{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

lys problemer {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

I forbindelse med ombygningen af min xt500, er jeg nu stødt ind i et lys problem.

således arter lyset sig:
Blinklys fungerer fint.

hvis jeg har tænding på og kørelys kontakten er på on og den har enten kort eller lang lys på, så er resultatet kun lys i positions lyset og baglygten, og ingen lys i instumenterne.
Hvis jeg har tændingen på og kørelys kontakten på off, så er der positionslys og lys i baglygten samt lys i instrumenterne.
Umiddelbart ser det ud til at alle ledninger er trukket som skitseret på ledningsdiagrammet.
Jeg har tjekket sikringen - den er ok. Jeg har tjekket forlygte pæren, den er ok.

Er der nogen der har et bud på hvad jeg kan gøre for at fejlfinde problemet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lys problemer
  • #1   15. jan 2010 Det lyder som om du har haft noget adslidt og så samlet det forkert.

    Hvis ja, så få fat i et ledningsdiagram:-)


  • #2   15. jan 2010 jeg har et lednings diagram, og jeg synes at det hele stemmer over ens med hvad der står og hvorledes jeg har samlet det. men måske jeg har over set noget.
    Er der nogen der har en god idé til hvorledes jeg fejlfinder bedst mulig?


  • #3   15. jan 2010 Kig først efter om din sikringsdåse er rigtigt samlet, Dernæst relæer og deres forbindelser, derefter kontakter. Finder du ikke noget her, så chenk ledningsdiagrammet og find de lamper, der er sat i serie. Kontroller derefter at alle serier er samlet rigtigt, og at deres stelforbindelse ikke kortslutter mod andre serier.

    Finder du ikke noget her, så deaktiver alle serier (en serie er i denne sammenhæng også enligt tilsluttede lamper). Etabler derefter en serie af gangen om kontroller, at den virker. Så skulle du kunne komme igennem


  • #4   15. jan 2010 Tjek om der er en dårlig stel ..

  • #5   16. jan 2010 Få en anden til at gå det igennem..... tit stirrer man sig blind, og er overbevist om at man ingen fejl har lavet..... har selv prøvet det et par gange.....

  • #6   16. jan 2010 stel forbindelsen er målt på, og den er fin..

    jeg håber godt nok ikke jeg skal til at tjekke alle ledninger efter, så skal der godt nok skildes noget ad....


  • #7   16. jan 2010 Tjek hvilken farve dine stel-ledninger har inde i lygtehuset ( måske er de grønne )..sidder gerne der hvor blinklyslygterne er monteret på lygtehuset.
    Tjek så lige om der er to multistik som er blevet forbyttet inde i lygte huset.
    Fejlen kan ligge i at multistikket fra højre side af styret er monteret forkert.


Kommentér på:
lys problemer

Annonce