{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.345 visninger | Oprettet:

Hvilken cykel... {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået solgt min elskede gamle yamaha og er nu på udkig efter en anden cykel.... Jeg vil rigtigt gerne prøve kræfter med noget chopper som jeg gerne vil sætte mig eget præg på..

Budget er ca 35000 for cyklen inden ombygning. Jeg har lidt kig på følgende maskiner.

Suzuki Intruder VS 700 - 750

Honda Shadow VT 700 ( tror jeg nok den hedder )

Jeg vil virkeligt gerne have noget feedback omkring hvad i mener vil være det ideelle at starte op på. Hvad er fordele og ulemper ved de 2 cykler.

På forhånd tak og god weekend til jer alle :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken cykel...
  • #1   26. feb 2010 Du skal da have en suzuki Ls 650 Savage

  • #2   26. feb 2010 Det lyder som om du gerne vil sælge din :o)

    Den er ellers fed men efter min smag mangler der en cylinder :o)


  • #4   26. feb 2010 Steffen T.... Den er ellers super fed. Rigtig flot sat sammen men jeg vil have en maskine hvor jeg selv kan få lov at lave de ting jeg nu mener der skal laves :o)

  • #5   26. feb 2010 til det budget så er en vt 600 go. de er lavet fra 1989 -2004 så der er reservedele mange mange endnu. og den er altså væsentlig pænere (syntes jeg) en den ældre vt700. min er dog ikke til salg

  • #6   26. feb 2010 Ikke et ondt ord om Savage - jeg elsker den cykel, men du kommer fra en gammel 750, så du vil nok finde den lidt tam. Og Sorry Jonas - det samme er nok tilfældet med en VT600.

    De andre 700/750/800 du er inde på er ret ens. Du skal lige være opmærksom på, at Kawasaki modellerne i mange tilfælde er kædedrevne, mens de andre har kardan.


  • #7   26. feb 2010 knud. enig. specielt hvis han kommer fra en fzr 750. så vil alle choppere føles sløve. på nær måske en v rod eller den slags. men mht økonomi så er det svært at komme uden om vt600, eller en vs'er da de ligger i det angivne pris leje. men var det mig der skulle ud og have mc ville jeg kigge efter en vn 800 dem kan man godt være heldig at finde til en lav pris. men det er mere pga smag og muligheder.

  • #8   26. feb 2010 Hej Knud.. Det er nok også lidt det jeg tænker på... Kan se du selv har en 750 som i øvrigt ser godt ud :o)

    Jeg har siden jeg startede med at kigge chopper hældt mest til intruderen men jeg ved ikke rigtigt...


  • #9   26. feb 2010 Anders

    Intruderen er den letteste, slankeste og dermed den hurtigste af disse her. Den er teknisk god, men man skal lære at kør på den. Den har sin egen stil - den kører ikke skidt, men kræver lidt tilvænning.

    Som Jonas skriver er du på vej over i en helt anden verden. Her handler det om afslapning og bundtræk - forestil dig en tunet traktor, hvis du sammenligner med din tidligere sportsvogn


  • #10   26. feb 2010 Jeg er godt klar over at det er en helt anden verden.... Jeg er begyndt at tænke helt anderledes når jeg tænker motorcykel.. Og så er det jo fedt med lyden og udseendet på sådan nogle maskiner ;o)

    Er der nogle specielle ting jeg skal være opmærksom på når jeg skal ud og kigge/køre på en intruder ?


  • #11   26. feb 2010 anders... knud elsker sin truder. hav lige det i mente når du læser hans salgs tale : )
    prøv lidt af hvert og kig dig godt omkring.


  • #12   26. feb 2010 Hej Anders
    Prøv en Full Power Vmax, det gjorde jeg så var jeg helt solgt,
    med masser overskud & kraft
    0 til 100 klarer den på 2.8 sek
    så den er sjov at køre på
    det er den ultimative Power Bike
    & man kan næsten få alt den netop denne Bike
    til du kan forne den som du vil have den
    kun penge pungen setter sine grænser


  • #13   26. feb 2010 anders får sku svært ved at finde en v-max til 35000

  • #14   26. feb 2010 VT 600. Bedre cykel får du ikke til pengene, og den er nem at lave fed for den har det rigtige look far starten af.
    Teknisk ville jeg også heller vælge den - frem for en Intruder, XV, eller andre.
    Ja den mangler HK & NM - men det kan man sku lære at leve med - det er normalt ikke derfor folk vil have en "Chopper".
    Skal man have mere ryk så ville en gamel XV 750 eller XV 1100 fra Yamaha være en rigtig god mc - de både styre og bremser også bedre end en Intruder. Men de liger ikke så meget en HD - så der ser lidt - "Hverken fugl eller fisk" ud i forhold til andre "choppere". Men de er Klippe stabile og nemmere og billige at holde kørende.





  • #15   26. feb 2010 Hej Martin
    Det har du nok ret i,men jeg tænkte at han kunne
    bruge nogle af de penge, han havde til at om bygge maskinen om for,
    og ombygge senere,for en Vmax bliver bedre & bedre jo længere men har den,
    og måske bide den over i to ved at købe en uden afgift
    og så betale afgiften senerer,
    Vmax ejere plejer at beholde deres Vmaxér meget længe
    når de først har lært at køre på den findes, der ikke bedre maskine


Kommentér på:
Hvilken cykel...

Annonce