{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

Mark V
Mark V
Tilmeldt:
26. apr 2007
Følger: 1 Emner: 45 Svar: 54

Kombisæt vs. løs jakke {{forumTopicSubject}}

Hey derude

Inden for de nærmeste uger skal jeg ud og have købt nyt mc tøj. Jeg har besluttet mig for at købe et sæt Dainese, da jeg syntes designet er fedt, og samtidig sidder det rigtig godt.

Eftersom det er mit første sæt mc tøj, er jeg i tvivl om jeg skal købe et kombisæt, bestående af jakke + bukser som kan lynes sammen, eller skal jeg blot købe den løse jakke, som jeg med garanti kommer til at bruge hver gang.

Jeg vil høre jer om i både har læder jakke og buks, og om man overhovedet får brugt de bukser, eller kommer de bare til at ligge? Jeg ved godt det er meget individuelt fra person til person, men jeg kender bare flere der har invisteret i dyre mc bukser, og ALDRIG har haft dem i brug. Der findes jo os mange kelvar jeans som beskytter.

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kombisæt vs. løs jakke
  • #1   26. jan 2010 Mit læder kan også skiilles af på midten.

    og vil dog sige at jeg bruger stort set altid begge ting sammen.

    det er kun til MEGET MEGET små turer jeg kun lige har hoppet i jakken.


  • #2   26. jan 2010 Bruger mine HVER gang! Så jeg har bestemt ikke fortrudt at jeg har købt et kombisæt.

    Så jeg vil anbefale dig at købe bukserne med og bruge dem også. De fleste jeans med kevlar forstærkninger, har jo også den ulempe at de ikke har slagbeskyttelse i knæ, skinneben og hofter.

    Så spørg dig selv hvorfor du ikke skulle bruge et par MC bukser, jeg kan ikke komme på nogle gode grunde ...

    PS. husk også altid handsker og støvler.


  • #3   26. jan 2010 køb et sæt der kan lynes sammen det er vejen frem, og som de andre siger så husk også støvler, det er så meget mere behagligt/trygt at have støvler på i forhold til et par kondisko.

    mvh Stubkier


  • #4   26. jan 2010 Kører heller aldrig uden heldragt eller sammenlynet to-delt dragt.

  • Mark V
    Mark V Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 45 Svar: 54
    #5   26. jan 2010 Tror jeg snupper en 2 delt læder dragt, sikkerheden er trods alt det vigtigste. Hansker, støvler, rygskjold og hjelm er på plads!

  • Mark V
    Mark V Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 45 Svar: 54
    #7   26. jan 2010 Nu er der ingen der snakkker almindelige jeans, men kelvar jeans, som er noget mere slidstærke, se bare på youtube. Men ja, ingen tvivl om at det bedste nu engang er rigtige mc bukser. Jeg tænker ikke et sekund på hvad der ser smartest ud, men hvad der er det sikreste, og hvad man føler sig bedst tilpas i

  • #8   26. jan 2010 jeg låner lige tråden lidt. de der Kevler jeans, er de ikke gode nok ? altså udover der ikke er stød puder i, men til en kuretur der tager de vel af, eller ?

    Jeg kører kun med hjelm, skal have købt mig en jakke og et par bukser. dumt ja jeg ved det godt.


  • #9   26. jan 2010 Kevlar er lige så godt som textil tøj, men det bedste er stadig læder
    også skal det kunne lynes sammen, ellers ryger bukserne hurtigt ned og jakken op :), og køb nu lige et rygskjold, enten et som du tager på, eller et som du putter inden i jakken, har selv haft knækket rygen for snart 1 år siden og det er ikke særlig sjovt


Kommentér på:
Kombisæt vs. løs jakke

Annonce