fast ansat i dansk militær.
    Vi holder en streng nul alkohol/og andre stoffer politik under udsendelser, overskrider du den er det hjem med første flyver.
    Hvad der sker herhjemme i weekender osv kan vi af gode grunde ikke styre og ja det alle steder det sker og desværre også inde i militæret og alle andre steder.


  • #28   2. jan 2010 FRI HASH OG ALKOHOL...
    Jeg syntes det er helt ok at køre efter indtagelse af alkohol og hash
    ( Bare det foregår på et lukket anlæg på en trehjulet cykel med instruktør )


  • #29   2. jan 2010 Brian "Fjeder" J

    Det var heller ikke det lovlige eller hvad der var mest ok jeg sigtede efter... Men blot at forskellen er mere mærkant på en der ryger sjældent end en der ryger ofte...

    Jeg håber ikke jeg har fornærmet dig med det der soldaterhalløj... Jeg har skam stor respekt for at der er nogle der gør det "beskidte" arbejde vi andre har rodet os ud i...


  • #30   2. jan 2010 Dem der ønske NUL TOLERANCE tænker vel også at dette bør gælde alkohol..... ALTSÅ en promille på over 0, så er det af med pappet...

  • #32   2. jan 2010 Baronen aka. redneck .
    Selvfølgelig er det ulovligt, af en eller anden årsag..... Men hvornår er det farligt.....
    Det er jo også ulovligt at køre 1km/t for stærkt. Men her er der pludselig meget stor tolerance....


  • #33   2. jan 2010 Er THC egentlig overhovedet ulovligt ? er det ikke kun ulovligt at vidersælge, for er der ikke grænser imellem hvad der er til eget forbrug og hvad der kan betragtes med formål for videresalg ?

    Jeg har nogle bekendte som i bil blev påkørt af nogle andre bekendte i bil som alle vidste røg sig skæve meget tit, og de var tydeligt påvirket da de påkørte de andre, men politiet ville ikke komme da der ikke var kommet nogen til skade.


  • #34   2. jan 2010 Nå ja, og jeg har faktisk næsten stået i den sitiuation som Nielze stiller op.

    Jeg var på nathold og fik noget hærdet epoxy i øjet og skulle på skadestuen. jeg blev kørt af en kollega der var glad for fjolletobak, da jeg var færdig på skadestuen spurgte han om det var iorden at han røg en pind inden vi kørte- han blev ikke fjollet af det sagde han, da jeg sagde at han godt kunne vente indtil vi var kommet af motorvejen.


  • #36   2. jan 2010 Keyser du har skam ikke fornærmet mig eller militæret på nogen måde.
    Militæret får igennem værnepligten folk ind fra alle samfundslag og også de brodne kar med et moralsk kompas der oftere end andres trænger til at blive "nord stillet" så jeg er skam slet ikke overrasket over det du siger, for jeg har selv set det.
    Forklaringen er nok nærmere at det er blevet mere anerkendt og "ok" i folks øjne at indtage forskellige ting i forhold 10-20 år tilbage og frem for alt betydeligt nemmere at få fat i over hele DK.

    Rene J.
    Derfor er der ingen fornuft i loven,man må lave sin egen og bruge sin egen sunde fornuft.

    Dvs vi skal bare give herboende Hizb ut-Tahrir frit lejde til at oprette deres egne love i DK?
    For så tror jeg nok du kan finde mig oppe foran Jydske Dragon regiments porte bankende på for at komme "hjem" igen og hoppe op bag mit 12,7mm "møgspreder" "klar til kamp"
    Enten følger vi de love der er i DK, for selvtægt og egne love er et skråplan hverken du eller jeg ønsker at komme ud på.
    Jeg synes selv den danske lovgivning er møg vattet og trænger til en opstramning, men den snak en anden gang/tråd.


  • #37   2. jan 2010 Sandheden er jo nok at det ikke er noget nævneværdigt problem at så mange danskere jævnligt ryger lidt ulovlige stoffer og efterfølgende bevæger sig rundt i trafikken med større eller mindre mængder THC i kroppen...........Så havde vi nok hørt om det....

  • #38   2. jan 2010 Det er nu engang bevidst at er du påvirket i større eller mindre grad, er din reaktions evne også.
    Bare fordi de personer som er påvirket ikke kører galt er ikke lig med at de er sikre at have på offentlig veje og på det område gider jeg ikke spile hasard med mit eller andres liv.


