{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

Hjælp til el på CB750 {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg har brug for hjælp til el på en Honda CB750 F1 fra 1977, som er i gang med at blive transformeret til noget "cafe racer"-agtigt. Konkret skal 1)elsystemet forsimples (blinkslys m.v. er væk) og dels skal 2) batteri og elkomponeneter flyttes fra midten af cyklen til under "humben" på et typisk cafe racer sæde. Dette indebære formentlig, at der skal bygges en kasse eller lignende, som batteriet kan placeres i.

Jeg bor på Amager og håber at én herinde kan være behjælpelig med at lave det. Jeg deltager meget gerne selv for at lære.

De aller-bedste hilsner

Peter
Tlf. 40594545


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til el på CB750
  • #1   1. mar 2010 hvis blinklys bare skal væk. så er det bare at pille det af. ledningerne kan du give lidt krymeflex i enden så de ikke kortslutter noget. og så er den skid slået.

  • #2   1. mar 2010 Hej Jonas,

    Mange tak for tilbagemeldingen. Det er blinklys, frigearsindikator og øvrige indikatorer, der skal væk (og tilhørende relæer m.v.). Hertil skal hele ledningsnettet forlænges, så jeg tænker at det smarteste måske er at lave en rewire på det hele og evt. erstatte nogle af de efterhånden lidt gamle elektriske komponenter.

    Problemet er, at jeg godt kan give det et forsøg a la det du foreslår, men hvis så skidtet ikke virker når jeg samler det, kan jeg ikke rigtigt (ud fra mit nuværende vidensniveau) gøre noget. Derfor efterspørgslen på noget hjælp.

    Mange hilsner

    Peter




  • #3   1. mar 2010 Det nemmeste vil nok være, at tegne et "nyt ledningsnet" op på et stort stykke pap, hvor du bruger de farver, der er tegnet ind i ledningsdiagrammet i din værkstedshåndbog!
    Det er altid lettere, at gå ud fra standardfarverne på kablerne!


  • #4   1. mar 2010 Hej Kasper,

    Godt input til fremgangsmåde - tak for det. Jeg har dog besluttet mig for, at jeg må have hjælp til det, så det bliver liiige i øjet. Kender du nogen?

    Mange hilsner

    Peter


  • #5   1. mar 2010 bare tag en ting af gangen. og hver gang du har ændret noget ledningshalløj så tjekker du at alt virker. virker det ikke ved du straks hvor fejlen ligger. det tager en del længere tid... til gengæld er det foolproff

  • #6   1. mar 2010 Skidtet er splittet - forkert tilgang til at starte med smiley Kender I en mekanikker eller anden person med MC snille, der kan hjælpe?

Kommentér på:
Hjælp til el på CB750

Annonce