  • #39   2. jan 2010 dem som køre i påvirket tilstand skal efter min menning miste kørekørtet for ALTID

  • #40   2. jan 2010 Egentlig en god diskussion, jeg har selv gjort mig mine overvejelser. Feks hvis man ryger en bønne, kan man godt mærke når den klinger af efter nogle timer og mon ikke at man er helt frisk næste dag. Men jeg mener at havde hørt at det kan spores i blodet i mange dage bagefter (nogle siger 30-40) og hvad sker der hvis man bliver stoppet en uge efter en lystig aften og de tager en blodprøve der viser et positivt udslag?
    Og hip hurra for alle de regelrettede skribenter der fordømmer det fordi det er ulovligt, det kunne jo rent faktisk være at man lige havde været et smut i Holland på en coffieshop...


  • #41   2. jan 2010 Det er på ingen måde i orden!!!!!

    Det allerførste tegn fra THC er ikke snurreskal eller sløvhed - det er stærkt nedsat reaktionsevne - det går ikke specielt godt sammen med motoriseret trafik.

    Hvad værre er THC er meget længe om at komme ud af kroppen. Dette er en af årsagen til, at man ikke oplever tømmermænd på samme måde som med alkohol. Det nedbrydes så langsomt, at man ikke mærker gener fra nedbrydningsprodukterne som man sprut.

    Så Trådstarter : DON*T F------ DO IT!!!


  • #42   2. jan 2010 Brian "Fjeder" J
    Vi er helt enige.... Mit udgangspunkt var også HVORNÅR er vi for påvirkede.....

    Mht. alkohol har vi jo politisk besluttet at 0,5 promille er grænsen for hvornår det er forsvarligt at køre. Men føler man sig fuld med en mindre promille bør man selvfølgelig ikke køre...

    Mht. THC er det jo målbart i kroppen i op til 20-30 dage. Og det betyder jo så at utrolig mange menesker bør have frakendt kørekortet. Og så alligevel ikke.... Du kan jo lovligt ryge dig i hegnet i Amsterdam, tage flyveren hjem og køre i din bil fra lufthavnen hvis du føler det er forsvarligt... Hvis man føler sig skæv endnu skal man selvfølgelig lade være....


  • #43   2. jan 2010 Knud (Vestegnen) J

    Jeg kunne heller ikke drømme om at køre hvis jeg føler jeg er skæv....

    Men på samme måde som vi har vedtaget at det er ok at være lidt påvirket af alkohol og alligevel køre. Kan det vel også forsvares at køre med en given mængde THC i kroppen...

    - Smadremanden -
    Jeg tror simpelthen ikke politiet kan få ret mange sager om THC i blodet til at holde... Derfor forfølger de dem ikke....



  • #44   2. jan 2010 Jeg har da iøvrigt været til Trackday-arrangementer hvor "pinden" lystigt går rundt om aftenen....Så det er da ihvertfald ikke alle der synes det er noget værre noget....

  • #45   2. jan 2010 Keyser:

    problemet med THC er jo netop, at den eneste konstaterbare effekt af lavdoserede mængder er den nedsatte reaktionsevne, og det opdager man jo ikke selv.

    Jeg tror i øvrigt nok, at årsagen til at man ikke kører mange flere sager er, at man ikke som med alkohol bare kan lægge et plasmakoncentrationsnivea som kriterium. Dertil er dosis-effekt sammenhængen alt for varierende.

    Den er bestemt også varierende med alkohol, men inden for langt snævrere grænser


  • #46   2. jan 2010 Selvom keyser ,starter samme debat som i en annonce han har , og jeg er lidt i tvivl om det kun er for at få lidt gang i gaden , er der jo noget inntra i diskutionen om rus , og bilkørsel , jeg kender en som ikke kan fungere normalt når han ikke har røget , og en anden som dagligt kører efter at have drukket en kasse bajer (i ville ikke kunne se det på ham ) ham ville jeg satme ikke køre med hvis han havde en promilee på o.0 ! problemet er jo at man er nødt til at have en målbar skala at dømme udfra , da det ville være meget bøvlet med et individuelt skøn hvergang

  • #47   2. jan 2010 Tjah, nu ku' jeg - præcis som jer andre - godt skrive et LANGT indlæg om min mening, men helt ærligt. Det eneste jeg håber på er, at hverken jeg eller mine børn render ind i sådan nogle skvadderpander, der ikke tænker sig om!!! Det være sig at ryge/drikke, før man kører og alt det andet, hvor man burde bruge sin sunde fornuft. Tro mig,- hvis jeg kendte til nogen, som havde en så ligegyldig holdning til mit og andres liv i trafikken, ville jeg ikke tøve et sekund med at fjerne nøgler m.m., og jeg ville i hvert fald ALDRIG sætte mig ind i eller bagpå et køretøj, der sku' køres af en person, der var påvirket - af det ene eller det andet!!!

    Hm,- på den anden side,- der er sgu' så mange der gør et eller andet ulovligt - og det bør vel være ok, at JEG så følger deres eksempel, eller hva'?? Skodtråd!!!


  • #48   2. jan 2010 sanne du overser at alt ikke er sort eller hvidt . og at der i denne tråd er spændene beskrivelser af gråzonerne .

  • #49   2. jan 2010 http://www.youtube.com/watch?v=Is1d-tXMWT0

    Bare for at sætte et andet perspektiv på det hele ..


  • #50   2. jan 2010 Rene j : ja udvikling kommer sjældent gennem samtale med mennesker med samme holdninger ,meninger og synspunkter som ens egne.

  • #51   2. jan 2010 Ved ikke om du kan bruge dette her til lidt oplysning:

    http://www.sst.dk/publ/Publ2006/CFF/Narkotikasituationen/HTML/html/full_publication.htm

    13 Medicin og illegale stoffer i trafikken
    13.1 Indledning
    Både medicin, illegale stoffer samt alkohol påvirker på forskellig vis køreegenskaberne ved enten at have en søvndyssende virkning og svække koncentrationsevnen, og/eller medvirke til øget opstemthed og øget selvfølelse, med heraf følgende reduktion af kritisk sans samt øget risiko for at tage chancer i trafikken.

    Der foreligger imidlertid i Danmark kun en begrænset viden om, hvor stort problemet er med førere, der er påvirkede af medicin eller euforiserende stoffer, omfanget af førere med forringede køreegenskaber på grund af sygdom samt endelig, hvor stor risikoen for sådanne førere er for at komme i uheld. Der er dog i de seneste år sat fokus på emnet, både nationalt og i regi af den Europæiske Kommission.

    Den seneste undersøgelse af forekomsten af medicin og illegale stoffer i trafikken i Danmark blev gennemført af Danmarks TransportForskning tilbage i 2000 og omhandlede geografisk alene Holstebro (Behrensdorff 2001). Herudover har Danmarks TransportForskning deltaget i et større europæisk forskningsprojekt - IMMORTAL, der blev gennemført i perioden 2002-2005 og økonomisk blev støttet af EU´s 5 rammeprogram30. Projektet har indhentet ny viden om forskellige forhold, der kan påvirke køreegenskaberne hos førere af køretøjer. Det drejer sig blandt andet om påvirkning af medicin (benzodiazepiner, morfin og kodein), illegale stoffer (amfetamin, ecstasy, hash og kokain) samt alkohol. Foruden Danmark deltog forskningsinstitutter fra Holland, Norge, Spanien, Storbritannien, Tjekkiet og Østrig.

    Imidlertid sættes der netop nu i Danmark fokus på færdselslovgivningen, idet Justitsministeriet har nedsat et udvalg (Udvalget om sanktionsfastsættelse i sager om spiritus- og promillekørsel mv.) bl.a. til vurdering af eventuelle ændringer af færdselslovens § 54, der blandt andet drejer sig om kørsel under påvirkning af medicin og euforiserende stoffer.

    http://www.sst.dk/publ/publ2000/rus_bio/Rusmidlernes_biologi-2.htm






  • #52   2. jan 2010 #0
    Nej, ikke det er okay.
    Synes det er uansvartligt at køre når man er påvirket af hash, også selvom man måske er vant til at ryge meget af det..
    Husk på at hvis du er stor ryger, så er du påvirket af stoffet selv de dage hvor du ikke ryger, det tager op mod 10 uger inden det kommer ud af kroppens fedt væv.

    Ud over det, så synes jeg hash er utroligt undervurderet med hensyn til skaderne og bivirkningerne. Har selv været (mis)bruger af stoffet i en år række, så jeg ved noget om hvilke konsekvenser det kan bære med sig, det er ikk små ting kan jeg hilse at sige.


  • #53   3. jan 2010 proxi : det der bliver skrevet om er det at have en funktionspromille. det vil sige at man drikker så meget at man ikke kan fungere uden alkohol ,

  • #54   3. jan 2010 jeg har ALDRIG kørt fuld, men da jeg tog bilkørekort røg jeg sgu hver dag i en lang periode, men ingen bemærkninger der.. jeg røg dog ikk 6-8 timer før jeg skulle køre...

    det er da mere farligt at køre når man er træt...!


  • #55   3. jan 2010 Skæv er ok. fuld er ikke.

  • #56   3. jan 2010 Det er rigtig simpelt.. Man kører ikke med noget i blodet

  • #57   3. jan 2010

    Det var meget nemmer hvis alle tænker på sig selv, så bliver der tænkt på alle.


  • #58   3. jan 2010 Sanne S
    Jeg synes ikke du kan være bekendt at stemple tråden som en skodtråd.... Men det er nok fordi du ikke har læst alle indlæg ordenligt...

    Alle er jo enige om at man ikke bør køre hvis man er påvirket....... Tråden handler jo om hvornår man er for påvirket til at køre......

    Det ser ud til at du hører til "nul tolerance" folket.... Altså promille=0, THC=0, kodymagnyler/panodil=0 osv. osv...... Fair nok....Det er dit standpunkt, og det tror jeg da folk respekterer.

    Personligt synes jeg det er interessant at høre om folks holdninger til emnet....


  • #59   3. jan 2010 Jeg synes faktisk Bombe siger meget præcist, hvad man er oppe imod - også med funktionspromiller!!!

    Jeg er ikke så urealistisk, at jeg ikke erkender, at man er mere køreegnet i nogle situationer end i andre - alene varierende grader af vågen-/træthed kender vi alle.

    Medicin kan eller kan ikke have effekter - alt efter hvad det er man får.

    MEN MIRZA FOR FANDEN DA:

    1)"jeg har ALDRIG kørt fuld, men da jeg tog bilkørekort røg jeg sgu hver dag i en lang periode, men ingen bemærkninger der.. jeg røg dog ikk 6-8 timer før jeg skulle køre...

    2)det er da mere farligt at køre når man er træt...! "

    1)6 -8 timer før du skulle køre???? Læs lige Bombes egen konklusion - man mærker ikke, at der er noget galt, men lige pludeselig er der sgu en KØ!!!!

    2) Ja- derfor må man sgu heller ikke køre, hvis man er for træt!!!!!



  • #60   3. jan 2010 I holland fungerer deres dagligdag ganske udmærket og tvivler på at dem der ryger venter 26,3 dage før de skal ud og køre efter de har røget..



  • #61   3. jan 2010 Der er så mange af de kloge her på siden, nu gjorde jeg mig den ulejlighed at google lidt. Det gjorde jeg fordi at jeg selv en meget sjælden gang godt kan finde på at ryge lidt pot (max et par gange om året) men mit kørekort er en lille smule for dyrt at midste. Og tænk hvis man blev taget en uge efter at man havde røget og de kunne spore THC i kroppen.
    Men her er lidt af hvad jeg har fundet.

    http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Medicin%20og%20narkotika/Regler%20for%20narkotika%20i%20trafikken.aspx

    (link fjernet)


  • #62   3. jan 2010 Man siger at i 22 procent af alle trafikulykker er alkohol involveret.
    Jeg vil gerne vide i hvor mange procent af ulykkerne, der er dumhed involveret.
    Man burde lave en kampagne - DON`T DRIVE STUPID -


  • #63   3. jan 2010 - Smadremanden -

    Rigtig fine links der....

    Så der skulle ikke i forhold til trafiksikkerheden ikke være noget galt med at ryge en fed en gang imellem, blot man venter 4-5 timer( og ikke føler sig skæv) inden man bygynder at føre et køretøj..... Det var da en konkret oplysning der ville noget.

    Men ryger man meget ofte bør man som udgangspunkt helt undgå at bruge sit kørekort..... Interessant....

    Lejrchefen N.
    Du har så evigt ret....


  • #65   3. jan 2010 Ahh Keyser der står at efter 4-5 timer ophører DU med at føle dig skæv.
    Så at hoppe på kværnen efter at have suget en jordfed, tjubang eller babbet løs på vandpiben med "peter belli" tobak i efter 4-5 timer er nok ikke det smarteste at finde på.


  • #66   3. jan 2010 Lejerchefen.
    Det er egentlig meget simple overholder vi færdselsloven til punkt og prikke, er det umuligt at kører galt, så ergo må de resterende være dumheder.
    Jeg tvivler på der er mange af os der med hånden på hjertet kan sige vi kører som loven foreskriver inkl undertegnet.


  • #67   3. jan 2010 Brian "Fjeder" J
    Det kan du da have ret i.... Men det er da interessant at der lovmæssigt ikke er noget galt i det, forudsat du har røget fed et sted dette er lovligt...

    Ligeledes er det da interessant at man ikke bliver sigtet for kørsel under indflydelse af THC hvis der vel at mærke er gået de der 4-5 timer, uanset om man måske føler sig knokleskæv endnu....

    Men man bliver jo heller ikke sigtet for spirituskørsel hvis man kun er småfuld......Eller frataget sit kørekort fodi man eksempelvis er rundet de 50 år og ikke længere har samme hurtige reaktionstid som et ungt menneske..


  • #68   3. jan 2010 Hvis man jævnligt er påvirket af TCH og mere eller mindre altid har det i blodet, så er man slet ikke i stand til at vurdere om man er klar til at køre noget som helst. Derfor bør man lade være.
    Mener jeg


Kommentér på:
Pot/hash (THC) og kørsel på mc..

Annonce